וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנהרג באימון - סמ"ר עומרי שושן

יהושע בריינר

3.6.2010 / 16:39

סמ"ר עומרי שושן, בן 19 מגן יבנה, נהרג באימון שהתקיים באזור הר קרן, סמוך לגבול עם מצרים. מחקירה ראשונית עולה כי שושן נורה בגבו. בעקבות התאונה הופסקו האימונים בזרוע היבשה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הותר לפרסום, כי חייל צה"ל שנהרג הבוקר (חמישי) במהלך אימון בדרום, סמוך לגבול מצרים הוא סמ"ר עומרי שושן מגבעתי, בן 19 מגן יבנה. הודעה נמסרה למשפחתו. מדיווח ראשוני עולה כי שושן נורה בגבו במהלך אימון שהתקיים באזור הר קרן, סמוך לגבול הדרומי. הלווייתו תערך הערב בשעה 21:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה.

מחקירה ראשונית עולה ההערכה, כי שושן, ששימש בתור מפקד כיתה, נורה בשוגג על ידי אחד מחייליו.

בעקבות האירוע הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, על הפסקת האימונים באש חיה בכלל יחידות צה"ל. מפקד פיקוד הדרום, אלוף יואב גלנט, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות מפקד בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת האירוע ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון וחוות דעת של הפרקליטות הצבאית.

בדצמבר 2009 נהרג טוראי מור כהן, חייל גולני בן 18 מעפולה, מקליע שנורה בראשו במהלך אימון לוחמה בשטח בנוי בזעורה. מפרטי התחקיר של ועדת הבדיקה שהוצג לרמטכ"ל גבי אשכנזי עולה כי תשתית לקויה במתקן האימונים היא שהביאה ככל הנראה למותו של כהן.

במקביל לבדיקה התנהלה חקירה של המשטרה הצבאית סביב נסיבות האירוע. הרמטכ"ל ציין לאחר קבלת מסקנות הוועדה כי מדובר ב"תאונת אימונים טראגית וכואבת" והביע בשם צה"ל את תנחומים למשפחה. בעקבות מותו של טוראי כהן הורה עוד הרמטכ"ל לוודא את תקינות מתקני האימונים ללוחמה בשטח בנוי באופן מיידי כתנאי להמשך השימוש בהם.

עדכון ראשון: 12:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully