וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: טוראי בצה"ל מוחזק בבידוד ללא הצדקה

יהושע בריינר

16.11.2010 / 0:09

לוואלה! חדשות נודע, כי חייל החשוד בשימוש בסם מוחזק כבר מספר ימים באגף המבודדים בכלא צבאי. זאת אף שלא נטען כי קיים חשש שהחייל ינסה לפגוע בעצמו או באחרים. בית הדין הצבאי לערעורים ידון בעתירתו. צה”ל: ”נכון לשעה זו, החייל אינו נמצא בבידוד"

חייל בדרגת טוראי, החשוד בשימוש בסם, מוחזק במשך מספר ימים בתנאים קשים באגף המבודדים בכלא צבאי. כך נודע אמש(שני) לוואלה! חדשות. לטענת התביעה הצבאית, החייל מוחזק בבידוד בשל החשש כי ישבש הליכי חקירה, אולם בעבר פסקו בתי המשפט כי אסור להחזיק חייל בתנאי מעצר של בידוד בשל חשד זה בלבד. אף שהתביעה הצבאית לא טענה כי קיים חשש שהחייל יפגע בעצמו או באחרים, החייל מוחזק בבידוד בכלא 4 מאז יום רביעי. לטענת דובר צה"ל, החייל הוצא מהבידוד בשעות הערב, אך סנגורי החייל לא קיבלו הודעה על כך.

מדובר באגף בו מוחזקים העצורים בתנאים קשים ובתאים בהם מיטות בטון ומזרנים דקים. העצורים אינם זכאים לצאת לאור השמש, והתאורה בתא מתאפשרת על ידי אור מלאכותי בלבד במשך 24 שעות. בתאים אין חלונות - ועל מנת לבצע צרכים בסיסיים, נאלצים העצורים לקרוא לסוהרים על מנת שידיחו את האסלות. כמו כן, אין לעצורים בתאי הבידוד כל קשר עם העולם החיצוני, למעט קשר עם הסוהרים.

אתמול הגישו בצעד חריג סנגוריו של החייל, עורכי הדין סרן חיים בלילטי וסרן עדי ריטיגשטיין מהסנגוריה הצבאית, עתירה לבג"ץ בעניין. שופטי ביהמ"ש העליון קראו לצדדים להגיע לפתרון במסגרת המערכת הצבאית, והסנגורים הגישו ערעור בנושא לבית הדין הצבאי לערעורים. פרקליטיו של החייל, המשרת בבסיס הכשרה בצפון הארץ, יבקשו מבית הדין להורות על העברתו מאגף המבודדים לאגף בו מוחזקים יתר העצורים בתנאים רגילים.

"גורמי האכיפה והכליאה מודעים לכך שמדובר בסיטואציה בעייתית וכי בעבור כליאה בתנאים כל כך קשים דרושות סיבות מוצדקות", אמרה סרן ריטיגשטיין. "במקרה זה אין שום עילה משפטית המצדיקה את השארתו של החייל באגף המבודדים, ובוודאי שאין לכך כל הצדקה המגובה בחוק".

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "בנושא מתנהלת חקירת מצ"ח. הדברים שצוינו מתנהלים במסגרת החקירה והתהליכים המשפטיים. נכון לשעה זו, החייל אינו נמצא בבידוד". עם זאת עד לשעה זו לא קיבלה הסנגוריה הציבורית הודעה על כך שהחייל שוחרר מבידוד. דיון בעניינו יתקיים רק מחר.

לפניות לכתבו הצבאי: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 22:09

  • עוד באותו נושא:
  • כלא צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully