וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריעו לכנס נגד השתמטות והוכו קשות

יהושע בריינר

13.12.2007 / 20:01

פעילי שמאל שהפריעו לכנס "הפורום לשיוויון בנטל" הוכו על ידי המשתתפים, בהם הורים שכולים. שלמה וישינסקי: אחד מהשמאלנים היכה אותי

בכנס נגד השתמטות, שארגן הפורום לשיוויון בנטל ושנערך במלון שרתון בתל אביב, התפתחה תגרה אלימה בין משתתפי הכנס ובכללם הורים שכולים לבין פעילי שמאל, שנכנסו לאולם והחלו לקרוא קריאות ביניים פרובוקטיביות. במהלך התגרה הוכו פעילי השמאל בידי עשרות ממשתתפי הכנס.

באמצע נאומו של ד"ר אריק כרמון, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, נכנסו לאולם כ-15 פעילי שמאל שערכו מיצג בו נראה אחד מהם, שכביכול לא התגייס לצה"ל, עובר התעללות בידי האחרים. פעילי השמאל קראו בלעג: "תעצרו אותו! הוא לא ישראלי, הוא לא התגייס לצבא. תגייסו אותו מהר!". בעקבות המיצג התפתחה במקום תגרה המונית, שבהלכה הוכו פעילי השמאל ונגררו החוצה מן האולם בידי עשרות ממשתתפי הכנס, בינהם האב השכול שלמה וישינסקי ואלי בן שם, יו"ר יד לבנים. כתב וואלה! חדשות שנכח במקום דיווח, כי התגרה הסתיימה רק כשהגיעו למקום מאבטחי המלון שהפרידו בין הניצים ופינו את הפעילים מהמקום.

רענן פושנר, אחד מפעילי השמאל שנכחו במקום, אמר לוואלה! חדשות כי "מטרתנו היא לגרום לצעירים לא להתגייס כמו רובוטים להתגייס לצבא שמטרתו היא דיכוי. האלימות נגדנו היום הוכיחה שהקמפייין נגד ההשתמטות מגיע ממקומות אלימים. לא מפתיע שכדי להשתיק את חופש הביטוי משתמשים במכות ובסטירות. האלימות שהפגינו נגדנו היום היא ההשתמטות האמיתית".

לעומתו טען שלמה וישינסקי, אב שכול שהשתתף בכנס, כי אחד מפעילי השמאל הוא שהיכה אותו וקרא לו נאצי. יו"ר יד לבנים אלי בן שם התייחס למעורבותו בתגרה עם אחד מפעילי השמאל ואמר "לא היכיתי אותו, אלא תפסתי אותו כי אני חושב שצריך לעצור אותו. הילדים שלנו לוחמים, והם באו לפה כדי לעשות פרובוקציה". מהפורום לשוויון בנטל נמסר, כי "הפורום מגנה כל סוג של אלימות. מטרתנו היא להביא לחברה ישראלית צודקת יותר, שבה כל אחד נותן את חלקו למען כולם. העובדה שהפעילים בחרו לתקוף בקריאות הורים שכולים מדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully