וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תקע מבצע "צוק איתן" את הקאמבק של כחלון

17.8.2014 / 10:56

השר לשעבר שהודיע על שובו לחיים הפוליטיים במצע חברתי כבר זוכה להצלחה בסקרים, אך עקב המבצע וההשתלטות הצפויה של הנושא הביטחוני על השיח, הוא ייאלץ כנראה לחשב מסלול מחדש

הגשת דו"ח העוני בבית סוקלוב , נובמבר 2012. בן קלמר
מצוי בבעיה חמורה. משה כחלון/בן קלמר

מבצע "צוק איתן" טרם הסתיים באופן רשמי, אך השלכותיו על המערכת הפוליטית כבר ניכרות היטב. ההערכה כי השיח הציבורי בישראל יתמקד בחודשים הקרובים בנושאי ביטחון, גורמת כאב ראש לא פשוט לראשי המפלגות המבקשים לקדם סדר יום אזרחי באופן מובהק. במפלגת יש עתיד, למשל, ניסו לשמור על רלוונטיות באמצעות שלל יוזמות מדיניות. יו"ר המפלגה יאיר לפיד קרא בשבועות האחרונים לכנס ועידה בינלאומית לפתרון המשבר בין ישראל לחמאס, ביקר את נתניהו על התנהלותו מול ארצות הברית ואף איים לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף.

משה כחלון מצוי בבעיה חמורה אף יותר. השר הפופולרי לשעבר, שהצהיר כי יקים מפלגה חברתית, נחשב על פי כל ההערכות לכוח משמעותי וגדול בבחירות הבאות, והוא זכה בכמה סקרים למספר מושבים דו-ספרתי בכנסת. אלא שבעקבות המבצע, מעמדה הציבורי של מפלגת כחלון אינו ברור, ונראה שגם כחלון מחשב מסלול מחדש בניסיון להישאר רלוונטי גם במקרה שבו הבחירות הבאות ייערכו בדגש ביטחוני.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
ההצעה המצרית - המלכוד המשותף לישראל ולחמאס
מאמצים להגיע להסדר; ישראל שוקלת תכנית חלופית
"ביבי נכשלת": 7,000 השתתפו בעצרת השמאל בתל אביב

משה כחלון ומנואל טרכטנברג. בלה דיאמנט,
כחלון וטרכטנברג בבית קפה בתל אביב. בסביבת השר טוענים כי מדובר בתמונה ישנה/בלה דיאמנט

גורמים בסביבתו של כחלון אמרו בסוף השבוע האחרון לוואלה! חדשות כי כרגע, "כחלון אינו עוסק בבניית רשימה לקראת התמודדות לכנסת". לדברי מקורביו, את מרב המאמצים שלו עבר השר לשעבר להשקיע בבניית מוסדות למפלגה החדשה. במערכת הפוליטית העריכו בימים האחרונים כי כחלון ימתין לראות מהן השלכות המבצע בטרם יחל לשבץ אנשים ברשימתו החדשה כדי לנסות להבין, בין היתר, אם השינוי באווירה הציבורית יהיה כזה שיחייב אותו למקם במקומות גבוהים אנשים בעלי רקע ביטחוני לפני דמויות בעלות ניסיון כלכלי.

עד לפתיחתו של מבצע "צוק איתן", עסק כחלון בעיקר בגיוס דמויות חברתיות, ועל פי דיווחים שונים בכלי התקשורת ניהל מגעים עם הרבנים עדינה בר שלום וחיים אמסלם, עם איש העסקים רמי לוי, ועם רבים אחרים. בתיעוד שהגיע לוואלה! חדשות, נראה השר לשעבר בבית קפה בתל אביב עם יו"ר הוות"ת הפורש, ומי שעמד בראש הצוות הממשלתי שהוקם בעקבות המחאה החברתית, מנואל טרכטנברג. שמו של טרכטנברג עלה כמה פעמים כמי שעשוי לחבור לכחלון, אך בסביבת השר לשעבר דחו את הדברים, וטענו בתגובה כי מדובר בתמונה ישנה בת כ-11 חודשים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully