וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייל שימות מפזיזות בחופשה לא יוכר כחלל צה"ל"

יהושע בריינר

26.12.2010 / 17:26

ועדת גורן שבדקה את הטיפול בנכי צה"ל, פרסמה את מסקנותיה. בין היתר ממליצה הוועדה לא להכיר כחלל צה"ל בחייל שימות בחופשה כתוצאה מהתנהגות פזיזה. ארגון נכי צה"ל: החלטה פוגעת

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חייל שימות או ייפגע כתוצאה מהתנהגות פזיזה במהלך חופשה לא יוכר כנכה או חלל צה"ל, כך עולה מהמלצות ועדה מיוחדת בעניין הטיפול בנכי צה"ל המתפרסמות היום (ראשון). זאת בניגוד למצב הנהוג כיום לפיו רק משתמטים או חיילים שהתנהגותם מוגדרת "רעה וחמורה" לא מוכרים כנכי וחללי צה"ל. הוועדה בראשות השופט בדימוס אורי גורן ממליצה גם כי אנשי קבע, שחלו שלא עקב שירותם, יטופלו על ידי הביטוח הלאומי ולא יוכרו כנכי צה"ל. השופט בדימוס גורן הדגיש כי מדובר בשינויים שייכנסו לתוקפם מעתה ואילך.

"החשש שלנו היה כבר בהתחלת עבודתנו שיתייקו או הדו"ח שלנו באיזה ארון באיזה מקום, אבל המצפון שלנו נקי כי עשינו הכל כדי לעשות טוב למדינה", אמר גורן. חברת הוועדה ומנכ"ל הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני אמרה כי "השיקול שלנו לא היה תקציבי אלא צדק חלוקתי, לתת ולסייע למי שראוי. שכל אם תדע שהילד שלה שיצא למלחמה או לאימונים יהיה מוגן".

המלצה נוספת של הוועדה היא לצמצם את מספר כלי הרכב להם זכאים נכי צה"ל. כך למשל, הזכאות לרכב לנכה תוכר שלא על פי אחוזי הנכות אלא רק על פי המלצת ועדה מיוחדת שתקבע את יכולת הניידות של הנפגע. בנוסף, הנכים יהיו זכאים לסוג רכב אחיד שיהיה בעל נפח מנוע אחיד. עוד ממליצה הוועדה כי משפחה בה ישנו נכה המקבל רכב על פי זכאות לא תהיה זכאית לקבל רכב נוסף מטעם המדינה בשל עבודת בן הזוג.

ארגון נכי צה"ל אמר בתגובה על ההחלטה כי "התנהגות הוועדה מחזקת את טענתנו מאז הקמתה: ועדת גורן נולדה בחטא ומסקנותיה עתידות לפגוע בעמוד התווך המרכזי של החברה הישראלית - החובה לדאוג לכל מי שנפצע, חלה, או הוחמר מצבו במהלך שירותו למען המדינה". עוד נמסר מהארגון כי "לאורך כל הדיונים מנעה הוועדה מהארגון להיות משקיף ולהציג את השגותיו. כעת, במקום להציג בפנינו מראש את הדו"ח ולאפשר לנו ללמוד את מסקנותיו ולהגיב בהתאם, מיהרה הוועדה לרוץ לתקשורת ולקיים מסיבת עיתונאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully