וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גדעון סער הודיע על "פסק זמן" מהחיים הפוליטיים

18.9.2014 / 0:33

שר הפנים, שהוזכר כמועמד לראשות הליכוד, הכריז במפתיע על פרישה. "אני מבקש לחיות חיים אחרים, ולהיות עם משפחתי. אגיש התפטרותי אחרי החגים", אמר והוסיף: "אצא כעת לדרך חדשה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

תדהמה בליכוד: שר הפנים גדעון סער, ששמו עלה לא פעם כמי שעשוי להתמודד על ראשות הליכוד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע אמש (רביעי) במפתיע על פרישה זמנית מהחיים הפוליטיים. "אני מבקש לחיות חיים אחרים מהחיים הציבוריים", אמר במהלך כנס תומכים בכפר המכביה. הוא הודיע שיתפטר מהממשלה ומהכנסת אחרי החגים.

כבר בפתח נאומו הבטיח סער "נאום לא-שגרתי" וארוך מהרגיל, ואף שההשערות דיברו על אפשרות שיודיע על מרוץ לראשות הליכוד, התברר לנוכחים הרבים - שבהם שרים, מחצית מסיעת הליכוד וכאלף תומכים - כי הההודעה היא למעשה הפוכה. "בשנתיים האחרונות - בין היתר על רקע שינויים בחיי האישיים, שקלתי פעמים רבות לקחת פסק זמן מהחיים הציבוריים. קשה לעזוב, תמיד יש סיבות למה לא לעשות את זה. האמת, שקלתי לעשות את זה לפני הבחירות. הקדים אותי כחלון, ולא רציתי לעשות נזק לתנועה. רציתי לעשות את זה לפני תשעה וחצי חודשים, אבל אז נולד בני דוד. הבטחתי גם לריבלין שלא אעזוב אותו ושאהיה בכנסת כשהוא יתמודד לנשיאות".

הוא הסביר כי העשייה הציבורית הייתה אמנם מספקת מאוד, אך שוחקת. "בחיים לפעמים צריך לעשות שינוי, וזה לא קל. לאחר ששקלתי, התייעצתי רבות וחשבתי היטב, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים", הכריז.

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה! חדשות
מבקר המדינה יחקור את התנהלות הקבינט ב"צוק איתן"
בנט תוקף את יעלון: "עזוב את הצבא ותנגח אותי"
שר לשעבר נחקר בחשד שקיבל שוחד במהלך כהונתו

הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה. דרור עינב
לצד אלף תומכים. סער, הערב/דרור עינב

"היום אני מבקש ליהנות מקצת יותר פרטיות, חופש ושקט, להיות קצת יותר בבית. אני מרגיש שזה הדבר הנכון בעבור יקיריי ואהוביי. בקרוב דוד בני יתחיל ללכת, ואני רוצה להיות אז לידו, יד ביד, להיות יותר עם בנותיי ועם אשתי גאולה. בערב השנה החדשה אני מתכוון לצאת לדרך חדשה. אם זה מעציב אתכם – זכרו שלי יש קצת שמחה מזה", אמר לקהל הרב, שקיבל באכזבה את הודעה.

סער לא הודה לנתניהו

אף שהודה לכל התומכים ולאלה שליוו אותו לכל אורך דרכו הפוליטית, בחר סער שלא להזכיר את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשך כל הנאום ואף סיים בביקורת מרומזת על ראש הממשלה: "לעם קשה עם יוקר המחיה והדיור. אסור לפגוע בחינוך, ברווחה, בבריאות. אסור לפגוע בתקציבי הרווחה, בשכבות החלשות, בכבשת הרש. המוני העם הפשוט נתנו בנו אמון פעם אחר פעם – אל נא נאכזב אותם".

בתגובה ראשונה אחרי ההודעה הדרמטית אמרה רעייתו של סער, העיתונאית גאולה אבן כי הוא "איש אמיץ" וכי היא "אוהבת אותו". בראיון לערוץ 10 הוסיפה: "הוא הפוליטיקאי הכי מוכשר וראוי שצמח כאן בשנים האחרונות. הוא עשה למען המדינה והעם כל שהיה יכול לעשות על פי תפיסתו והשקפת עולמו. עכשיו הגיע הזמן שהוא יהיה עם המשפחה שלו, עם ילדיו ואיתי - כי זו עבודה קשה ושוחקת. עכשיו הוא שלנו מלא-מלא, אלא אם יחליט אחרת בהמשך".

הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה. דרור עינב
הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה/דרור עינב

לכנס החגיגי הגיעו כאמור למעלה ממחצית חברי סיעת הליכוד, ובהם מקורביו של נתניהו השר יובל שטייניץ, סגן השר אופיר אקוניס ויו"ר הקואליציה יריב לוין. עוד השתתפו חברי הכנסת מירי רגב, דני דנון וחיים כץ וסגנית השר ציפי חוטובלי. לאולם בכפר המכביה הגיעו כאלף פעילים תומכי סער, ראשי ערים ודמויות בולטות בליכוד כמו השר לשעבר אבי דיכטר וראש עיריית מודיעין חיים ביבס.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 17.9.14, 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully