וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בבת ים: העבריין מוטי חסין נעצר

איילה חננאל

29.10.2009 / 22:57

המשטרה עצרה את מוטי חסין והוא נלקח לחקירה. חסין נצפה באזור הפיצוץ במוסך בבת ים, שגבה את חייו של אדם ופצע קשה שניים אחרים. החשד: השלושה עסקו בפלילים והכינו מטען חבלה

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

המשטרה פשטה אמש (חמישי) על ביתו של העבריין יוסי קסטרו בראשון לציון ועצרה שם את העבריין מוטי חסין שנחשב לחייל הבכיר של האחים אברג'יל. כמו כן עיכבה המשטרה חמישה בני אדם נוספים לחקירה.

הפצועים בפיצוץ הם שימי כדורי מבת ים, שותפו של חסין ובעל עסק למחזור בקבוקים בתל אביב, וגיל בטיט מאילת, שנעצר בשנת 2008 בחשד למעורבות בשוד וברצח סוחר תכשיטים ירושלמי באילת.

חסין נצפה על ידי עדי ראייה סמוך למוסך בו אירע אמש פיצוץ בבת ים. בפיצוץ נהרג שלומי וזנה מאילת, שותפו לשעבר של חסין בעסקי מחזור מתכות וברזלים. כדורי ובטיט נפצעו קשה ופונו על ידי צוותי מד"א לבתי החולים וולפסון ואיכילוב. על פי החשד עסקו השלושה בפלילים וניסו להכין מטען חבלה. המשטרה פשטה על בית בראשון לציון שבו שהה חסין, והוא נעצר ונלקח לחקירה.

זכי הלר דובר מד"א אמר לוואלה! חדשות כי "במוסך אירע פיצוץ שכתוצאה ממנו נהרג אדם אחד ונפצעו שני גברים בשנות השלושים לחייהם. השניים היו בחדר סמוך למוסך עצמו. אחד נפצע במצב אנוש והוא פונה לבית החולים איכילוב עם פגיעות כלל מערכתיות קשות כולל פגיעות ראש והדף, שם מת מפצעיו. השני שנפצע באורח קשה פונה לבית החולים וולפסון".

ההערכה הראשונית הייתה כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מדליפת גז שהובילה לפיצוץ בלון הגז אולם מבדיקת המשטרה עולה כי ככל הנראה מדובר ב"תאונת עבודה". עדי ראייה סיפרו כי זמן קצר לפני הפיצוץ הגיע חסין למוסך במכונית מסוג יגואר יחד עם אחד הנפגעים. ביגואר ככל הנראה הובלו חלקים ממטען החבלה שהורכב בחדר ליד המוסך. החשד הוא כי המטען התפוצץ במהלך הניסיון להרכיבו או לחילופין להניחו באחת המכוניות ששכנו באותה עת במוסך הסמוך. אחת מהערכות היא כי הפיצוץ של מטען החבלה היה עז במיוחד מכיוון שארע סמוך למוסך צבע וחומרים דליקים רבים הגבירו את עוצמת הפיצוץ.

תמונות מזירת הפיצוץ בבת ים. צילום פקד חנן פרץ משטרת תל אביב, חטיבת דובר המשטרה
הפיצוץ של מטען החבלה היה עז במיוחד/חטיבת דובר המשטרה, צילום פקד חנן פרץ משטרת תל אביב

מפקד משטרת מרחב איילון, ניצב משנה יהודה דהאן, סיפר כי "אנחנו בודקים חשד לפיו שלושה חשודים שנכנסו קודם לכן למוסך התעסקו עם מטען חבלה מאולתר ואז אירע פיצוץ כתוצאה ממנו נהרג אחד החשודים ושניים נפצעו". חקירת המקרה הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ת"א, שמתכוונים לבצע מעצרים של חשודים נוספים השייכים לארגוני פשע מרחבי הארץ.

עורך הדין משה סוחמי המייצג את חסין מסר בתגובה כי "לא מדובר בחשד אלא בתזה שבנתה המשטרה, שכאשר איננה מסוגלת לפענח את הפשעים היא מאשימה ותולה את החשד במוטי חסין. למרשי אין כל קשר לפיצוץ".

לפני כשבועיים נעצר חסין בחשד להלבנת הון בדרום הארץ, אך שוחרר מחוסר ראיות.

עדכון ראשון: 17:46

תמונות מזירת הפיצוץ בבת ים. צילום פקד חנן פרץ משטרת תל אביב, חטיבת דובר המשטרה
תמונות מזירת הפיצוץ בבת ים/חטיבת דובר המשטרה, צילום פקד חנן פרץ משטרת תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully