וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשטרה: הנערים נחטפו - והמפכ"ל בחו"ל

15.6.2014 / 14:15

קצינים במשטרה מתחו ביקורת על החלטת המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, להישאר בארה"ב גם לאחר שלמד על חטיפת החיילים ביום שישי. דנינו הסתפק בקיצור הביקור וצפוי לחזור היום

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, גדעון צנטנר, ניצן דרור, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בשורות המשטרה נמתחה בשעות האחרונות ביקורת על כך שהמפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, לא קטע את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה מיד לאחר שנודע על אודות החטיפה של שלושת הנערים בגוש עציון ביום חמישי בלילה.

גורמים בארגון סיפרו כי כבר ביום שישי ידע דנינו על החטיפה, אך לא חזר לישראל לאלתר, אלא הקדים את שובו ליום ראשון. הגורמים הביעו תמיהה על התנהלותו של המפכ"ל. לטענתם, היה עליו לחזור מיד עם היוודע דבר האירוע החמור, בייחוד לנוכח הטענות על מחדל של הארגון שבראשו הוא עומד.

חטיפת הנערים - כותרות נוספות:
אם החטוף: "נפתלי, עם ישראל הופך עולמות בשבילך"
300 אלף תלמידים התכנסו לתפילה לשלום החטופים
מצמרר: הסטטוסים שכתב אחד החטופים על גלעד שליט

איפה דנינו? דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוטר מספר אחת טס בשבוע שעבר לכנס מפכ"לים שמתקיים בניו יורק. במסגרת הכנס, נקבעו לדנינו פגישות עם שורה של מפקדי משטרה מרחבי העולם, בהם גם מפקד משטרת ניו יורק. דנינו טס לארצות הברית ביום רביעי, ואמור היה לחזור ביום שישי השבוע. ביום שישי האחרון הוא עודכן על החטיפה, והחליט שלא לשוב לפני יום ראשון. היום הוא מתוכנן לחזור ארצה ולהיוועד עם הפיקוד הבכיר של ארגונו.

אמש דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי רק ביום שישי ב-4:00 לפנות בבוקר, שעות ארוכות לאחר תחילת האירוע, נודע לצה"ל על החטיפה. זאת על אף שהמשטרה קיבלה אינדיקציה ראשונה כבר ביום חמישי שעה 22:25 בלילה.

הדבר עורר ביקורת חריפה, בין היתר בתנועת אומ"ץ. זו העבירה היום דרישה להקמת ועדת חקירה בעניין. במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב יו"ר התנועה, אריה אבנרי, כי ככל שנוקפות השעות, "מתברר גודל המחדל החמור של משטרת ישראל בראשה המפכ"ל יוחנן דנינו".

את הביקורת מפנה אומ"ץ להתנהלות השערורייתית, לדבריהם, של המפכ"ל, "המבלה חודשים ארוכים במצטבר בחו"ל ואינו מצוי בעיקר תפקידיו בארץ", ולמשטרה, אותה הגדיר "ארגון מסואב". יו"ר התנועה הדגיש במכתבו כי הם סבורים שהמפכ"ל דנינו הביא את המשטרה "לשיא השפל מאז הוקמה. היה צורך לפטר את המפכ"ל מזמן כפי שדרשה בשעתו ולא להאריך את כהונתו בשנה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully