וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לחינוך טוב יותר עוברת בירושלים?

נעמה טלמור

18.4.2009 / 23:34

מנכ"ל משרד החינוך הודיע כי יחייב את בתי הספר לערוך טיולים בירושלים. הסיבה: רק 50% מהתלמידים מבקרים בה במהלך לימודיהם

מנכ"ל משרד החינוך הנכנס, ד"ר שמשון שושני, החליט לחייב בתי ספר לערוך טיולים בירושלים. זאת, לנוכח נתון משרד החינוך לפיו רק 50% מתלמידי ישראל מבקרים בבירה במהלך 12 שנות לימודיהם.

שושני הודיע כי יפעיל תוכנית חדשה להעמקת הערכים היהודיים, הציוניים והדמוקרטיים בקרב התלמידים. כצעד ראשון הוא החליט לחייב את כלל בתי הספר בישראל לערוך טיולים בירושלים ולבקר באתרים היסטוריים ולאומיים כגון הכותל, גבעת התחמושת, מוזיאון יד ושם וכן במוסדות הממלכתיים - הכנסת ובית המשפט העליון.

במסגרת היוזמה יבקרו התלמידים לפחות פעם אחת בירושלים במהלך לימודיהם בבית הספר היסודי, וכן פעם נוספת וממושכת יותר במהלך לימודיהם בבית הספר העל יסודי. מלשכתו של שר החינוך נמסר, כי אמנם קיימת הנחיה במשרד החינוך לטייל עם התלמידים בירושלים, אך בפועל מחצית מבתי הספר לא מיישמים אותה.

סער שוחח בנושא עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהביע רצון להירתם ליוזמה ולסייע. השניים קבעו להיפגש עוד השבוע. "במסגרת החינוך לערכים חשוב לחזק באופן בלתי אמצעי את הקשר של הדור הבא לבירת ישראל ולשורשיו", אמר סער. בנאומו בטקס חילופי השרים במשרד החינוך בירושלים לפני כשלושה שבועות הוא ציין, כי "משבר החינוך הוא משבר מתמשך אך חובתנו לילדינו איננה מאפשרת לנו להתעלם מהידרדרותם של תלמידי ישראל במדדים הבינלאומיים וכן בערכים. אני מתכוון לעשות את הדברים הנכונים כדי לעמוד באחריות הממלכתית שהוטלה עליי", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully