וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספד לאלוף טל: "היה שריונר בלב ובנפש"

גיל סימה

12.9.2010 / 17:16

האלוף במיל' ישראל טל, אבי טנק המרכבה, הובא למנוחות בבית העלמין ברחובות ונטמן בטקס צבאי מלא. נשיא המדינה ספד לו: "טליק היה כצוק סלע עתיק יומין. תרומתו למדינה הייתה סגולית ומקורית"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכת וידאו: עידן גוראל)

האלוף במיל' ישראל טל (טליק), שהלך לעולמו ערב ראש השנה, הבא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין ברחובות. טל נקבר בטקס צבאי מלא, וארונו נישא על כתפיהם של שישה קצינים בדרגת אלוף. בטקס השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי. כמו כן נכחו בהלוויה השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון, האלוף בני גנץ, חבר הכנסת שאול מופז, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש המוסד לשעבר דני יתום.

הנשיא פרס ספד לטל ואמר כי "טליק היה כצוק סלע עתיק יומין, שכורח ביטחוני ושיקול מוסרי עשאוהו למקשה אחת. הוא היה נועז דיו כדי לפקד על מערכה קשה. הוא היה חכם דיו כדי להזרים חדש לקיים. אישיותו הייתה גדולה דיה כדי לעמוד במבחנים גדולים".

"הוא נחשב לאחד מחמשת מפקדי השריון הטובים שבעולם", אמר הנשיא. "הוא היה גם היחיד ביניהם שידע לבנות טנק. מן הסתם הטנק הטוב שבעולם. טליק היה שריונר בלב ובנפש. הוא סבר וגם הוכיח שהמרכבה הגדולה והכבדה הזו מסוגלת להיות קלת רגליים ומכה בשרשראות".

פרס הוסיף, כי "תרומתו של טליק למדינה הייתה סגולית. מקורית. אהבתו לצה"ל הייתה מלאה, שלמה. הוא לא הטיל ספק בכך שעוצמתו של צה"ל היא עוצמה היסטורית, והביקורת עליו היא יומית וחולפת. טליק היה כאח ורע לי. וכשנפרדים מר?ע?, לא נפרדים מהרעות, היא מוסיפה לנשום ולהתהלך בתוכנו, ולהפיץ מבושמה".

"איש שמסוגל לעקור הרים"

שר הביטחון אהוד ברק אמר בהלוויה כי "סיפור חייו של טליק הוא סיפור תקומתה של המדינה. כקצין צעיר נפלה לי הזכות להצטרף לאוגדה של טליק". ברק הוסיף: זוהית עם טנק המרכבה ונוכחותך הולידה תרומה לא רק ביתרון הצבאי, אלא גם בחותם האנושי שהטבעת באלפי פקודיך".

גם הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, ספד לאלוף במיל' ואמר: "באתי לכאן כדי להודות לך. למעלה משישה עשורים ניצבת בחפ"ק של המדינה. טנק המרכבה יכול ללמד על אופייך, פלדת הנחישות שפילסה את הדרך, איש שמסוגל לעקור הרים. אני וכולנו קוראים לך 'מר שיריון הישראלי'. תורתך היתה לחלק בלתי נפרד מארגז הכלים שאני נושא כרמטכ"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הבוקר לטל בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו הצהיר: "אנו מלווים היום את האלוף ישראל טל (טליק), לצערי לא אשתתף בהלוויה מפאת סידורי ביטחון אך יהיה שם קהל רב, כולל שר הביטחון והרמטכ"ל".

"הוא היה מעמודי התווך של צה"ל ושל ביטחון ישראל", אמר נתניהו. "זכורות לי שיחות איתו במרוצת השנים בהן היה מדבר על מה צריך לעשות למען ביטחון ישראל. בשנים האחרונות הוא לא היה בריא אך התקשר אליי כמה פעמים. הוא רצה לבטא את הדאגה מהאיומים המשתנים. הוא היה מפקד ולוחם למופת ועשה זאת בתחושת אחריות ציונית, יהודית ולאומית. אני מצדיע לו יחד עם כל עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully