וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הנשיא: מיהם השרים שהסכימו לחשוף את הונם?

המרוץ המלוכלך לנשיאות אמנם שרטט נורמות חדשות של שקיפות, אך מרבית השרים מתקשים בינתיים ליישר קו. מי הסכים לספר על נכסיו, מי התחמק ומי גילה שהוא במינוס? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

הבחירות הסוערות שבאו אל קצן אתמול העניקו לישראל לא רק נשיא חדש, אלא גם נורמות חדשות של שקיפות ציבורית. המרוץ המלוכלך אילץ את המועמדים לחשוף את הצהרות ההון שלהם – אבל מדוע לעצור בהם? שרי הממשלה התבקשו היום (רביעי) לפרסם גם הם הצהרת הון, כך שציבור הבוחרים יוכל לדעת באילו נכסים ומניות הם מחזיקים ולמי הם חייבים כסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המועמדים שהגיעו לישורת האחרונה במרוץ לנשיאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד למועמדים לנשיאות, רבים משרי הממשלה סירבו באופן שאינו משתמע לשתי פנים לחשוף את הונם. השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך הביע התנגדות עקרונית לכך. הדוברת של שרת המשפטים ציפי לבני הסבירה כי לא תעשה כן מכיוון שזה "נורא פופוליסטי". עם זה, היא ציינה כי ייתכן שההצהרה תפורסם בדף הפייסבוק של לבני. שר האוצר יאיר לפיד, שר החינוך שי פירון, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר ושרת העלייה והקליטה סופה לנדבר סירבו למסור את הצהרת ההון.

השרים הבאים לא מסרו עדיין את עמדתם בעניין: שר הפנים גדעון סער, שר האנרגיה והמים סילבן שלום, שר הכלכלה נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ, שר התיירות עוזי לנדאו, השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ, שר הרווחה מאיר כהן, שרת הבריאות יעל גרמן ושרת התרבות והספורט לימור לבנת.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השר פרץ בהלווייתו של  לדב לאוטמן , נובמבר 2013. יותם רונן
בית בשדרות ובית בבת ים. פרץ/יותם רונן

לעומת זאת, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ושר התקשורת גלעד ארדן אמרו כי אין להם התנגדות עקרונית לפרסם את הצהרת ההון. ואולם, כשהם התבקשו לעשות זאת הם הסתפקו במתן תירוצים.

דוברו של יעלון אמר: "זה לא עובד ככה, לתת הצהרת הון לאתר אינטרנט". דוברו של ליברמן אמר כי אין לו התנגדות לפרסם את ההצהרה, אך הוא עולה כעת לטיסה. אהרונוביץ' שינה את עמדתו במפתיע וטען כי כל העיסוק בנושא הוא לא לעניין. הצהרת ההון של ארדן לא נמסרה בינתיים גם כן.

ובכל זאת, שלושה שרים נעתרו לבקשה. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ גילה כי בבעלותו בית בשדרות, ולרעייתו אחלמה יש דירה שקיבלה בירושה בבת ים. השווי הכולל של שתי הדירות מעט יותר ממיליון שקלים וחצי. בנוסף, לזוג כלי רכב ששוויו נאמד בכמאה אלף שקלים. פרץ ציין גם כי בדומה לאזרחים רבים בישראל, יש לו מינוס בחשבון הבנק והוא נטל הלוואות. סכומים אלה נאמדים בחצי מיליון שקלים.

ישיבת סיעת הבית היהודי, לראשונה לאחר תוצאות הבחירות, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
חובות וקופות גמל. אריאל/נמרוד סונדרס

שר השיכון והבינוי אורי אריאל אמר כי הוא מחזיק בבית בכפר אדומים בשווי מוערך של כ-1,100,000 שקל ובמכונית בשווי של כמאה אלף שקל. הוא הוסיף כי הוא משתכר יותר מחצי מיליון שקל ברוטו בשנה, סכום הכולל גם קצבת נכות ממשרד הביטחון. גם אריאל חייב כספים: לחובתו הלוואות בסכום של מעט יותר מ-400 אלף שקל. השר ציין כי לו ולאשתו קופות פנסיה וגמל משותפות בסכום דומה.

שר המדע יעקב פרי היה הראשון לפרסם הצהרת הון מפורטת לפני כשנה. הוא הצהיר אז על הון של 12-10 מיליון שקלים.

עוד במהדורה:

הקומבינה של כרמל שאמה הכהן: המועמדת של אביגדור ליברמן אמנם הפסידה את הנשיאות לרובי ריבלין אבל האם ליברמן בעצם הוציא מעז מתוק? המעבר של רובי ריבלין לבית הנשיא מפנה משבצת פנויה ברשימת הליכוד בכנסת לכרמל שאמה הכהן, מס' 32 ברשימה. אך שאמה עלול לפנות את מקומו לאלכס מילר מישראל ביתנו, הפייבוריט של ליברמן, תמורת משרה יוקרתית כשגריר ישראל ב- OECD. האם כרמל שאמה הכהן ישתף פעולה עם הדיל של ליברמן?

מי יהיה הבקהאם הבא? מצעד הדוגמנים של מונדיאל 2014: משחקי המונדיאל שייפתחו מחר מעניינים לא רק את האוהדים, המפגינים הברזילאים וצוותי הנבחרות. אל חובבי הכדורגל מצטרפים בכירים בעולם האופנה במצוד אחרי הפרזנטור הבא. אחרי רונאלדו ובקהאם - איזה כוכב כדורגל יקטוף השנה את הקמפיינים הרווחיים ביותר?

וואלה! סלבס בפרויקט גאווה מיוחד: חג הגאווה בפתח וכמדי שנה וואלה! סלבס מציגה שני פרויקטים מיוחדים: אסי עזר מראיין את מיטב הסלבריטאים בעולם, מאלטון ג'ון ודייוויד פרניש ועד ללאנס בס וגם - במה גאים הלהטב"ים של הביצה הישראלית? אדם סרור, עורך וואלה! סלבס גאה לספר על הפרויקטים.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ירידה קלה בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully