וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן ריבלין הוא הנשיא העשירי של מדינת ישראל

24.7.2014 / 17:43

בצל מבצע "צוק איתן" ובטקס צנוע מהרגיל, הושבע הנשיא הנבחר אמונים למדינת ישראל במליאת הכנסת. "איננו נלחמים בפלסטינים או באיסלאם, אנחנו נלחמים בטרור אכזרי ורצחני"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

בעיצומו של מבצע "צוק איתן", הושבע היום (חמישי) נשיאה העשירי של מדינת ישראל, ראובן ריבלין, בטקס צנוע מהרגיל במליאת הכנסת. אל הטקס הוזמנו גם ראשי הרשויות מהדרום אשר מעבירים את השבועות האחרונים תחת מטחי הרקטות מרצועת עזה. בהחלטה משותפת של ריבלין ושל יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הוחלט לערוך טקס צנוע ולא חגיגי, וזאת בהתאם לימים הקשים שחווה מדינת ישראל. במהלך הנאום נורו מטחים מרצועת עזה לכיוון באר שבע וליישובי עוטף עזה. בשל המבצע, חברי הכנסת במפלגות הערביות החרימו את הטקס ולא פקדו את המליאה בה מתקיימת השבעתו של ריבלין לנשיאות.

"בתפילה, ביראה ובענווה, אני ניגש בשמכם ובמצוותכם למלא באמונה את תפקידי כנשיאה העשירי של מדינת ישראל", פתח נשיא המדינה הנכנס את נאום הצהרת האמונים שלו במליאת הכנסת. בנאומו, לא התעלם ריבלין מהמבצע הצבאי המתחולל ברקע השבעתו לנשיאות ואמר: "אנו נחושים להמשיך ולהגן על סדרי השלטון ועל אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, גם בעת מלחמה בטרור. איננו נלחמים בעם הפלסטיני ואין לנו מלחמה באיסלאם, אנחנו נלחמים בטרור אכזרי ורצחני". בנוסף, התייחס ריבלין לתושבי הדרום ואמר כי "בסופו של המבצע הזה, נידרש לערוך חשבון נפש נוקב על העול שנשאתם לבדכם חברתית, כלכלית ומדינית, תקופה ארוכה של 13 שנים".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
שחר הובא למנוחות: "אין לי אח קטן יותר"
הפלסטינים: כ-15 הרוגים בתקיפת בית ספר של האו"ם
שעת התמוז: הטיל שמשנה את כללי המשחק בעזה

טקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, מליאת הכנסת. יולי 2014. דוברות הכנסת,
הנשיא היוצא פרס, יו"ר הכנסת אדלשטיין, והנשיא הנכנס ריבלין במליאת הכנסת/דוברות הכנסת
התכנסות מוקדמת בלשכת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין לקראת הצהרת האמונים במליאת הכנסת של הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין. דוברות הכנסת,
ריבלין ופרס לפני טקס ההשבעה, היום/דוברות הכנסת

לאחר מכן פנה ריבלין לנשיא היוצא, שמעון פרס, והודה לו. "אתה היית לנו לרועה של תקווה ולמשורר של חזון. קשרת את גורלך בגורלו של העם הזה, ותמיד, ביקשת להקדים אותו בצעד. בשמי ובשם העם בישראל, אני רוצה להודות לך על חיים שלמים שנשאת ועוד תישא בעול העם הזה".

כיו"ר הכנסת לשעבר, פנה ריבלין גם לחברי הכנסת. "בידכם לחרוץ גורלות ולקבוע את עתידו של העם הזה", אמר. "אבל זכרו שחובת ההכרעה מותנית בחובת ההקשבה. בהיעדר הקשבה, ניטל סם החיים מהדמוקרטיה, והכרעת הרוב עלולה להפוך לעריצות הרוב". לסיום, ציטט ריבלין מספר "איוב" ואמר: 'ובטחת- כי יש תקווה'. הלוואי ואצליח גם אני, ללמוד וללמד תקווה מהי. תחי מדינת ישראל".

רובי ריבלין בכניסה לכנסת לקראת הצהרת אמונים לנשיאות. יולי 2014. נועם מושקוביץ
ריבלין בכניסה למשכן הכנסת בטרם השבעתו לנשיאות/נועם מושקוביץ

הנשיא היוצא, שמעון פרס, הודה בנאומו במליאה על שבע שנות כהונתו. "אין זכות גדולה מזו", אמר, ואף התייחס למבצע "צוק איתן" באמרו: "לא שערתי שבימים האחרונים לכהונתי אלך, כפי שנהגתי ללכת, לנחם משפחות שכולות. דמעה בעינם ואמונה בליבם". לבסוף, נפרד פרס ממושב הנשיא ובירך את ממשיכו: "הייתי נשיא אוהב את עמו, ומעתה אני אזרח מאוהב בעמו. לא אוותר על זכותי לשרת את העם ואת המדינה. ידידי, ראובן ריבלין, הידד לך! אני מאחל לך שתשרת את העם כדרכך הטובה. יש בך מן המצופה מנשיא. אני בטוח שתצליח בדרכך ותחזק את עתידה של מדינת ישראל".

התכנסות מוקדמת בלשכת יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין לקראת הצהרת האמונים במליאת הכנסת של הנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין. דוברות הכנסת,
אדלשטיין וריבלין בהתכנסות מוקדמת בטרם הצהרת האמונים/דוברות הכנסת

"קשה עלינו העיתוי הישיבה המיוחדת ומטבע הדברים בחרנו למעט בחגיגות", אמר בפתח המליאה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בהתייחסו למבצע. הוא פנה לנשיא היוצא שמעון פרס ואמר: "מרגע בחירתך, השארת המחויבות הפוליטית בצד ונעשית איש של העם, איש של כולם". לאחר מכן הוא פנה בנאומו לנשיא הנבחר והוסיף: "ועל כתפיך תוטל המשימה הקשה מכול: לעסוק באיחוי הקרעים והשברים של החברה הישראלית כולה".

רובי ריבלין בכניסה לכנסת לקראת הצהרת אמונים לנשיאות. יולי 2014. נועם מושקוביץ
ריבלין בפתח מסדר הכבוד בכניסה למשכן הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

הטקס נפתח עם משמר כבוד לכבוד ריבלין ברחבת הכנסת. לאחר מכן, נערכה בלשכתו של יו"ר הכנסת התכנסות מצומצמת יחד עם ריבלין, הנשיא היוצא פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג. בהמשך הצהיר ריבלין אמונים בישיבה שתיערך במליאת הכנסת, ובכך נפרד באופן סופי מהפרלמנט שהיה ביתו בעשרות השנים האחרונות.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully