וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בדרום: "נתניהו לא העניק לנו ביטחון"

למרות נאום הניצחון של נתניהו, רבים בדרום מרגישים כי המבצע הבא הוא עניין של זמן: "מתחילים לעכל שלא ניצחנו בנוקאאוט". ביקורת גם במערכת הפוליטית: "הצבא ניצח, הממשלה כשלה"

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: ניב פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים אמש (רביעי) לראשונה מאז כניסתה לתוקף של הפסקת האש, במהלכם טען כי "חמאס הוכה קשות ולא קיבל אף אחד מהתנאים שהציב". ואולם, תושבי הדרום נותרו ספקניים, ולצד חלקים במערכת הפוליטית, חלקו על דבריו של ראש הממשלה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
חגיגות הפסקת האש של חמאס יסתיימו באותו הסגר
ראש מועצת אשכול לתושבים: "אל תשובו הביתה"
דובר חמאס: "ניצחנו את נתניהו, שיודה בכשלונו"

אלברט גבאי, תושב שדרות, סבור כי למרות ההסכם, המבצע הבא הוא עניין של זמן בלבד. "כצפוי, ביבי לא מצליח להעניק ביטחון מלא לעוטף עזה, כפי שהיה בכל 50 הימים של מבצע 'צוק איתן'". לדבריו, בכך שראש הממשלה חתם על הפסקת האש, "הוא נתן לחמאס את חבל ההצלה שהם היו זקוקים לו. הוא יודע שבקרוב יהיה סיבוב נוסף עם חמאס".

בנימין נתניהו, בני גנץ ומשה יעלון במסיבת עיתונאים משרד ראש הממשלה. אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
"איבד את אמון הציבור". גנץ, נתניהו ויעלון/יואב דודקביץ'

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, סבור כי למרות ההסכם יש להיערך לקראת המערכה הצבאית הבאה. "אנו מתחילים להשלים עם העובדה שלא ניצחנו את המערכה הזו בנוק-אאוט, כפי שציפינו", אמר שמעוני. "ימים יגידו אם ההסכם הזה יחזיק מעמד, ואם בעוד חודש אכן נראה את עזה מתחילה תהליך של פירוז מטילים". לדבריו, תגובת ישראל ל"טפטופי ירי" היא זו שתכריע לגבי משמעותו של המבצע. "המבחן האמיתי של 'צוק איתן' יהיה לא רק השקט לטווח הארוך, אלא גם התגובה של ישראל לירי הפצמ"ר הראשון על עוטף עזה. אנו מצפים מממשלת ישראל להתמקד כעת לא רק בשיקום עזה, אלא בשיקום הדרום והכנתו לקראת המערכה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון, בוועידת במשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"משלימים עם זה שלא ניצחנו בנוק-אאוט". ראש העיר אשקלון, איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

גם ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, מתח ביקורת על נאומו של נתניהו. "ראינו נאום ניצחון עגום. הצבא ניצח, אך הממשלה כשלה", אמר הרצוג. לדבריו, ראש הממשלה כשל ועל כן צריך לפעול להחליפו בהקדם. "נתניהו לא השכיל לנצל את הישגי צה"ל ואיבד את אמון הציבור הישראלי, ובמיוחד זה של תושבי הדרום ועוטף עזה. נפעל על מנת להחליף את הממשלה, כדי להציג נחישות מדינית לצד שמירה על ביטחון ישראל וחתירה אמתית לשלום", הוסיף הרצוג.

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) הצטרפה לקריאתו של חברה לאופוזיציה. "המבצע בעזה לא רק שלא יצר הרתעה, אלא שחק את מה שנשאר ממנה. אם ההסדרה תהיה רק מול חמאס, מבלי לתת הישגים לאבו מאזן, נהיה עדים, חלילה, לסבבי אלימות נוספים בתוך שנה-שנתיים", אמרה. גלאון הדגישה כי "במהלך המבצע, ראש הממשלה הבטיח את פירוז רצועת עזה מנשק, פירוק התשתית של חמאס והשגת הרתעה ארוכת טווח, ושקט לתושבי הדרום. אף אחת מההבטחות האלו לא מומשה".

הניה יצא מהבונקר ל"נאום ניצחון": "הכנה לשחרור ירושלים". רויטרס
"הרוגים הם סמל הניצחון שלנו". הניה יצא מהבונקר/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, אחרי יותר מ-50 ימים מתחת לאדמה, יצא ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה מהבונקר. הניה, שלא נראה מאז תחילת הלחימה, התקבל בתשואות בקרב תושבי הרצועה - שעה שהוא סוקר את ההרס שגרמו הפצצות צה"ל. בהמשך נשא את "נאום הניצחון" להמונים והצהיר: "הניצחון במערכה הזו גדול פי כמה וכמה מבעבר".

"ההרוגים הם סמל הניצחון שלנו", אמר הניה בהתייחסו ליותר מאלפיים הרוגים ברצועה במהלך ימי "צוק איתן". "השבח לאל ללוחמי הג'יהאד, לגברים, לנשים ולילדים, גדולים כקטנים - שעמדו במלחמה בגבורה. הצלחנו לפגוע באויב הציוני, עד חיפה. לתושבי עזה, ולבני העם הפלסטיני בכל מקום, זהו יום חג, חג הניצחון". עוד אמר בשמחה מופגנת כי "בכל שנה, עזה מתקרבת לשיבת הפליטים לביתם ולאדמתם". "עזה מנצחת, עזה עומדת בגבורה, ומכינה את הדרך לירושלים", הוסיף.

איסמעיל הניה שיצא מהבונקר בעזה אחרי מבצע צוק איתן. אוגוסט 2014. רויטרס
הניה מתקבל בתשואות עם צאתו מהבונקר/רויטרס
תושבי רצועת עזה חוגגים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, בתום מבצע צוק איתן, 26 באוגוסט 2014. AP
תושבי רצועת עזה חוגגים את הפסקת האש/AP
תושבי רצועת עזה חוגגים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, בתום מבצע צוק איתן, 26 באוגוסט 2014. AP
החגיגות בעזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully