וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכתב הרבנים התומכים בקצב - התרת דם נשים"

גלעד גרוסמן ומוטי לוי

23.2.2011 / 21:30

עשרות רבני הציונות הדתית שיגרו מכתב תמיכה בנשיא המדינה לשעבר, בו הם מחזקים את ידיו. פורום נשים דתיות: "כאשר הם מגוננים על מורשע באונס הם נעשים שותפים לדבר עבירה"

עשרות רבני יישובים מהציונות הדתית שיגרו היום (רביעי) מכתב תמיכה לנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס. באגרת הם מחזקים את ידיו ומותחים ביקורת על התנהלות התקשורת בפרשה. במכתב, שתוכנו פורסם לראושנה ב-YNET, נכתב בין היתר: "חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת. כל העם היושב בציון מייחל ליום שיוסר העוול ויאיר אור האמת והצדק". על המכתב חתומים בין היתר הרבנים צבי טאו ומשה הגר, והרב שלמה אבינר, רבה של בת אל, שהשתתף היום בברית של נכדו של קצב, ואישר את קיומו של המכתב לוואלה! חדשות. הרב אבינר אמר כי מדובר במכתב פרטי שלא היה אמור להתפרסם וסירב להרחיב על תוכנו. בסביבתו של הנשיא לשעבר קצב הופתעו מהיוזמה, ואמרו כי הוא לא קיבל עדין את המכתב.

הפרסום על המכתב עורר תגובות זועמות בקרב לא מעט ארגונים. בארגון "קולך" - פורום הנשים הדתיות, אמרו כי "תורת ישראל מתייחסת לאונס כאל רצח - 'כאשר רצחו נפש כן הדבר הזה' . הרבנים החתומים על מכתב התמיכה בקצב צריכים להבין שכאשר הם מגוננים על מורשע באונס הם נעשים שותפים לדבר עבירה, מתירים את דמם של נשים, נערות וילדים, וגורמים להפקרות ופוגענות של בעלי כוח וסמכות כלפי הכפופים להם".

גם בתנועה הציונית-דתית "נאמני תורה ועבודה" גינו את המכתב ואמרו כי "אנו מביעים פליאה ותמיהה מן המכתב, שגם אם היה אישי, אינו מוסיף כבוד לתורת ישראל. בעוד שאנו מסוגלים להבין, גם אם לא לקבל, רצון להביע אמפתיה לאדם שמשלם מחיר כבד על מעשיו, אנו מוחים ומתריעים מפני כל ניסיון להצדקתו אל מול מערכת המשפט. מדובר בהתערבות מוזרה ובלתי מוסברת של רבנים בשיקולי משפט שלא נטלו בו חלק. ישנו הבדל ברור בין ביקורת לגיטימית על התנהלותה של התקשורת או המערכת המשפטית לבין ביטול ועיקור כוחה של הרשות השופטת. השלכותיו של מכתב זה עלולות להיות מסוכנות ולהוביל למצב שבו איש את רעהו חיים בלעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully