וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחלוקת על רפיח - בין חמאס ומצרים, לא קשורה לישראל"

10.8.2014 / 0:03

גורמים מדיניים המעורים בפרטי המו"מ להפסקת אש הבהירו שאם הירי ייפסק, ישראל תהיה מוכנה לחזור לשיחות: "מחכים לחדשות מקהיר". הבוקר תיערך ישיבת ממשלה שתדון בהתפתחויות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"מחכים לחדשות מקהיר" - כך הגדירו אמש (שבת) גורמים מדיניים בירושלים את המצב בו נמצאת ישראל. זאת, על רקע הניסיון המצרי לחדש את הפסקת האש בין צה"ל לחמאס, שהסתיימה ביום שישי בבוקר בהחלטה חד-צדדית של ארגוני הטרור ברצועת עזה לחדש את הירי.

"ישראל הבהירה למצרים שהיא לא תנהל משא ומתן תחת אש, אבל אם האש תיפסק, אנחנו מוכנים לחזור לשיחות", אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר, המעורה בדיונים בנושא.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
דיווח: הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח
בשל הירי הבלתי פוסק: צה"ל תקף כ-60 יעדים ברצועה
הפגנות המונים ברחבי העולם: "להסיר את המצור מעזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים, לפני כשבוע/AP

בשיחות שנערכו בקהיר טרם ההחלטה הפלסטינית "לשבור את הכלים", ישראל הפגינה גמישות מסוימת בנוגע לדרישה הפלסטינית להסרת המצור מרצועת עזה - הקלות מסוימות בהעברת סחורות לרצועה דרך ישראל והגדלת טווח הדיג ברצועת עזה היו על שולחן המו"מ, בכפוף לסיכומים על יישום מנגנון לפירוז הרצועה מנשק כבד.

הבעיה העיקרית בדיונים, כפי שמציגים זאת בכירים בישראל, אינה בשיח מול חמאס, אלא בתווך שבין חמאס לקהיר. ישראל ומצרים מאוחדות בעמדתן שאין לאפשר לחמאס להקים נמל בעזה, אך לישראל אין התנגדות שמצרים תפתח את מעבר רפיח לתנועה בין רצועת עזה לסיני. "המחלוקת בנושא הזה, שהוא קריטי, היא בין חמאס למצרים, ולא קשורה אלינו בכלל", הבהירו בצד הישראלי.

בבוקר צפויה להיערך בתל אביב ישיבת הממשלה השבועית, שבמהלכה יעדכן ראש הממשלה את השרים לגבי המגעים להפסקת אש. רוב השרים אינם מודעים לתמונת המצב, ובכלל זאת אף חלק מהשרים בקבינט המדיני-ביטחוני.

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
שיגור רקטה לעבר ישראל מרצועת עזה, היום/AP

כך, למשל, ביום שישי בבוקר הוציא השר נפתלי בנט הודעה לתקשורת בה קרא להחזיר מיד לישראל את המשלחת לשיחות בקהיר - זאת, כשעתיים לאחר שהמשלחת כבר נחתה בארץ. גם העדכון בישיבת הממשלה יהיה ככל הנראה שטחי, ולא יכלול את כל פרטי ההתפתחויות בשיחות.

בישיבת הממשלה הקודמת, ביום חמישי לפני כשבוע וחצי, נקלע נתניהו לוויכוח עם כמה משרי הימין על ניהול המבצע, ובשיאו אף הקריא לשרים מכתב מאת אחיו, יוני, על חשיבות האחדות בעם. אולם מאז שקרסה הפסקת האש המצרית ביום שישי בבוקר, השרים וחברי הכנסת מהימין נזהרים שלא לתקוף את נתניהו פומבית, אך בהחלט ייתכן שראש הממשלה ייתקל בשאלות ובטענות במהלך הישיבה.

המשלחת הפלסטינית בקהיר: "זכותו של העם הפלסטיני להיות חופשי". צילום מסך
המשלחת הפלסטינית בקהיר/צילום מסך

מנגד, לפי הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", גורמים בחמאס אמרו היום כי אם תוסיף ישראל לדחות את הדרישות שמציגים בפניה הפלסטינים, שיגור הרקטות יימשך. "המשלחת הפלסטינית בשיחות מסרה למתווכים המצרים כי במידה ותימשך הדחיינות הישראלית, היא תעזוב מחר את קהיר, מה שיאפשר לארגונים בשטח להרחיב את טווח הירי עד לתל אביב", מסרו הגורמים.

בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר כי "ההתנגדות מוכנה למערכה ארוכה והיום היא מנהלת את הקרב בשלווה". הוא הוסיף כי על מדינות ערב "לפעול לסיכול התכניות הישראליות על ידי תמיכה בדרישות הפלסטיניות". לדבריו, "הדרך להגיע לרגיעה עוברת בהשגת דרישות ההתנגדות עליהן החליטה פה אחד המשלחת הפלסטינית לקהיר".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס וחבר המשלחת בקהיר, מוסא אבו מרזוק, אמר הערב כי ארגונו לא מעוניין בהסלמה, אך לא מוכן לקבל את העובדה שישראל לא משיבה לדרישות הפלסטינים בשיחות. בדברים לעיתון "אל-קודס", אמר אבו מרזוק כי 24 השעות הקרובות יקבעו את עתידן של שיחות הפסקת האש, וטען כי "ישראל לא מגלה רצינות בשיחות, וממשיכה לדחות את מתן התשובה לדרישות שהעלו הפלסטינים בשיחות".

הירי מרצועת עזה התחדש בשעות הבוקר המוקדמות אחרי לילה שקט לחלוטין. מעט לפני 7:00 בבוקר שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל חמש רקטות, והן התפוצצו בתחומי המועצות האזוריות שדות נגב ואשכול. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנפגעים או לנזק. אחרי 9:00 שוגרו עוד ארבע רקטות, והן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

בצהריים התפוצצו עוד שתי רקטות, סמוך ליישוב באשכול ובשטח פתוח בשדות נגב. גם במקרים אלה לא נמסר על נפגעים או על נזק. אחרי 14:00 נשמעו שתי אזעקות "צבע אדום" במועצה האזורית חוף אשקלון. שתי הרקטות ששוגרו לאזור התפוצצו בשטח הרצועה. מעט אחרי 15:30 נשמעה שוב אזעקה באשכול, וזמן קצר אחר כך דווח על נפילת רקטה בשטח יישוב במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. כשעה לאחר מכן נפלו עוד שתי רקטות בשטח המועצה. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לתחנת האוטובוסים המרכזית של המועצה.

רקטה נוספת התפוצצה בסמוך ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בסביבות השעה 20:00 התפוצצו שתי פצצות מרגמה בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. כמה שעות לאחר מכן, נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. בסך הכול, כ-30 רקטות שוגרו לעבר ישראל במהלך היום.

בתגובה להמשך הירי, מאז שעות הלילה תקפו כוחות הצבא כ-60 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול יותר ממאה מאז אתמול בבוקר. בין השאר, כך לפי דובר צה"ל, הותקפו שני בתי מפקדים בחמאס, עשרה חדרי פיקוד, שני מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה ושבעה בורות שיגור. בשעות הערב אישר דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר חיסלו שלושה פעילי חמאס בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully