וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה על החטיפה: ישראל תחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס

17.6.2014 / 15:05

הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את השר אהרונוביץ' לנקוט את הצעד בשל חטיפת הנערים המיוחסת לארגון הטרור. הממשלה תשקול גם לגרש את בכירי התנועה ולעצור את משוחררי עסקת שליט

מערכת וואלה!

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בדיון בן כשלוש שעות שהסתיים אחר הצהריים (שלישי) להסמיך את השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' להחמיר את תנאיהם של אסירי חמאס הכלואים בישראל. זאת בתגובה על חטיפת שלושת הנערים ביום חמישי בלילה, פעולה שישראל מאשימה בה את ארגון הטרור הפלסטיני. השרים עודכנו בדיון בפעילות צה"ל והשב"כ לאיתור החטופים.

חטיפת הנערים - עוד כותרות בוואלה! חדשות:
הישיבה שבה למדו הנערים אסרה על טרמפים
ליברמן על זועבי: "דינה צריך להיות כשל החוטפים"
מנחם בן | כן, לגרש לעזה

בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
ייקלו גם פעולות קשות יותר נגד חמאס. ראש הממשלה נתניהו/יותם רונן

במהלך הדיון נשקלו גם פעולות קשות יותר נגד חמאס, ובכלל זה גירוש בכירי התנועה ומעצר של משוחררי עסקת שליט. עם זאת, בנושאים הללו טרם התקבלו החלטות מעשיות. דיון נוסף בנושא הצעדים נגד חמאס יתקיים בקרוב. גורמים מדיניים אמרו היום כי "המשימה הראשונה של מדינת ישראל כרגע היא להחזיר את שלושת החטופים", וכי ישראל רואה ברשות הפלסטינית אחראית לכל פיגוע שיוצא משטחה.

במקביל, קרא היום שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, למועצת הביטחון של האו"ם לדרוש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפרק את הזרוע הצבאית של חמאס. "מדינות העולם קנו עסקה גרועה, וישראל היא זו שצריכה לשלם את המחיר", אמר פרושאור בהתייחסו לפיוס בין פתח לחמאס. פרושאור הוסיף כי הרשות הפלסטינית חתמה רק לאחרונה על הצטרפותה לאמנה לזכויות הילד, ולדבריו "הם כנראה חתמו על האמנה מבלי לקרוא אותה".

לא רק בישראל מגיבים על חטיפת הנערים. בצהריים נודע לוואלה! חדשות כי הרשות הפלסטינית עוצרת את צעדי הפיוס עם חמאס בעקבות החטיפה. הממשלה הפלסטינית התכנסה היום והחליטה להמשיך לא לשלם את משכורותיהם של 40 אלף פקידי ממשלת חמאס לשעבר ששלטה ברצועת זה. עניין המשכורות היה במוקד המתיחות בין חמאס לבין פתח אחרי הסכם הפיוס בין הפלגים, שהושג באפריל. הבנקים ברצועת עזה נסגרו לשישה ימים לאחר שלא הועברו משכורותיהם של פקידי חמאס.

נוסף על כך, פתח עצר את ההתייעצויות והמפגשים של הוועדה שבוחנת את שילוב חמאס במוסדות אש"ף והחליט שלא לכנס את הפרלמנט הפלסטיני, כינוס שתוכנן להתקיים בעוד כשלושה שבועות. חמאס ביקש לכנס את הפרלמנט כדי למנות את ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הנייה לתפקיד יו"ר הפרלמנט, ובכך להפוך אותו ליורש של אבו מאזן אם ייבצר מהאחרון להמשיך לכהן כנשיא.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עוד במהדורה:

הצצה: כך נראה מוקד 100 שקיבל את ההודעה על החטיפה. מוקד המשטרה של מחוז ש"י שקיבל את השיחה מאחד הנערים החטופים ותייג אותה כ"מטרד" מקבל כדרך קבע כאלף ומאתיים שיחות מדי יום, רבות מהן הן פניות שווא והטרדות, שמגיעות בעיקר מפלסטינים שמנסים להתיש את כוחות המשטרה. לצד זה, כמות השיחות הנכנסות למוקד והאירועים שזוכים לתגובה בעקבות הפניות הוא הנמוך בארץ. צפו בתמונות בלעדיות מתוך מרכז השליטה ובדבריו של מפקד המשל"ט, שנאמרו רק לפני כמה חודשים.

הוצאות המוניות להורג ושליחת מכוניות תופת - הארגון שזורע טרור בעיראק. הארגון הסוני ISIS, שנחשב לקיצוני ביותר מבין הארגונים המזוהים עם אל קעידה הצליח להשתלט על ערים מרכזיות בעיראק תוך ביצוע טיהור אתני של השיעים וכל מי שמעז להתנגד לארגון. האם לארגון האסלם הקיצוני יש סיכוי לכבוש את עיראק? אל"מ במיל' שמעון בוירסקי, לשעבר ראש זירת עיראק ואיראן באמ"ן, על הזירה הנפיצה שהסירה את סיפור החטיפה בישראל מסדר היום העולמי.

מי מבין מנהיגי העולם שרוף על המונדיאל? קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שלרוב מתאפיינת בארשת פנים רצינית ומאופקת, לא יכולה הייתה לשמור על הפאסון אמש כשגרמניה ניצחה את נבחרת פורטוגל וקפצה מאושר. מרקל ידועה באהדתה לנבחרת, ומלווה אותה במשך שנים, אך היא אינה המנהיגה היחידה שנדבקה בחיידק המונדיאל. צפו במצעד המנהיגים הנוספים שחולים על כדורגל.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully