וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר שנגח במתנחל ישלם 50 אלף שקלים

גלעד גרוסמן

17.11.2009 / 10:25

המפגין, דוד יצחק לדווין, תבע את השוטר דוד עטיה על כך שהוכה במהלך ההפגנה במהלך פינוי מאחז עמונה בפברואר 2006 ללא שהתגרה בו. ביהמ"ש הורה לשוטר לשלם 50 אלף שקל

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ארגון זכויות האדם ביש"ע)

בית משפט השלום בירושלים הורה לשוטר שנגח בראשו של מפגין בעת פינוי מאחז עמונה לשלם 50 אלף שקל פיצויים בגין כאב וסבל שנגרמו למפגין. זאת, לאחר שהשוטר לא הגיש כתב הגנה.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד שירה זכריה מארגון זכויות האדם ביש"ע, טען המפגין, דוד יצחק לדווין, שהוכה על ידי השוטר במהלך ההפגנה שהתרחשה בפברואר 2006, וזאת ללא התגרות מצדו.

"עניינה של התביעה הינה התנהגות אלימה ומשולחת רסן מצד שוטר במשטרת ישראל, אשר עשה שימוש ציני ומכוון במרות, בסמכות ובתפקיד", נכתב בתביעה. "התביעה נסבה על התנהגות שלילית ופסולה, אשר ביסודה הפעלת כוח מיותר, בלתי נחוץ, וממילא - בלתי סביר וחסר פרופורציה".

לדווין טען שהגיע לעמונה "כדי ליטול חלק בהפגנת המחאה, באופן פסיבי ובלתי אלים". הוא הוסיף שההפגנה היתה "סוערת", אולם הוא נמנה "עם הרוב הגדול של המפגינים, אשר לא פעלו באלימות". על פי כתב התביעה, לקראת תום ההפגנה, קבוצה גדולה של מפגינים, בהם לדווין, צעדו בשביל המוביל החוצה ממתחם הבתים ומאזור ההפגנה. קבוצה של שוטרים, בהם עטיה, שהיה קצין יחידת סיור במרחב יפתח, ניסו "לזרז" את עזיבתם.

בשלב מסוים דחף עטיה שתי נערות. לדווין פנה אל הקצין ואמר לו "תעזוב אותן, איך אתה לא מתבייש?". הוא המשיך להתקדם משם, אולם עטיה "בחר להתעמת עם המפגין, התקרב אליו ביוזמתו למרות שעטייה התרחק ממנו, ונגח בכוח בפניו של התובע, תוך הטחת הקסדה שעל ראשו בפניו". על פי התביעה, כתוצאה מהנגיחה לדווין סבל מכאב ראש עז וחש מושפל. "הפגיעה הנפשית ותחושת ההשפלה הטרידו את התובע במשך חודשים רבים לאחר מכן", נכתב.

בתחילת השנה נגזרו על עטיה 300 שעות לתועלת הציבור במסגרת הליך פלילי שניהלה נגדו המחלקה לחקירות שוטרים בעקבות האירוע. בית המשפט נמנע מלהרשיעו, אולם הורה לו לפצות את לודווין ב-1,500 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully