וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "השחיתות מוציאה שם רע לפוליטיקה"

גלעד גרוסמן

14.10.2010 / 0:01

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו”ד מני מזוז, קיבל את אות המופת של תנועת אומ”ץ עבור מאבק בשחיתות השלטוני ואמר: ”השחיתות מהווה איום אסטרטגי על החברה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

"מי שסבור ששחיתות שלטונית היא רק ענין של עבריינות ואכיפת חוק, טועה טעות קשה. שחיתות שלטונית היא גם תופעה חברתית, המשקפת חולי חברתי ונורמות חברתיות פסולות", כך אמר אמש (רביעי) עו"ד מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, בעת שקיבל את "אות המופת" של תנועת אומ"ץ בטקס חגיגי שהתקיים במוזיאון ארץ-ישראל בתל אביב.

"מאבק אפקטיבי בתופעת השחיתות צריך להתנהל בחזית רחבה, כאשר לצד פעילות אכיפה נמרצת של רשויות אכיפת החוק, צריכה להתקיים פעילות משלימה על-ידי גורמים ציבוריים נוספים של החברה האזרחית - ובראש ובראשונה: התקשורת, המנהיגות הציבורית, האקדמיה ותנועות וארגונים ציבוריים", הוסיף מזוז.

מזוז ציין עוד כי "שחיתות שלטונית אינה רק תופעה עבריינית, ככל תופעה עבריינית אחרת. השחיתות מהווה איום אסטרטגי על החברה. כשלון במאבק בתופעה זו סופו שיביא להתפרקות חברתית ולקריסה כלכלית, ויש דוגמאות לכך במדינות שונות, ולא אפרט".

"השחיתות השלטונית יוצרת גם בעיית מנהיגות. היא מוציאה שם רע לפוליטיקה, ומרתיעה ומרחיקה אנשים טובים מעיסוק ציבורי-פוליטי. אין להקל בכך ראש. דמותה של החברה, כמו גם הישגיה, נקבעים, במידה רבה, על פי איכותה של המנהיגות הציבורית-פוליטית. לכן, חיוני ליצור את התנאים לצמיחת מנהיגות איכותית, נקיית-כפיים, שתוכל להנהיג את המדינה עם חזון ואחריות לאומית", הבהיר מזוז.

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר סיכם כי "חשוב להדגיש, כי המאבק נגד השחיתות - לא תם, והמלאכה לא נשלמה ואסור לשקוט על השמרים. ההצלחה במערכה זו מחייבת המשך המאבק. זהו מאמץ מתמיד. זוהי ריצה למרחקים ארוכים, המחייבים עיקביות ואורך נשימה, כדי לשמר את ההישגים שהושגו, ולהמשיך ולקיים את מרכיב ההרתעה".

עדכון ראשון: 22:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully