וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תעצבן אותי!": שיחת הזעם של אבו מאזן עם חמאס

אילן זלאיט

1.9.2014 / 17:40

"אל-אחבאר" הלבנוני פרסם את פרוטוקול הפגישה בין יו"ר הרשות ובכירי חמאס בקטאר בזמן "צוק איתן", בה האשים אותם בחתירה תחתיו. עוד נחשף כי אבו מאזן נפגש באוגוסט עם ראש השב"כ

צילום: רויטרס, עריכה ניב פוקס

אבו מאזן נגד משעל: אתר האינטרנט הלבנוני "אל-אחבאר" פרסם היום (שני) חלקים מפרוטוקול הפגישה הקשה והדרמטית בין יו"ר הרשות הפלסטינית לבין יו"ר הלשכה המדינית של חמאס במהלך מבצע "צוק איתן" בדוחא, בירת קטאר. על פי הפרסום, שבועיים קודם לפגישה נועד ראש השב"כ יורם כהן עם אבו מאזן ברמאללה, ועדכן אותו לגבי סיכול ניסיון ההפיכה שתכנן חמאס ביהודה ושומרון. אבו מאזן, לפי הפרוטוקול, הביע זעם על המהלך של חמאס, ונזף במשעל.

הפגישה בדוחא נערכה ב-21 באוגוסט, בזמן שהמאמצים להשיג הפסקת אש בין ישראל לחמאס חווים קשיים משמעותיים. פרט לאבו מאזן ומשעל היו נוכחים שם גם אמיר קטאר, תמים בן חאמד א-ת'אני, שר החוץ שלו, בכירי הפתח סאיב עריקאת ועזאם אל-אחמד וכן סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. "אינני רוצה לשוב לעבר", אמר אבו מאזן למשעל. "הסברתי לאמיר את כל שקרה מאז 2006, את המוקשים שהנחתם לי, שניסיתם לבצע הפיכה. הסכמנו על ממשלת אחדות ועל בחירות - וייתכן שזה לא יקרה כי אתם מבריחים נשק, חומרי נפץ וכספים לגדה - וזאת לא כדי להילחם בישראל, אלא כדי לבצע הפיכה ברשות".

עוד בנושא
ארה”ב מגנה הפקעתם של 4,000 דונם באזור גוש עציון
נתניהו שוקל: ”תהליך מדיני על בסיס המציאות החדשה”
”אודרוב לת”א”: דגלי חמאס כבשו את הר הבית. צפו

בנוסף האשים אבו מאזן את חמאס בשיתוף פעולה עם בכיר הרשות לשעבר מוחמד דחלאן, ובכך שהם מקבלים דרכו מימון מהאמירויות. דחלאן סומן בעבר לרשת את אבו מאזן, אבל בשנים האחרונות השניים הסתכסכו ודחלאן ברח לאיחוד האמירויות.

אבו מרזוק: "בדקת אם הסיפור הזה אמיתי? הכל קשור לסכסוך בינך לדחלאן".

אבו מאזן: "אל תפסיק אותי, אל תעצבן אותי!"

משעל: "אנא, המשך אבו מאזן".

אבו מאזן: "למה הברחתם כספים ונשק לגדה, ולא כדי להשתמש נגד ישראל?"

אבו מרזוק: "התיאום שלכם עם ישראל הוא הסיבה".

משעל: "אבו מאזן, כל דבר שאירע שיש לך חשד בו, אפשר לחקור באמצעות גורמים ניטרליים".

אבו מאזן: "אני לא מדבר רק על העבר. מה עם הסיפור האחרון? למה לתכנן הפיכה?"

משעל: "השב"כ שכנעו אותך שהמידע שמסרו לך הוא אמיתי, עליך לבדוק זאת. לא נסכים להמשיך בשותפות כשישנם ספקות".

האמיר הקטארי: "כעת ישנם נושאי הפיוס וממשלת האחדות".

אבו מאזן: "איזו ממשלה?! שר הבריאות הגיע לעזה, והיכו אותו כמעט עד מוות".

האמיר הקטארי (פונה לאבו מאזן): "לגבי מה שקרה, האם נוכל לפתוח דף חדש?"

אבו מאזן: "לפני שישה חודשים הקמנו ממשלת אחדות לאומית. האם לא חטפתם שלושה ילדים, והכחשתם זאת?"

משעל: "ההתחלה (של ממשלת האחדות) הייתה ללא ספק רעה, וגם לא מועילה. עם זאת, אנו מחוייבים לכל מה שהסכנו עליו. אנו גם מוכנים שההחלטות על מלחמה ושלום יתקבלו בשיתוף ובהסכמה (של חמאס ופתח)".

אבו מאזן סיפר בהמשך למשעל על הפגישה עם "ראש מנגנוני הביטחון הישראלי (ראש השב"כ, יורם כהן)", שהייתה בתחילת חודש אוגוסט. במהלך אותה פגישה עדכן אותו כהן על "קבוצה שנעצרה, שתכננה לבצע הפיכה" ושחבריה קשורים לאנשים בירדן ובטורקיה. לפי הפרוטוקול, אבו מאזן פנה למשעל ושאל: "מדוע הפיכה? הדבר הזה צריך להסתיים".

משעל, מצדו, לא נשאר חייב ודחה את הטענות של יו"ר הרשות. "אני לא יודע דבר בנוגע למידע של השב"כ (על ניסיון ההפיכה), ואיש לא עדכן אותי על כך", אמר לסאיב עריקאת. "אנחנו שותפים של אבו מאזן, מכבדים אותו, וממרום גילו זכותו למתוח ביקורת, אולם מתחילת הפגישה הוא עצבני. הוא מסתמך על סיפור ישראלי על הפיכה, ואומר שהוא לא בוטח בנו - זה לא מתקבל על הדעת!".

"צר לי שאתה בוחר להאמין למקורות ישראלים. בכבודה של קטאר ושל האמיר, אני אומר - זהו סיפור שקרי ב-100%", הוסיף משעל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אבו מאזן: "מה המטרה בחטיפת שלושה ילדים?"

אלא שהדברים הללו לא הניחו את דעתו של אבו מאזן, שהאשים כאמור את משעל גם באחריות לחטיפת ורציחת שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בגוש עציון בחודש יוני. "יש לנו מידע על כך שחמאס חטף את השלושה במטרה לחבל במאמציה הלאומיים של הרשות. שאלתי אותך בקשר לזה (אז) ולא אישרת ולא הכחשת".

"אתמול אל-עארורי (סאלח אל-עארורי, בכיר חמאס, א"ז) אמר כי הם אלה שעשו זאת. מדוע?" שאל אבו מאזן, "איזה אינטרס יש לכם בחטיפת שלושה ילדים קטנים? להרוס את הגדה? להרוג 20 איש (אנשים שנהרגו ככל הנראה במהלך מבצע "שובו אחים") ולשרוף את מוחמד אבו חדיר (הנער הפלסטיני שנרצח לפי החשד בידי יהודים בירושלים)? נתניהו אמר לי שזה חמאס ואמרתי לו ש'לא כך הדבר', ואל-עארורי אומר כי זה הוא".

משעל: "לא הייתי מודע אז לכך (שאנשי חמאס חטפו את הנערים), ועכשיו אני יודע זאת. מה הבעיה?"

אבו מאזן: "הבעיה היא שהכחשתי בפני ארה"ב וישראל שחמאס עומד מאחורי הפעולה".

משעל: "זה מה שידעתי, עכשיו התברר שהם היו מחמאס".

בכיר חמאס חליל אל-חיה (שנוכח גם הוא בפגישה): "המלחמה הזו ("צוק איתן") פרצה בגדה, והמשיכה אלינו לעזה. יש לנו ברירה אלא להגן על עצמנו?"

אבו מאזן: "אתם אלו שהתחלתם אותה בגדה, לא ישראל".

משעל: "ישראל החלה אותה בגדה".

אבו מאזן: "לא, לא ישראל. ישאל רוצה להשמיד אותנו, אבל אני מתאמץ כדי לא לתת לה תירוץ לעשות זאת. אני דוחק את ישראל לפינה בזירה המדינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חמאס חטף את השלושה במטרה לחבל במאמציה הלאומיים של הרשות". שער, פרנקל ויפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוגע למבצע "צוק איתן" ולממשלת האחדות אמר אבו מאזן כי המצב השתנה, והוסיף שלא יאפשר לחמאס להתנהג כאילו הוא הגורם הפלסטיני היחיד בשטח. "ב'עמוד ענן' עשיתם מה שאתם רוצים, ואנחנו (אנשי הרשות הפלסטינית) לא היינו נוכחים. כעת אנו עובדים אתכם, ולא ניתן לשאת את המצב הנוכחי".

בהתייחסו לתהליך המדיני פירט אבו מאזן את תכניתו החד-צדדית להקמת מדינה פלסטינית וזאת בצל המו"מ התקוע והמשך הנוכחות הישראלית בשטחי הגדה. "אחרי 20 שנים של מו"מ כושל, ישראל וארה"ב לא הביאו לנו דבר והכיבוש נמשך. אנחנו מציבים אסטרטגיה מדינית כזו: ישראל וארה"ב יסכימו בכתב למדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים המזרחית ובגבולות זמניים מוגדרים. נתחיל מיד בשרטוט הגבול בתוך תקופה שתיקבע מראש, ולאחר מכן נדון בסוגיות של הסכם הקבע".

אם ישראל וארה"ב לא יסכימו להצעה, איים אבו מאזן, הוא יעצור את התיאום הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם ישראל, יפרק את הרשות הפלסטינית וימסור את השליטה לנתניהו. "כך, ישראל תקבל על עצמה אחריות כמדינה כובשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully