וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה המסוכנת ביותר ליהודים בעולם: צרפת

23.1.2011 / 14:33

דו"ח הסוכנות היהודית לסיכום אירועי האנטישמיות ב-2010 אמנם קובע כי חלה ירידה קלה בכמות ועוצמת האירועים האנטישמיים, אך עם זאת, מזהיר כי קהילות יהודיות באירופה נמצאות תחת איום ממשי מצד האוכלוסיות המוסלמיות

בשנת 2010 חלה ירידה קלה במספר ועוצמת האירועים האנטישמיים ברחבי העולם; כך עולה מדו"ח הסוכנות היהודית לסיכום אירועי האנטישמיות בשנה זו שפורסם היום (ראשון). עוד עולה מהדו"ח כי בשנה האחרונה התגברה תופעת הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם, בהובלת ארגונים אנטישמיים, פלסטיניים ושמאל קיצוני. כמו כן, קובע הדו"ח כי נמשך האיום הממשי על הקהילות היהודיות מצד האוכלוסיות המוסלמיות באירופה: פגיעות פיזיות בנפש וברכוש על רקע דתי מתבצעות על בסיס כמעט יומי.

הדו"ח, המתפרסם לרגל יום השואה הבינלאומי שיחול ב-27 בינואר, קובע שצרפת היא המדינה בה היהודים חשופים לסכנות הרבות ביותר: במהלך 2010 הושלכו מטענים ובקבוקי תבערה על מתקנים יהודים, ונרשמו תקיפות אלימות במיוחד, במיוחד לאחר אירועי משט המרמרה בחודש מאי, אז אף הותקף צעיר יהודי ברכבת התחתית ("המטרו") בפריז. גם בשבדיה, גרמניה, בלגיה ומצרים נרשמו במהלך השנה אירועים אלימים על רקע אנטישמי. בנוסף, מציין כי ב-2010 התגברה נטייתם של ארגוני איסלאם קיצוני באירופה לאמץ אידיאולוגיה נאצית, וכן נפוצה תופעת "עלילת הדם המודרנית", שהחלה עוד ב-2009 בשבדיה כאשר ישראל הואשמה בקצירת איברים של פלשתינים. השנה נטענו טענות שכאלה גם באוקראינה, אלג'יר, האיטי ומדינות נוספות; לדוגמא, משלחת רופאים ישראלית שהגיעה לאיים המלדיביים התקבלה בהפגנות, שריפת דגלים ובקריאה לגירוש הרופאים שבאו "לקצור איברים".

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי לאור הנתונים המדאיגים ועל רקע התגברות תופעת הדה לגיטימציה של ישראל בעולם, "הכפילה השנה הסוכנות היהודית את מספר השליחים הישראלים הפועלים מטעמה בקמפוסים בצפון אמריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully