וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיותיו של גיל-עד ללוחמים: "לא ישנות מאז החטיפה"

5 האחיות כתבו ללוחמים המחפשים אחר הנער החטוף: "יודעות שאתם עושים הכול להחזיר אותו, מאמינות שתצליחו להביאו אל אמא". האימהות בסבב פגישות בז'נבה. הלילה: רק 4 עצורים בגדה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

מתפללות לטוב: חמש אחיותיו של אחד הנערים החטופים, גיל-עד שער, בנות 18-4, הפיצו הבוקר (שלישי) מכתב תמיכה בלוחמי צה"ל המשתתפים במבצע "שובו אחים". "מאז החטיפה אנחנו לא מצליחות לישון בלילה. אנחנו יודעות שגם אתם לא ישנים בלילה ועושים הכול כדי להחזיר אותו, יחד עם איל ונפתלי בריאים ושלמים", כתבו האחיות לחיילים.

חטיפת הנערים ומבצע "שובו אחים" - כותרות אחרונות:
ישנים בשטח, נדחסים במוצבים - והמוטיבציה בשמים
חאלד משעל: "אין לנו מידע על החטופים, מברך ידי החוטפים"
המשפחות נפגשו בטלמון: "בוחנים דרכי פעולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל חייל הוא כמו אח שלנו". המכתב של אחיותיו של גיל-עד ללוחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מרגישות שכל חייל וחייל שיוצא לחפש את גיל-עד הוא כמו אח שלנו, ממש חלק מהמשפחה", הוסיפו האחיות. "אנחנו לא יכולות לצאת ולחפש אותם בעצמנו ואתם עושים את זה במקומנו, בשבילנו. אין לנו מילים כדי להודות לכם על העוצמה ומסירות הנפש ועל הדאגה". האחיות הביעו ביטחון בהצלחת המבצע והוסיפו: "אנחנו מאמינות שתצליחו להביא את אח שלנו אל הבית, אל החיבוק של אמא. בעזרת ה' גיל-עד יהפוך לחייל בעצמו ויהיה גאה ללבוש את מדי צה"ל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

האימהות בז'נבה: "השתיקה הזאת לא מובנת"

הבוקר הצטרפו בת גלים שער, אמו של גיל-עד, ואיריס יפרח, אמו של איל, לרחל פרנקל, אמו של נפתלי שנחתה אתמול בז'נבה. שלוש האימהות יקיימו סבב פגישות עם גורמים בקהילה הבינלאומית ועם כלי תקשורת זרים. פרנקל אף תנאם בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם. האימהות החליטו לטוס לז'נבה כדי לעורר את דעת הקהל העולמית בנושא חטיפת הבנים וליצור לחץ וגינוי בינלאומי לשחרור הבנים.

בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014. ניב אהרונסון
"מציאות בלתי נסבלת". איריס יפרח ובת גלים שער, הלילה בנתב"ג/ניב אהרונסון

"אנחנו רוצים להגיד לעולם שלא יכול להיות שילד נעלם מהבית ופשוט לא מוצאים אותו", אמרה בת גלים שער טרם עלתה למטוס בנתב"ג. "המציאות הזאת בלתי נסבלת ואני מקווה שנצליח להביא את העולם, שיהיה אתנו". שער הוסיפה כי העובדה שבעולם לא התייחסו כמעט לאירוע החטיפה הפתיעה אותה. "אנחנו בשוק שהעולם בשקט, השתיקה הזאת לא מובנת. עברו 12 ימים והעולם שותק. אנחנו רוצים לנער קצת את העולם בעניין הזה, יש פה עוול".

איריס יפרח אמרה: "הבנים יודעים שנעשה הכול כדי להחזיר אותם הביתה. הכול. כוחות הביטחון עושים את כל המאמצים למצוא את הבנים, ממשלת ישראל עושה הכול, ואנחנו מאמינים שזה ייגמר בטוב עם קצת סבלנות. זה לא דבר קל, אנחנו מאמינים, מקווים ומתפללים".

המבצע מוריד הילוך

בתוך כך, המבצע לאיתור החטופים והחוטפים נמשך הלילה ביהודה ושומרון, אך בהילוך נמוך בהרבה ביחס ללילות הקודמים. הלילה נעצרו רק ארבעה פלסטינים – מספר העצורים הקטן ביותר מתחילת המבצע. זה מתמקד עתה במישור המודיעיני ובחיפושים על בסיס הערכות בשטח. ביממה הקרובה יעזבו את השטח גדודים של בית הספר למ"כים וכוחות חי"ר נוספים, ולא בהכרח יגיעו במקומם כוחות אחרים. קצין בכיר בצה"ל הודה הבוקר שייתכן כי היקף הכוחות יצומצם. עם זאת, הוא הדגיש כי "אין שום מגבלות על המאמץ המודיעיני והחיפושים".

ממשיכים החיפושים אחר החטופים באיזור חברון. רויטרס
מתמקדים במישור המודיעיני. כוחות צה"ל באזור חברון/רויטרס

הקצין הבכיר סיכם: "מתחילת המבצע ועד כה נעצרו 354 עצורים, מתוכם 269 פעילי חמאס. מתוך רשימת העצורים, 57 מתוכם הם משוחררי עסקת שליט. נסגרו 65 מוסדות דעווא, 1,800 יעדים שנסרקו עד היום". לדבריו, ריכוז המאמץ נעשה בחיפושים בצפון-מערב חברון. "המאמץ הזה יימשך גם בימים הקרובים, נחליף מפקדות וכוחות", אמר.

כפי הנראה, מתחילת המבצע נהרגו מירי כוחות הביטחון ארבעה פלסטינים והאירועים הנוגעים לכך מתוחקרים. קצין בכיר ציין אמש כי שלושה פלסטינים נפגעו מאש צה"ל בגלל מעורבות בטרור והתנהגות חשודה, אך במקרה רביעי הנושא מוטל בספק ולכן מתוחקר לעומק.

ליל מעצרים נוסף בגדה: עשרות פעילי חמאס נעצרו. דובר צה"ל
"זו מכה לחמאס, הוא לא תכנן אירוע כזה". מעצר פלסטיני ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

בצה"ל טוענים כי גל המעצרים של אנשי חמאס, בדגש על 57 משוחררי עסקת שליט, מהווה מכה קשה לתנועה, שכן בימים הקרובים הם יעמדו בפני ועדה שעשויה לשלוח אותם לכלא לכל חייהם. "חמאס לא תכנן אירוע כזה", אמר הבוקר קצין בכיר, "חמאס תוקע בחצוצרות בנושא שחרור אסירים ופתאום מוצא עצמו עם 270 פעילים בכלא מחדש. כל אחד מהם הוא סמל, זה לא עובר ככה סתם. אנחנו רואים 65 מוסדות במעורבות כזו או אחרת סגורים. זו מכה לחמאס".

לדברי הקצין, בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, הציבור הפלסטיני מבין את משמעות המבצע ואת חומרת הפיגוע. על המשך המבצע אמר הקצין הבכיר: "יש סוג של חופש לדרגי השטח בכל מה שקשור לפעילות". באשר לחודש הרמדאן שיחל בתוך ימים ספורים אמר: "הרמדאן טרם התקבלו החלטות, אך הרמדאן הוא איננו קיר. אין שום מגבלות על המאמץ המודיעיני והחיפושים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully