וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה מקיר לקיר - "החלטת בג"ץ אמיצה"

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

19.11.2009 / 18:43

החלטת בג"ץ בנוגע לאיסור על הקמת בתי כלא פרטיים בארץ, זוכה לתמיכה רחבה מכל קצות הקשת הפוליטית. "אף אחד לא רוצה להגיע לכלא שבו הסוהר הוא אזרח והמנהל הוא עובד קבלן"

אנשי ציבור רבים הביעו הערב (חמישי) סיפוק מפסיקת בג"ץ שקבעה כי בישראל לא ייבנה בית סוהר פרטי. גונדר בדימוס שלמה טוויזר, שהיה בין העותרים לבג"צ, אמר כי "אין אדם שמח יותר ממני, לא מכיוון שזכינו במשפט, אלא מכיוון שיש במדינה שופטים אמיצים שהיו מוכנים לקבל החלטה נכונה למרות שהיא מקשה על הממשלה". טוויזר הוסיף כי "קיבלתי מאות טלפונים של אנשים מתוך המערכת שאומרים 'ניצחנו'. כשהגשנו את העתירה לא רצו להצטרף אלינו, כי מי עותר נגד המדינה, אבל תודה לאל שיש כאן שופטים. אף אחד לא רוצה להגיע לכלא שבו הסוהר הוא אזרח והמנהל הוא עובד קבלן. אין לי טענות כלפי הזכיין, אבל צריך לבדוק מי לחץ לקבל את ההחלטה ולהמשיך לבנת את הכלא למרות שבית המשפט התריע בפני זה".

ח"כ אופיר פינס (העבודה), חבר ועדת חוקה אמר בתגובה להחלטה כי "זו החלטה היסטורית הקובעת שאסור לכנסת להפריט את תפקידיה הבסיסיים של הממשלה. אני מקווה שההחלטה תשפוך צוננים על תאוות ההפרטה של הממשלה ואני בטוח כי שירות בתי הסוהר יוכל להפעיל את הכלא על הצד הטוב ביותר". מלשכת השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' נמסר כי "השר קיבל את פסיקת בג"ץ, ילמד אותה ויפעל על פיה". עם זאת, גורמים במשרד אמרו כי "אנו שמחים שהנושא הגיע לכדי סיום ואנו מצפים שמקומות הכליאה יסופחו במהרה לשב"ס".

אברהם קוזניצקי, יו"ר דירקטוריון חברת מנרב שאמורה הייתה לתפעל את בית הכלא הפרטי מסר כי החברה מקבלת את פסק הדין. קוזניצקי הוסיף כי "אנו מצטערים על הפסיקה משום שאנו חוששים כי תהיה פגיעה ברווחת האסיר, שהיא חלק בלתי נפרד משיקומו. לא ניתן לשקם אסיר בתנאי של בעלי חיים, אלא רק כאשר ניתנות לו כל זכויותיו ואז ניתן לפנות אל האדם בתוכו". עוד אמר היו"ר כי "מבחינה עסקית מצב החברה טוב יותר מכיוון ששכל 200 מיליון השקלים שהושקעו בפרויקט יוחזרו במלואם על ידי המדינה".

ח"כ אריה ביבי (קדימה), יו"ר השדולה למען השוטרים והסוהרים, אמר כי "אני מברך על פסיקת בג"ץ. אסור בשום פנים ואופן להפריט את מערכת הכליאה בישראל. ישנם דברים שחייבים להשאיר בידי המדינה ואחד החשובים בהם הוא הזכות להפעיל כוח, כאשר אסור למסור את הזכות הזו בידי גורם פרטי. כלא פרטי הוא עסק לכל דבר שבו הרצון למקסם רווחים עלול לגבור על חשבון טובת האסירים וזכויות האדם שלהם. עלינו להמשיך ולשפר את מערכת בתי הכלא הקיימת ולהקים בתי כלא חדשים שיתופעלו על ידי שירות בתי הסוהר".

עו"ד אפי מיכאלי שייצג את חטיבת זכויות האדם שהיתה בין מגישי העתירה נגד הקמת בית הסוהר אמר מדובר בפסק דין היסטורי במימדים בינלאומיים. "בית המשפט העליון פסל הוראת חוק שמאפשרת הפרטה של בית סוהר, זה דבר שקרה רק במקום נוסף בעולם. בית המשפט, בהחלטה מנומקת ותקדימית, קובע שהאפשרות לפגוע בחירות האישית של אדם היא מונופול של המדינה ותישאר רק בידי המדינה, ואנחנו מברכים על ההחלטה. מדובר במאבק ארוך ומשתלם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully