וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: רשלנות מטיילים גרמה לדליקה בי-ם

איילה חננאל ואריאל נוי

26.7.2010 / 0:00

רשלנות של מטיילים הביאה לשריפת הענק שכילתה כאלף דונמים של חורש טבעי, עשרות כלי רכב והביאה לפינוי שלושה יישובים, כך עולה מחקירת המשטרה. נער בן 15 עוכב לחקירה בחשד לגרימת השריפה

שריפת הענק שפרצה אתמול (ראשון) ביער עמינדב ושכתוצאה ממנה פונו שלושה יישובים מתושביהם ונשרפו עשרות כלי רכב נגרמה מרשלנות של מטיילים, כך עולה מממצאים ראשוניים של חקירת המשטרה בנושא. ככל הנראה, מטיילים שסיירו באזור יערות ירושלים הדליקו אש וכשלו בכיבוייה. נער בן 15 עוכב לחקירה בחשד לגרימת השריפה.

מחקירת שוטרי מרחב מוריה במחוז ירושלים, עולה, כי קבוצת תלמידים, כולם בני כיתה אחת בבית ספר חרדי באזור ירושלים, טיילו באזור בו פרצה השריפה. על פי החשד, התלמידים שיחקו באש שגרמה לשריפה, ולאחר שיצאה מכלל שליטה עזבו את המקום והמשיכו בטיול ברחבי העיר. התלמידים אותרו על ידי החוקרים, ואלו עיכבו לחקירה תלמיד בן 15. לדברי המשטרה, בימים הקרובים ייחקרו תלמידים נוספים שהיו מעורבים במשחק באש שלטענתם גרמה לשריפת הענק.

שעות לאחר שפרצה השריפה, הצליחו הכבאים להשתלט על הלהבות ולמנוע שריפה בבית החולים הדסה עין כרם הסמוך ליער עמינדב. עם זאת, לא הצליחו הכבאים למנוע את שריפתם של כ- 15 כלי רכב בחניון בית החולים. הכבאים עדיין פועלים להשתלט על השריפה ביישובים אבן ספיר ואורה, אך תושבי יישובים אלה וכן תושבי עמינדב הורשו לחזור לבתיהם.

1,000 דונם נשרפו כליל

ראש מדור הדרכה בתחנת כיבוי בית שמש להב אבי בן זקן סיפר לוואלה! חדשות כי "נשרפו מעל ל- 1,000 דונם של יער נטוע וחורש טבעי. כמו כן, נשרפו מעל ל- 15 מכוניות ביישובים ובחניון בית החולים. אנחנו משאירים שני צוותים בשטח כל הלילה כדי למנוע התלקחויות חוזרות".

לבד מהנזקים הכבדים שנגרמו לכלי הרכב ביישובים אורה, אבן-ספיר ועמינדב, שכאמור פונו מתושביהם, שש מכוניות נוספות נשרפו באחד מחניוני בית החולים הדסה עין-כרם ונוצר חשש שמא ייאלצו הכוחות לפנות את בית החולים. לאחר מספר שעות הצליחו מכבי האש להשתלט על הדליקה סמוך לבית החולים.

בדליקה נוספת שפרצה אתמול בדירה ברחוב שמואל הנביא בירושלים נפגעו שבעה בני אדם, מתוכם שני תינוקות שנפגעו באורח קשה. אב וילדו בן השלוש וכן שלושה ילדים נוספים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. צוותי כיבוי אש הוזעקו למקום והם פועלים לכבות את האש.

עדכון ראשון: 20:24

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully