וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של זאביק שנהרג מפצמ"ר: כבה האור בקיבוץ

27.8.2014 / 14:36

כשברוך כהן הבין שחברו הטוב ביותר נפגע מפצמ"ר, הוא מיהר למקום וניסה להצילו. "לא פשוט לטפל בחבר", סיפר. "הייתי רגיל לראות אותו עם חיוך על הפנים, לא מחרחר חרחורים אחרונים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

"איבדתי את החבר שלי", מספר ברוך כהן, רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) קיבוץ מגן במועצה האזורית אשכול וחברו הטוב ביותר של זאב (זאביק) עציון שנהרג אתמול (שלישי) מפגיעת פצמ"ר בשטח המועצה. בין השניים היה קשה מאוד להפריד, וכששמע שחברו נפגע, מיהר כהן לקיבוץ נירים. כשהגיע נגלה בפניו המחזה הנוראי: חברו הטוב גוסס.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עיתוני העולם חוגגים עם עזה את השתיקה של נתניהו
פרשנות | חמאס הובס, אך גם ישראל תצטרך לשלם מחיר
ח"כ שקד במשדר וואלה!: הדרג המדיני גמגם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא היה נשמה טובה. שלומפר ואיש ביטחון". זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו זאביק, גם כהן מתנדב במד"א. הוא ניסה להציל את חברו וביצע פעולות החייאה, אך הפגיעה הייתה קשה מדי. מיד לאחר האירוע הוא החליף את זאביק בתפקיד והמשיך לנהל את אירועי הביטחון במקום. "הטלפון הראשון שאני עושה בבוקר הוא לזאביק", מספר כהן. "אתמול הוא ביקש שאני אחליף אותו בסביבות השעה שש כדי שיוכל להגיע אל חתונה של אחד מחבריו בקיבוץ. ואז הוא התקשר שוב ואמר שהוא נשאר ושאגיע יותר מאוחר כי הוא לא יכול לעזוב את הקיבוץ כשיש ירי רקטות. זה בדיוק זאביק, מעל לכל הוא היה איש של אכפתיות ודאגה לכולם. איש שלוקח כל עניין ברצינות, בכל נושא שבטיפולו, והיו הרבה כאלה.

"אתמול דיברתי עם חבר הקיבוץ והוא הגדיר את המצב באופן מדויק: 'כבה האור בקיבוץ', זה משפט שמסכם את האיש", הוסיף לספר על חברו. "ידו בכל, יד כל בו, דואג לילדים הרבים שלקח תחת חסותו, איש משפחה לדוגמה, נשמה טובה, שלומפר ואיש ביטחון. אולי זה לא נשמע שזה מסתדר יחד, אך מי שיושב אתו שתי דקות מבין מה זה אדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרוג ו- 6 פצועים מנפילת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מד"א
"כשהוא לא ענה הבנתי שמשהו קרה". מקום פגיעת הפצמ"ר, אתמול/מד"א, דוברות מד"א

בבוקר, שעות לפני שנהרג מפגיעת הפצמ"ר, נפגשו זאביק וכהן בהערכת מצב שנערכה במועצה. "זה החבר הכי טוב והוא יחסר לנו. שוחחנו גם לפני המקרה, וכשהוא לא ענה הבנתי שקרה משהו", הוסיף. הטיפול בזאביק לא היה לו קל. "שלוש דקות הייתי פה, התמונה הייתה קשה עם פצועים קשה מסביב. טיפלנו בו עם הצוותים הרפואיים, זה לא פשוט לטפל בחבר, אנחנו משפחה תומכת אחד בשני. אני למוד חללים לצערי. אני חובש כמו זאביק, עיסיתי את ליבו וכל מה שקשור בכך". לאנשים שעוסקים ברפואה והצלה מציע כהן להימנע ממצב דומה. "לא כדאי לראות מצב כזה, חבר ששוכב שרוע. הייתי רגיל לראות אותו שוכב פרקדן עם חיוך על הפנים, לא כך, לא מחרחר חרחורים אחרונים".

זאביק עציון, בן 55, נהרג אתמול מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ נירים באשכול, ששוגר שעה קלה לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש. שחר מלמד, בן 43, גם הוא בן הקיבוץ, נפצע מפגיעת הפצמ"ר ומת לאחר מכן מפצעיו. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו ופונו לבית החולים, אחד מהם במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני ושניים נוספים במצב קל.

לפניות לכתב: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully