וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: המהומות בארץ - תוצאה של מדיניות נתניהו

5.7.2014 / 13:41

ראש השב"כ לשעבר האשים בדף הפייסבוק שלו כי הממשלה מנסה להפחיד את הציבור ולהוכיח שאין פרטנר פלסטיני, אך מתעלמת מהבעיות הקשות במגזר. הוא הזהיר: "ריכוז אדי הדלק לא יקטן"

יובל דיסקין בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
"אף אחד לא חשב שהאינתיפאדה תארך שבע שנים". יובל דיסקין/דרור עינב

"מה שקורה בימים האחרונים יכול להיות עוד הרבה יותר גרוע, גם אם המצב יירגע זמנית" – כך הזהיר הבוקר (שבת) ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. בדף הפייסבוק שלו כתב דיסקין כי ההידרדרות הביטחונית של הימים האחרונים, על רקע מותו של מוחמד אבו חדיר, "היא בראש ובראשונה תוצאה של האשליה שהקיפאון של הממשלה בכל תחום באמת מקפיא את המצב". הוא הוסיף כי "ריכוז אדי הדלק באוויר לא יקטן, ואם לא נדע לדלל אותו המצב יחמיר בהרבה".

ראש השב"כ לשעבר תקף את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפלסטינים, כמו גם בנושאי פנים. "אל תתבלבלו לרגע", הוא כתב, וטען כי המציאות הקשה של הימים האחרונים הינה "תוצאה של מדיניות אותה מובילה הממשלה הנוכחית שעיקריה: בואו נפחיד את הציבור מכל מה שקורה סביבנו במזרח התיכון, בואו נוכיח שאין שותף פלסטיני, בואו נבנה עוד ועוד התנחלויות וניצור מציאות שאי אפשר לשנותה, בואו נמשיך לא לטפל בבעיות החמורות של המגזר הערבי בישראל, בואו נמשיך לא לפתור את הפערים החברתיים החמורים בחברה הישראלית".

דיסקין צירף להודעתו קטעים מנאום שנשא לפני כחצי שנה, בכנס העשור ל"יוזמת ז'נבה", שם הזהיר מפני התפרצות אלימה בשטחים ובקרב ערביי ישראל: "מאות אלפי צעירים פלסטינים שגדלו תחת כיבוש ישראלי, ממורמרים, זועמים, מתוסכלים ובעיקר חסרי תקווה, מחפשים יעד להתפרץ עליו - וקל לנחש מי יהיה היעד הזה. ובל נשכח כי גם בקרב החברה הישראלית קיימים מתחים לא פשוטים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי-מוסלמי-נוצרי, ואלו יכולים להיות מוזנים בקלות ממה שקורה ויקרה ביננו לבין הפלסטינים. יציאה של ההמונים הפלסטינים והערבים אזרחי ישראל לרחובות היא תרחיש סביר לגמרי ולאו דווקא תרחיש קיצון", אמר דיסקין באותו אירוע.

עוד על המהומות ברחבי הארץ
"הנער הפלסטיני נשרף למוות בעודו בחיים"
המהומות גלשו למשולש: נהגים יהודים וחייל הותקפו
ירי באוויר במהלך הלוויתו של הנער מוחמד אבו חדיר

הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
מהומות בירושלים במהלך הלוויית הנער מוחמד אבו חדיר, אתמול/יותם רונן

דיסקין הזהיר גם כי "מניסיוני אני יכול לומר לכם, כי טבעם של אירועים כאלו לצאת משליטה. גם מרואן ברגותי, שהיה היוזם העיקרי של האירועים שהובילו בסופו של יום לאינתיפאדה השנייה, לא תכנן מראש כי היציאה לרחובות בספטמבר 2000 תהפוך לאינתיפאדה של שבע שנים, עם פיגועי התאבדות, מאות רבות של הרוגים ועשרות אלפי פצועים בצד הפלסטיני ובצד הישראלי. הוא תכנן מספר ימים עד מספר שבועות בודדים של הפגנות, אולם רצף האירועים, התגובות עליהם והתגובות על התגובות, הובילו ליציאה משליטה".

דבריו של דיסקין בכנס יוזמת ז'נבה בשנה שעברה גררו מתקפה נגדו מצד גורמים בלשכת ראש הממשלה. אלה אמרו כי הוא מתוסכל מכך שלא מונה לתפקיד ראש המוסד. גורמים במערכת הפוליטית טענו גם כי דיסקין מכין את הקרקע לכניסה לחיים הפוליטיים, אולם הוא הכחיש את הדברים ואמר כי אין לו קשר פוליטי לאף מפלגה, וכי "הדרך עוד ארוכה" עד שיחליט אם ברצונו לפנות לפוליטיקה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully