וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה תכנית חירום לשיקום לוד

31.10.2010 / 14:02

השרים אישרו תכנית בהיקף של 161 מיליון שקלים להורדת מפלס האלימות והפשיעה בלוד. בין הצעדים שיינקטו: הקמת שיטור עירוני ושיקום תשתיות בעיר. נתניהו: "משרדי ממשלה שלא יעבירו תקציב ללוד יאבדו את הכסף"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) תכנית לשיקומה ולפיתוחה של העיר לוד. התכנית, שהיקפה 161 מיליון שקלים בחמש השנים הבאות, כוללת בין השאר יעדים לצמצום הפשיעה בעיר ולחיזוק הביטחון האישי של התושבים. התכנית, שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, מגיעה על רקע ריבוי מעשי הרצח והאלימות שאירעו באחרונה בלוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה: "שאלתי את עצמי פעמים רבות בשבועות האחרונים, מדוע לא בוצעו בשטח החלטות קודמות שקיבלה ממשלת שרון לגבי העיר לוד? הרי לאריק היה רצון עז לשקם את העיר, היה לו אכפת מלוד". נתיניהו הסביר כי "הפתרון שמצאנו לבעיה הזו הוא מנגנון לפיקוח ומעקב אחר ביצוע ההחלטות שקיבלנו היום. פעם בחודש יתכנס הקבינט הכלכלי-חברתי, בראשות שר האוצר או בראשותי, ויקבל דיווח על התקדמות הטיפול בלוד. בכל מקרה שבו נגלה שאחד ממשרדי הממשלה לא מעביר את התקציב שעליו התחייב, יהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה מוסמך להעביר את הכסף ללוד ולחייב את המשרד הרלבנטי. מנגנון זה יגרום לכל הגורמים הממשלתיים להירתם לטובת לוד, כי מי שלא יעשה זאת ממילא יאבד את הכסף".

בין היתר, הורתה הממשלה לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להגיש בתוך חודש תכנית לצמצום רמת הפשיעה ואלימות בלוד ולהקצות לשם כך עשרה מיליון שקלים במשך שנתיים. לוד גם תיכלל בשלב הראשון של הפיילוט למערך השיטור העירוני. אהרונוביץ' דיווח לשרים שהמשטרה החלה לפני שבועיים לאסוף כלי נשק בלתי חוקיים בעיר, וכי פעילות המשטרה מתוגברת בכוחות מג"ב ויס"מ.

בנוסף, שר הפנים אלי ישי יגבש בתוך 30 יום תכנית אכיפה של הבנייה הבלתי חוקית והסגת גבול ולהתחיל בביצוע התוכנית עד לסיום שנת 2010. באכיפה תינתן עדיפות לקרקעות ציבוריות וקרקעות המתוכננות לשמש לדרכים ולמעבר תשתיות ציבוריות. ראש הממשלה אימץ את הצעת שר החינוך גדעון סער, לפיה הקבינט הכלכלי-חברתי ילווה באופן שוטף את תכנית הממשלה בלוד ויקיים דיונים קבועים בנושא אחת לחודש.

ישופרו התשתיות, יוקצו אדמות לבנייה

משרד הבינוי והשיכון יבצע פינויים ממספר מתחמים כדי שיוכל לשווק 500 יחידות דיור חדשות במרכז העיר. לשם כך, משרד האוצר יעביר למשרד הבינוי והשיכון 40 מיליון שקל בשלוש השנים הקרובות, עם אופציה לעשרה מיליון שקלים נוספים. כחלק מחיזוק לוד, תוקצה קרקע בעיר לטובת מגורים לאנשי כוחות הביטחון – צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר.

הממשלה אישרה גם הקצאת 47 מיליון שקלים לשיפור תשתיות התחבורה בעיר, כולל חיבור לכביש 40 ופתרונות תחבורה מתחנות הרכבת והאוטובוסים למרכזי התעסוקה בעיר. משרד התיירות יכין תכנית תיירות לעיר העתיקה בלוד בהשקעה של חמישה מיליוני שקלים במשך שנתיים.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית בירושלים התייחס נתניהו לתכנית ואמר כי "לפני מספר שבועות ביקרתי בלוד. אמרתי שאיננו יכולים לתת לעיר להמשיך להידרדר ולהיות מערב פרוע בלב הארץ. בתום הסיור ביקשתי ממנכ"ל משרדי להכין תכנית כוללת שמובאת היום לאישור הממשלה". ראש הממשלה ציין, כי "אני מקווה שהתכנית תוכל להניב פירות גם בזמן הקרוב, ואני מצפה מכל השרים לתרום את חלקם למטרה נעלה זו".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully