וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקויי למידה ולומדים חינוך? הכינו את הארנק

29.11.2010 / 15:55

סטודנטים לקויי למידה שלומדים במכללות לחינוך, מוחים על כך שהם נאלצים לשלם בעצמם על הוצאות האבחון. הסיבה: מוסדות אלה לא מתוקצבים ע"י הוועדה לתכנון ותקצוב במשרד החינוך

סטודנטים לקויי למידה הלומדים במכללות לחינוך ברחבי הארץ נאלצים לשלם בעצמם את הוצאות האבחון, זאת כיוון שמוסדות לימוד אלה לא זוכים לסבסוד מצד הוועדה לתכנון ותקצוב של משרד החינוך. הסטודנטים נאלצים לשלם בין 800-1,450 שקלים בממוצע עבור אבחון הלקויות, זאת בניגוד לסטודנטים במוסדות אחרים שמקבלים את המימון לאבחון מהמדינה.

סטודנטים הסובלים מלקויות למידה נדרשים לעמוד באותן דרישות אקדמיות כשאר חבריהם לספסל הלימודים ולעמוד בכל דרישות הסף. על כן במכללות לחינוך, כמו במוסדות אקדמיים אחרים, הוקמו מרכזים המספקים תמיכה, שיעורי עזר, התאמות ושירותים חיוניים נוספים לסטודנטים אלה. עם זאת, ההבדל הוא שבמוסדות המתוקצבים על ידי ועדת התכנון והתקצוב (ות"ת), מתוקצבים מרכזי התמיכה במסגרת סעיף תקציבי מיוחד.

בעזרת חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות העל תיכוניים התשס"ח 2008 שיזם ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), העבירה בשעתו שרת החינוך, דאז יולי תמיר, כשישה מיליון שקלים למימון התמיכה בסטודנטים לקוי למידה. כסף זה הגיע לות"ת בלבד ולא אל המכללות להכשרת מורים, שאינן מתוצבת על ידי הות"ת.

פתרון בשנת הלימודים הנוכחית?

רועי, סטודנט בן 35 ממכללת אורנים הוא הדוגמא המובהקת לסבלם הבלתי יתואר של בעלי הלקויות במכללות לחינוך. זוהי השנה השישית של רועי במכללה, והוא עדיין לא סיים את התואר הראשון. הוא מתקשה להתרכז בחומר הלימודי ובשל כך כושל פעם אחר פעם בהגשת עבודות ומבחנים. "הפכתי להיות סטודנט מצטיין בתחום החברתי עם השנים", מספר רועי, "אבל זה תמיד היה תירוץ לחוסר היכולת שלי להתרכז בלימודים". בתחילת השנה שילם רועי 600 שקל עבור הליווי והתמיכה במרכז התמיכה לבעלי הלקויות במכללה.

לפני כחודשיים פנתה אגודת הסטודנטים בנושא אל מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני וטענה כי על אף הדחיפות שבנושא ועל אף שהובהר כי מימון מרכזי הסיוע הושת על הסטודנטים, בחר משרד החינוך להקים צוות מקצועי לבחינת העניין כולו. לטענת הסטודנטים, צוות מקצועי ויעיל ככל שיהיה, לא יוכל לתת מענה למרכזי התמיכה ללקויות למידה עוד בשנת הלימודים הנוכחית.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד יפעל בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית לגיבוש התקנות, מכוח חוק זכויות תלמידים עם לקויות למידה במוסדות על-תיכוניים. לפיכך, המשרד יתקצב את הסכום הנדרש לטובת סטודנטים עם לקויות למידה החל משנת התקציב 2011 (שנת הלימודים הנוכחית - תשע"א)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully