וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע נמשך: 2 עובדות מהפיליפינים בדרך לגירוש

24.3.2011 / 21:14

אנשי רשות ההגירה עצרו שתי עובדות מהפיליפינים ואת שני ילדיהן הקטנים ברחוב בת"א. הארבעה יגורשו בתוך 72 שעות. עדת ראייה: "כאשר האימהות לא הציגו את הדרכון, הכניסו אותן לרכב"

משרד הפנים ממשיך ליישם את החלטת הממשלה המתייחסת לגירוש משפחות הזרים שהינם בלתי חוקיים. שתי עובדות זרות מהפיליפינים ושני ילדיהן נעצרו הערב (חמישי) ברחוב הקונגרס בתל אביב במסגרת פעילות שוטפת של רשות ההגירה. בהמשך הועברו הנשים ושני ילדיהם, בני שמונה חודשים ושנה וחצי למתקן המיועדים לגירוש בנתב"ג.

מרסי, תיירת מהפיליפינים וחברתן של שתי האימהות, הייתה עדה למעצר: "הלכנו ברחוב הקונגרס בתל אביב ולפתע ירדו מהאוטובוס ארבעה אנשים מרשות ההגירה והציגו בפנינו את התעודות. אני חדשה בישראל והראיתי להם את ויזת התייר. כאשר האימהות לא הציגו את דרכוניהן, הם לקחו אותן והכניסו אותן לרכב של רשות ההגירה. הן ניסו לומר להם שהן שכחו את הדרכונים בבית". מרסי הגיעה לביתה של אחת האימהות וראתה שכל בגדיהם של חברתה ובנה התינוק נלקחו וניסתה להתקשר אליה, אך הטלפון של החברה היה מנותק.

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר בתגובה כי "האם והילד בן השמונה חודשים חוזרים לביתם. לאישה הזו יש בפיליפינים בעל וילדה בת 12. אחת מהאימהות הואשמה בישראל בהתעללות במעסיק שלה כשעבדה כאשת סיעוד. שתיהן לא עובדות באופן חוקי בישראל בשנתיים האחרונות. תהליך איסוף הציוד שלהן מדירתן עבר בצורה רגועה תוך שיתוף פעולה מלא. שתיהן הועברו למתקן המשמורת בנתב"ג והן צפויות לחזור לפיליפינים ב-72 שעות הקרובות, אלא אם יחתמו על כתב ויתור ואז יוטסו לפני כן, כך על פי החוק".

מעמותת "ילדים ישראלים" נמסר בעקבות המעצר כי "במדינת ישראל מעצר ילדי מהגרים זו ברירת המחדל. אין בישראל כל ניסיון להתמודד עם ילדים שאינם זכאים לרכוש מעמד, אלא בדרך של מעצר וכליאה". עוד נמסר מהעמותה כי "הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות במדינה יבינו שמהגרי עבודה הם בני אדם ולא כלי עבודה. לא ייתכן שנמשיך להעניש ילדים חפים מפשע על מצב שיצרנו במו ידינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully