וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "ברית הזוגיות מפלה, להחילה על כולם"

10.2.2011 / 14:53

מכון ירושלים לצדק עתר לבג"ץ בטענה שברית הזוגיות לחסרי דת, שאושרה בכנסת, מסדירה הליך "נחות, נפרד ולא שוויוני". העותרים מבקשים להחיל את החוק על כלל האזרחים, או לחילופין לבטלו

חוק ברית הזוגיות לחסרי דת אמנם אושר בכנסת, אבל כעת עליו לעבור משוכה נוספת. מכון ירושלים לצדק עתר היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק, בטענה שמדובר בחוק מפלה. לחילופין, מבקשים העותרים להחיל את החוק על כל האזרחים.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד כלב מאיירס, נטען כי החוק "מסדיר הליך רישום זוגיות נחות, נפרד ולא שוויוני לאזרחים חסרי דת". עוד נטען, כי מדובר ב"הליך הפוגע באוטונומיה הפרטית של המבקשים להירשם בו בצורה פולשנית ומשפילה, וכן פוגע בצורה בלתי חוקתית ובלתי מידתית בזכויות יסוד המוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ביניהן הזכות לחיי משפחה, הזכות לפרטיות והזכות לשוויון".

במכון ירושלים לצדק טוענים עוד, כי החוק מפלה קבוצה גדולה על רקע קבוצתי, "הנוצרת מכך שהחוק כורך יחד במסגרת קבוצת תושבים, שכל המשותף ביניהם הוא שהינם חסרי סיווג דתי, ומציע להם הסדר מקפח על רקע אותה השתייכות חברתית שזה עתה נוצרה". לטענתם, החוק מאלץ חסרי דת להינשא עם חסרי דת אחרים, ויוצר באופן זה "מעין גטו חברתי נמוך ומוחלש". כמו כן, נטען בעתירה כי החוק פוגע באזרחים שעלו לישראל מתוקף חוק השבות, אולם אינם נחשבים יהודים. "אזרחים אלה רואים עצמם חלק מהעם היהודי, משרתים בצבא ומשלמים מסים, אולם מונצחים כעת על ידי המדינה, בחסות החוק, כ'אחרים' וכ'מצורעים'", נכתב בעתירה.

כאשר החוק, שיזם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אושר בכנסת לפני כשנה, אמר שר החוץ אביגדור ליברמן, כי "אישור חוק ברית הזוגיות הוא אחד מאותם הרגעים הנרשמים בדפי ההיסטוריה של הכנסת ושל מדינת ישראל". אולם, מאיירס טוען כי "מדובר בפגיעה חסרת תקדים בהיסטוריה של עם ישראל". לדבריו, "ברית הזוגיות נולדה בחטא, כפשרה בין ישראל ביתנו לש"ס", וכי מדובר ב"אחיזת עניים המהווה מכשול לרפורמה מקיפה בנושא הנישואין והגירושין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully