וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת תקיפה? ארה"ב וגרמניה מפנות אזרחים מעיראק

על פי דיווחים, האמריקנים החליטו לפנות את משלחת האימונים וההכשרה הגדולה בעיראק, למרות הצהרותיה כי תוסיף לסייע למדינה. במקביל, כוחות משמרות המהפכה של איראן כבר בשטח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

לאחר שגרמניה קראה מוקדם יותר לאזרחיה בעיראק לעזוב את המדינה, אזרחים אמריקנים מפונים מבסיס חיל אוויר גדול בבלאד, שם שוהה משלחת האימונים וההכשרה הגדולה במדינה, כך אישר הלילה (שישי) גורם אמריקני לחדשות פוקס. מדובר בעיקר באזרחים ובקבלנים. פירושו של הפינוי הוא שכוח ההכשרה במדינה הושעה עד להודעה חדשה, למרות ההצהרות החוזרות של הממשל האמריקני כי יוסיף לתמוך בצבא עיראק. על כך אמר גורם רשמי בארה"ב: "באותו הזמן, אנחנו לא הולכים לעשות שום דבר טיפשי".

הקרב על עיראק - כותרות אחרונות
ארה”ב מאיימת: ננקוט פעולה צבאית קצרת טווח בעיראק
לוחמי הג’יהאד בעיראק: ”זו רק ההתחלה, בגדד תרעד”
אין חסינות: עיראק מתפוררת, יחד עם המזרח התיכון

חמוש איסלמיסטי ליד שוטרים לאחר כיבוש תיכרית. רויטרס
חמוש מחזיק בבני ערובה בתיכרית/רויטרס

על פי הדיווח, פינוי האמריקנים מתבצע רק מחוץ לבגדד. גורמי מודיעין אמרו כי קיימת אפשרות לפינוי נוסף של אזרחים אמריקנים, במקרה של הידרדרות ביטחונית נוספת. "אנו זקוקים למקומות לנחות, אנחנו צריכים שדות תעופה בטוחים ומאובטחים", אמר גורם אחד, וציין כי החמושים "כבשו את שדות תעופה ומחזיקים טילי קרקע-אוויר, אשר מאיימים על הטייסים והמטוסים שלנו, אם אכן נאלץ להמשיך בפינוי". מקורות אמרו כי "כל הדיפלומטים המערביים בעיראק בצרות," ובני בריתם של האמריקנים מתכננים פינוי. גורמים צבאיים הוסיפו כי אין "הרבה אפשרויות טובות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האמריקנים מהססים בעוד שמשמרות המהפכה בשטח

ארבע שנים לאחר שנסוגו האמריקנים מעיראק, הבטיח אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה כי מדינתו לא תעמוד מנגד בעוד שחמושים איסלמיסטים עושים את דרכם לבגדד. עם זאת, הפעם הבהירו האמריקנים כי כל האפשרויות על השולחן – מלבד זו של שליחת כוחות רגליים. סגן הנשיא ג'ו ביידן שוחח עם ראש ממשלת עיראק, נורי אל מאליכי, והבהיר כי ארצות הברית מוכנה להמשיך ולהאיץ את הסיוע הביטחוני ואת שיתוף הפעולה עם עיראק כדי להתמודד עם האיום.

אך בעוד שהאמריקנים דנים באפשרויות פעולה בעיראק, משמרות המהפכה של איראן, כך על פי דיווחים, כבר נמצאים בשטח ונלחמים לצדו של צבא עיראק. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, גורמי ביטחון איראנים אמרו כי מדינתם שלחה כוחות של משמרות המהפכה להילחם בחמושים ואף סייעו לצבא עיראק לכבוש בחזרה את העיר תיכרית. על פי אתר חדשות במדינה, מזל"טים איראניים חגים מעל עיראק כדי לאתר עמדות של החמושים וכי איראן מספקת לעיראק תמונות לווין.

נראה כי התקדמותם של החמושים הסונים לעבר איראן, זרעה בהלה במדינה השיעית. לפי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי התכנסה בטהראן לישיבה בהולה כדי לדון באירועים בעיראק. בהלה ודאגה הציפה גם ברחוב האיראני עקב ידיעות על כך שכוחות החמושים נמצאים במרחק של 180 ק"מ מהגבול עם איראן. אתר האינטרנט האיראני "צראט" חשף כי פעילי ISIL ניסו להשתלט על צינור הגז הנמתח מאיראן לסוריה דרך עיראק.

מנהיג ה-ISIL, אבו בכר אל-בגדאדי, אף איים שהמערכה תמשיך גם באיראן, אחרי עיראק וסוריה: "עיראק וסוריה הם אמצעי. עלינו לדעת כי איראן היא הליבה של השיעה ולכן אחרי סוריה ועיראק נתקוף באיראן", כך ציטט אתר האינטרנט האיראני "ג'אם ניוז" את אל-בגדאדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully