וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI: "ירו בנערים 10 פעמים עם משתיק קול"

9.7.2014 / 18:05

לפי מקור באף-בי-איי, החוקרת את האירוע משום שפרנקל היה אזרח ארה"ב, ההערכה כי החוטפים תכננו מראש לרצוח את הנערים, ולא פיגוע מיקוח שמטרתו לשחרר אסירים. בשב"כ לא התייחסו

מערכת וואלה!

(שיחת הטלפון של גיל-עד שער למוקד המשטרה)

שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בחודש שעבר – איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער – נורו לפחות עשר פעמים בכלי נשק המצויד במשתיק קול. כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות רויטרס מפי מקור אמריקני רשמי המעורב בחקירת האירוע. לשכת החקירות המרכזית בארצות הברית, ה-FBI, חוקרת את החטיפה והרצח משום שפרנקל, בן 16 בהירצחו, החזיק באזרחות אמריקניות נוסף על זו הישראלית.

עוד על רצח הנערים ועל שיחת הטלפון למוקד המשטרה:
כוח מסתערבים עצר את אחד החשודים במעורבות ברצח
המחדל של צה"ל: החיפושים החלו 4 שעות אחר הדיווח
מי הדליף את שיחת החטופים למוקד 100?

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
החוטפים התחפשו ליהודים דתיים. נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/רויטרס

השימוש במשתיק קול העלה בקרב החוקרים את ההערכה כי החוטפים תכננו מבעוד מועד לרצוח את הנערים. זאת, בניגוד להשערה שלפיה החוטפים תכננו פיגוע מיקוח שבעקבותיו ינסו לשחרר אסירים הכלואים בישראל. לפי הערכה זו, הנערים נרצחו זמן קצר אחרי החטיפה מכיוון שחוטפיהם נבהלו משיחת הטלפון של גיל-עד שער, שטלפן למוקד המשטרה ולחש "חטפו אותי".

לפי הדיווח ברויטרס, השלושה הוכנסו ב-12 ביוני למכונית שבה נהג אדם שהתחזה ליהודי דתי, כשלידו אדם נוסף המחופש באופן דומה. כמה ימים אחרי החטיפה, העבירה ישראל את ההקלטה משיחת הטלפון של שער לרשויות האמריקניות, והן נבדקו בארצות הברית.

המקום שבו מצאו את גופות הנערים. רויטרס, צילום מסך
המקום שבו נמצאו גופותיהם של הנערים, סמוך לחלחול מצפון-מערב לחברון/צילום מסך, רויטרס

"היו עשר יריות", אמר המקור המעורב בחקירה. לדבריו, הרעש שנשמע בהקלטה אחרי שגבר בעל מבטא ערבי פקד על הנערים "ראש למטה" נמצא תואם לזה של ירי מכלי נשק המצויד במשתיק קול. המקור ציין כי בשל כך, הרשויות בארצות הברית סבורות כי רצח הנערים תוכנן מראש. בשב"כ סירבו להגיב לדברים ומסרו לרויטרס כי החקירה עדיין בעיצומה. "אפילו לא לכדנו את החוטפים, ולכן איננו עומדים לפרסם שום דבר נוסף בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully