וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו הלסבית של פירון: "מבינה את הכעס על אחי"

29.6.2014 / 14:35

בלעדי: אחותו של שר החינוך מגיבה לראשונה על אמירתו נגד הזוגות החד-מיניים. "האמירה הייתה טעות, לא מזדהה איתה", אמרה. עם זאת, ציינה: "כואב לי על העליהום". צפו במהדורה

מערכת וואלה!
חגית רימון. באדיבות המצולמים
"האמירה היא טעות". חגית רימון/באדיבות המצולמים

"אני לא מזדהה עם האמירה של אחי, היא טעות. לדעתי כל מי שמגדירים את עצמם כמשפחה הם משפחה, בין אם זה אמא וילד, אבא וילד, שתי אמהות וילד או שני גברים וילד" - כך אמרה היום (ראשון) לוואלה! חגית רימון, אחותו של שר החינוך שי פירון מאותו אב, הנמצאת בזוגיות עם אשה.

מדובר בתגובה ראשונה של רימון לדברים שאמר אחיה לעיתון "בשבע". "אני חושב שזכותה של מדינה יהודית, אולי אפילו חובתה, לומר לזוגות חד-מיניים שמחליטים לחיות יחד את חייהם - 'זה לא משפחה'", צוטט פירון בעיתון.

רימון היא עורכת דין בהשכלתה, בעלת האתר "אשה" ולשעבר בת זוגה של פרידה הכט מ"האח הגדול". למרות הביקורת שלה על אחיה, היא מודה כי לאור הסערה שעוררו דבריו בקהילה הגאה ומחוצה לה: "כאב לי שעשו עליו עליהום". לדבריה, "אני רוצה בטובתו ויודעת שכוונותיו טובות. הוא בין הפטיש לסדן. קראתי שהוא התנצל".

שר החינוך שי פירון במסיבת עיתונאים בה מודיע על ביטול הפסיכומטרי. ינואר 2014. דרור עינב
"אני בטוחה בכוונותיו". שי פירון/דרור עינב

כמי שחולקת את חייה עם אשה, האם נעלבת או חשת אי נוחות מהאמירה של אחיך?

"אני לא נעלבתי. אני לא נעלבת על אמירות כוללניות, ואני בטוחה בכוונותיו. הוא כן פועל למען אוכלוסיות מכל מיני סוגים. הוא בנאדם פלורליסטי. אני לא בנאדם שמתעצבן. לפני 10 שנים או 20 שנה הייתי זזה באי נוחות מאמירות. האמירה הזאת לא הרגיזה אותי. הלוואי שכל הרבנים היו כמוהו. הוא בנאדם שכן אוהב להקשיב לאחר".

את מסכימה להגדרה של אחיך שהזוגיות שלך עם אשה אינה משפחה?

"אני לא צריכה שום בנאדם שיגידר אותי מי אני ומה אני. אני אגדיר את עצמי. תראה, מבחינת הדת היהודית זוג של שני גברים או זוג של שתי נשים לא נחשבים למשפחה. אני לא מקבלת את זה, אבל זאת הדת שלנו. למרבה הצער יש לנו רבנים קיצוניים הרבה יותר. אין ספק שמבחינת ההגדרה של חגית כל זוג שמגדיר את עצמו כמשפחה הוא משפחה".

העיתונאי אורי תובל כתב בפייסבוק: "לומדים שנה שלמה ש'האחר הוא אני: לפעמים אני דומה, לפעמים אני שונה, תמיד אני שווה'. בשבוע האחרון מודיע שר החינוך שזוגות חד-מיניים הם לא משפחה".

"אני יכולה להבין את הכעס של האנשים. אני לא חושבת שהוא מתכוון לזה. הוא כתב שהוא מכבד כל זוגיות שהיא".


בימים האחרונים היה זעם רב על אחיך בקהילה ומחוצה לה, וגם בקרב בוחרי "יש עתיד", רבים מהם הרגישו שהמפלגה שחרטה על דגלה בין השאר תמיכה בקהילה כעת יורקת עליהם.

"אני מבינה למה המשפט הזה מתסיס את הקהילה. אני מבינה את האנשים שמתעצבנים. אבל מבחינתי, הלוואי שכל הרבנים היו כמוהו. הוא לא יורק על הקהילה. אבל הייתי שמחה אם האמירה הזאת לא היתה נאמרת".

עוד במהדורה:

עצרת בכיכר רבין עם שירים קיטשיים? "צביעות של הימין": 17 יום לאחר חטיפת שלושת הנערים, הערב תערך עצרת "שרים יחד לשובם" בהשתתפות אמנים שונים. אודי הירש, המשנה לעורך וואלה!, חושב שלשיר שירי סולידריות וסובלנות בכיכר זו צביעות, משום שאם הימין לא היה בממשלה הוא היה מגיב לגמרי אחרת. לדבריו, הימין מפתח אחריות לאומית רק כשהוא יושב בממשלה.

זה לא ניימאר, זה סזאר: השחקן הכי טוב של נבחרת ברזיל במשחק מול צ'ילה אתמול לא היה החלוץ הצעיר, אלא דווקא השוער הוותיק, ז'וליו סזאר, שעצר שני פנדלים, ואגב כך הוריד קוף רציני מהגב, לאחר שטעות שלו שלחה את הברזילאים הביתה במונדיאל הקודם. כל זה מעיד בדיוק על הבעיה של הנבחרת, שלא מראה ניצוצות ועשויה להיתקל בקשיים גדולים יותר בהמשך. וגם: היום אריאן רובן מהולנד יפגוש במאמן הצבעוני של מכסיקו. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט, מדווח מברזיל.

תם השרב הגדול? שיאי חום קיצוניים נשברו אתמול באילת, ובתל אביב הלחות עמדה על שמונים אחוזים. מה צפוי לנו בהמשך השבוע והאם גל החום הנוכחי מעיד על קיץ לוהט במיוחד? חזאי ערוץ 10, טל שמאי, מסביר מה צפוי לנו בקיץ 2014.

התחזית: מחר הקלה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם יחסית לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully