וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים נפגשו לראשונה: "פשוט רוצים לחבק את הילדים"

בני משפחותיהם של גיל-עד שער ואיל יפרח באו לבית משפחתו של נפתלי פרנקל בנוף איילון. אמו רחל אמרה בתום הפגישה: "אוהבים אתכם ומתגעגעים אליכם, היו חזקים". נתניהו שוחח עמן

צילום: עומר מירון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

משפחותיהם של שלושת הנערים החטופים יצאו בצהריים (שלישי) אל כלי התקשורת, בתום פגישה ראשונה שלהן שהתקיימה בנוף איילון, שם מתגוררת משפחתו של נפתלי פרנקל.

"נפגשנו היום לראשונה - משפחת יפרח, משפחת שער ומשפחת פרנקל", אמרה רחל פרנקל, אמו של נפתלי, בפתח ביתה לאחר הפגישה. "המפגש היה מרגש ומשמעותי. פגשנו אנשים טובים וחזקים. אנו רוצים לחזק מפה את כוחות הביטחון שעובדים יומם ולילה, את כל מקבלי ההחלטות, את ראש הממשלה שנמצא איתנו בקשר. אנו מתפללים שכל החיילים וילדינו ישובו הביתה ללא פגע.

"בימים אלה אנו מרגישים חיבוק עצום מכל עם ישראל", המשיכה פרנקל. "זה מאוד מחזק אותנו. אנו מבקשים להמשיך בתפילות ובכל העשייה הטובה שמורגשת במדינה. אייל, גיל-עד, נפתלי, אנו אוהבים אתכם ומתגעגעים אליכם. היו חזקים". פרנקל הוסיפה בקול נרגש: "אנחנו פשוט רוצים לחבק את הילדים".

הפגישה החלה בשעות הבוקר. משפחתו של גיל-עד שער יצאה למקום מביתה בטלמון, ואילו משפחתו של איל יפרח באה מביתה שבעיר אלעד. הפגישה נערכה ביוזמתה של משפחת שער. בני המשפחות הדגישו כי אין מדובר בהתייעצות, אלא מטרת הפגישה היא "לחזק ולהתחזק".

חטיפת הנערים ומבצע "שובו אחים" - כותרות אחרונות:
ליל מעצרים נרחב בגדה: "ניקוי אורוות בבירת הטרור שכם"
גנבים ומחבלים: כשהטרור של חמאס פוגש כנופיות פשע
בכיר ברשות לוואלה!: אם החוטפים מחמאס - הסכם הפיוס תם

משפחות החטופים בנוף איילון. נועם מושקוביץ
"לחזק ולהתחזק". אימהותיהם של שלושת הנערים, מחוץ לבית משפחת פרנקל בנוף איילון/נועם מושקוביץ

אלי ימיני, נציג משפחת שער, אמר הבוקר לוואלה! חדשות: "המשפחה ראתה שחיבוק משותף בין המשפחות יחזק את כולם ולכן פנתה אל המשפחות האחרות בבקשה לקיים מפגש על מנת לחזק ולהתחזק. הם מצאו את המשפחות האחרות עומדות בפני אותו צורך, וכל שנותר הוא לתאם את המועד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר עם המשפחות. "אנחנו עושים הכול כדי למצוא את איל, את גיל-עד ואת נפתלי", אמר להן. "אנחנו מפעילים לחץ בשטח וכן מאמץ מבצעי ומודיעיני עצום. בשם אזרחי ישראל אני מבקש לחזק את רוחכם", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנערים החטופים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול שוחח לראשונה אופיר שער, אביו של גיל-עד, עם כלי התקשורת. "תמשיכו להתפלל, לחזק אחד את השני, את כוחות הביטחון וממשלת ישראל העושים ימים כלילות", אמר. הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שהממשלה, ראש הממשלה וצה"ל עושים את המרב ומבקשים לחזק את ידיהם". לסיום, הוא פנה אל בנו בקול נרגש: "אני מחכה לרגע שבו אוכל לעטוף אותך בברכת כוהנים עם הטלית ולהגן עליך".

איריס יפרח, אמו של איל, התבטאה אתמול לראשונה בפומבי מאז נחטף בנה. "אילי שלנו, אנחנו אוהבים אותך. עם ישראל מתפלל למענך - תסתכל איזה יופי של עם. תחבק חזק חזק את גיל-עד ואת נפתלי. אתה חזק, בשבילם ובשביל כולנו. הלב שלנו קרוע, שבור, ועם זאת הלב מאמין, מאמין שתחזרו הביתה בשלום בריאים ושלמים. אנחנו רוצים כבר לחבק אותך בשתי ידינו חזק חזק. תחזרו הביתה בשלום", אמרה.

משפחות החטופים בנוף איילון. נועם מושקוביץ
רחל פרנקל, לצדה איריס יפרח ובת-גלים שער, ומאחוריה אבותיהם של הנערים/נועם מושקוביץ

אביו של יפרח, אורי, הודה לכוחות הביטחון על מאמציהם לאיתור החטופים. "אנחנו מברכים אותם על שיצאו לפעילות ושיחזרו הביתה בשלום. אנחנו יודעים שהם מתנדבים לפעילות. הם רצים, הם מחפשים את הנערים, ואנחנו מודים להם מקרב לב", אמר. "אנחנו קוראים לעם ישראל להמשיך ולהתפלל, להמשיך להיות מאוחד. כוחנו באחדותנו".

גם אמו של גיל-עד, בת-גלים שער, דיברה מחוץ לבית המשפחה בטלמון. "אנו עוברים תקופה לא פשוטה בימים אלו", סיפרה שלשום. "אני רוצה לחבק את עם ישראל חיבוק גדול, חיבוק של הכרת הטוב, חיבוק של תודה, חיבוק של תפילה. אתם נותנים לנו הרבה כוח, שמחזק אותנו בימים אלה, ואנחנו מעבירים את כל האנרגיות הטובות האלו לגיל-עד שלנו. גיל-עד חזק, וכך גם שני חבריו".

קודם לכן הייתה זו רחל פרנקל, אמו של נפתלי, שפנתה אל בנה במסר נרגש. "נפתלי, אבא, אימא והאחים שלך אוהבים אותך עד אין קץ, ועם ישראל הופך עולמות בשביל להחזיר אותך הביתה", פנתה אליו מבית המשפחה שביישוב נוף איילון. "אנו מוקפים במעטפת מאוד חמה של משפחה וקהילה נהדרות", המשיכה האם. "הם דואגים לנו ושומרים על הילדים שלנו. אנו בקשר עם המשטרה, השב"כ והדרג המדיני, הם מעדכנים אותנו בכול. אנו יודעים ומרגישים שהופכים עולמות כדי להחזיר את הילדים הביתה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully