וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: בשל חפירות הימין נפער בור בסילוואן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.3.2010 / 20:33

בור בעומק 3 מטרים נפער בכפר סילוואן במזרח ירושלים. לטענת הפלסטינים, הבור הוא תוצאה של עבודות ארכיאולוגיות שמבצעת במקום עמותת הימין אלע"ד. ארגון "מוסד אל-אקצא" מזהיר מקריסת מבנים

בור בעומק שלושה מטרים נפער היום (שני) בכפר סילוואן במזרח ירושלים. הפלסטינים טוענים כי הבור נפער כתוצאה מעבודות ארכיאולוגיות שמבצעת עמותת הימין אלע"ד מתחת לבתי השכונה. "מוסד אל-אקצא" המזוהה עם הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, הזהיר מפני בורות נוספים שעלולים להיפער ומפני קריסת מבנים כתוצאה מהחפירות בשכונה. לפני כחודשיים התיר בג"ץ את העבודות וקבע כי אין קשר בין החפירות לבין הבורות שנפערו.

עמותת אלע"ד היא עמותת ימין המפעילה את אתר "עיר דוד" בכפר סילוואן ומבצעת במקום חפירות ארכיאולוגיות. תושבי הכפר טוענים כי החפירות גרמו לא פעם לקריסת מבנים ולהיפערות של בורות גדולים ברחבי הכפר. לפני כחודשיים נפער בור גדול ברחוב הראשי בכפר, ותושביו טענו כי הנזק נגרם בעקבות החפירות הארכיאולוגיות שמבצעת העמותה.

"כפר סילוואן נמצא בסכנה אמיתית בעקבות הקריסות ובשל האצת החפירות הישראליות במקום", מסר 'מוסד אל-אקצא' בהודעה מיוחדת שפרסם היום. חברי 'הוועד להגנה על אדמות סילוואן', ג'וואד סיאם ועבד אל-כרים אבו סנינה, מסרו אף הם כי הבור נפער כתוצאה מהחפירות הישראליות: "הבור שנפער עלול להתרחב בכל רגע. קשה להעריך מה עומק הבור משום שהוא עמוק מאד".

דובר עמותת אלע"ד, אודי רגוניס, מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי המקרה הספציפי עדיין לא מוכר להם אולם "בג"ץ דחה כבר פעמיים עתירות שטענו כי החפירות הארכיאולוגיות גורמות לסדקים ולבורות. בנוסף, השנה אירעו שני מקרים שבהם נפערו בורות בדיוק לאחר גשם חזק כפי שהיה בימים האחרונים. יש לציין שתקציב של 30 מיליון שקל לשיפור התשתיות הישנות בסילוואן מעוכב בעקבות עתירות של ארגוני שמאל קיצוני".

  • עוד באותו נושא:
  • סילוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully