וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העו"סים הפגינו בת"א: "נילחם באוצר עד המוות"

27.3.2011 / 21:01

למעלה מאלף עובדים סוציאליים צעדו לכיוון מרכז ת"א וחסמו את התנועה ברחובות העיר. שלושה עוכבו לחקירה. מחר ידון ביה"ד הארצי לעבודה בבקשת האוצר להוציא לעו"סים צווי מניעה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

למעלה מאלף עובדים סוציאליים וסטודנטים לעבודה סוציאלית צעדו הערב (ראשון) לכיוון מרכז תל אביב בתום הפגנה שערכו מול שער הכניסה המרכזי לאוניברסיטת תל אביב. במהלך הצעדה חסמו מפגינים רחובות וצמתים לתנועה והתעמתו עם משטרה. שלושה מפגינים עוכבו לחקירה. בין המפגינים שהתעמתו עם השוטרים היה גם מפגין קטוע רגל המרותק לכיסא גלגלים. בהפגנה השתתפו הזמרים עלמה זוהר וחמי רודנר, ואשת התקשורת מרב מיכאלי.

אריה אהרון, יו"ר מחוז תל אביב-מרכז באיגוד העובדים הסוציאלים, אמר כי "הסעיפים החיוביים שהושגו בהסכם, דוגמת העלאה של 25% לעובדים במגזר הציבורי ושכר פתיחה בגובה 7,100 לעובדי העמותות הם סעיפים טובים, אך הם אינם מבשרים את סוף המאבק. אנחנו ממשיכים להילחם למען החברה הישראלית ועוברים לשלב ב' - לחימה עד מוות במשרד האוצר עד שנשיג את מבוקשנו".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ומארגן ההפגנה, רן ליבנה, אמר כי "זעקת הפונים ללשכות הסעד אינה נענית. הממשלה מגיבה בהתעלמות וחוסר נכונות לחזור למו"מ ובצווי מניעה, על מנת לשבור שביתה מוצדקת. פניתי לרה"מ נתניהו כדי שיבוא וידבר מול הקהל, והוא אפילו לא טרח לענות לי".

"לא נכנע לכוחנות האוצר"

אחת המשתתפות בהפגנה, העובדת הסוציאלית הדס בן צור מבאר שבע, הגיעה הבוקר גם להפגנה מול משרד האוצר בירושלים ומשם המשיכה להפגין בתל אביב. בן צור מועסקת בשתי עבודות, האחת במשרד החינוך, והנוספת בעמותה בעיריית באר שבע, במסגרתה היא לא נכללת במסגרת ההסכם הקיבוצי. לדבריה, היא מרוויחה בשתי העבודות יחד סכום של 5,000 שקלים בחודש.

"היה חשוב לי להפגין נוכחות ולהראות שאנחנו לא אדישים ולא נכנעים למהלכי הכוחנות של משרד האוצר", אמרה בן צור. בהתייחסה להסכם שהוצע לעובדים עד כה, אמרה שהוא אינו מספק. "השכר ההתחלתי אומנם גבוה, אבל אין אפיקי התקדמות ואין משקל לניסיון או לתארים אקדמיים. נעדרים מההסכם גם תנאים סוציאליים או קרנות השתלמות, ולכן הסכם שכזה אינו מקובל".

שביתתם של העובדים הסוציאליים נמשכת זה היום ה-22. כ-3,000 מהם הפגינו, כאמור, מוקדם יותר גם מול משרד האוצר בירושלים במחאה על תנאי העסקתם. בית הדין הארצי לעבודה ידון מחר בשעה שתיים בערעור של משרד האוצר על החלטת בית הדין האזורי שלא להוציא צווי מניעה לעו"סים, שצפויים להפגין במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully