וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בירך את ריבלין: "מצפים לעבוד עמו"

נשיא ארה"ב פרסם איגרת ברכה לרגל בחירתו של הנשיא ה-10 של ישראל. "נרצה לטפח את הקשרים החזקים שלנו בתקופתו", כתב. במחלקת המדינה הבהירו: "לא נתייחס לעמדותיו הפוליטיות"

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, טל אנגלנדר, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פרסם הערב (שלישי) איגרת ברכה מיוחדת לרגל זכייתו של ראובן ריבלין בבחירות לנשיאות המדינה. "אזרחי ארצות הברית מצטרפים אליי בברכות לראובן ריבלין על בחירתו לתפקיד נשיא המדינה הבא של ישראל", כתב אובמה.

"במשך יותר משישה עשורים ארצות הברית וישראל פיתחו מערכת יחסים מיוחדת המבוססת על ערכים דמוקרטיים, על מחויבתנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל ועל שיתוף פעולה המדעי-טכנולוגי. לנשיא הנבחר ריבלין יש רקורד ארוך של שירות לציבור ואנו מצפים להמשיך לטפח את הקשרים החזקים שלנו בתקופתו".

ראובן ריבלין נבחר לנשיאות המדינה - סיקור מיוחד:
בעולם דיווחו: "תבוסה לנתניהו, יריבו המר - הנשיא"
המרוץ האמיתי רק מתחיל: כשסער ניצח את נתניהו | פרשנות
ריבלין שב לביתו: "אין לי שום דם רע או לב כבד על מישהו"

אובמה ופרס, מרץ 2013. רויטרס
אובמה עם הנשיא הנוכחי פרס/רויטרס

בנוסף לכך, התייחס הנשיא האמריקני גם לסיום כהונתו של שמעון פרס במשכן הנשיא. "לנשיא פרס יש מורשת יוצאת דופן של אומץ, מחוייבות וחמלה", ציין. "הוא הקדיש את חייו למען השלום, ואני מחכה לראותו בוושינגטון בהמשך החודש, פה הוא יקבל את מדלית הזהב של הקונגרס (העיטור הגבוה ביותר שמוענק על ידי הקונגרס של ארצות הברית - נ.מ)".

גם דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, בירכה את ריבלין על היבחרו, והבהירה כי וושינגטון תעבוד עמו כשייכנס לתפקידו באופן רשמי ב-28 ביולי במקומו פרס. "אני לא מתכוונת להתייחס לעמדותיו הפוליטיות", הדגישה סאקי, והוסיפה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "אמר בבירור כי ממשלתו תומכת בפתרון שתי המדינות לשני העמים. אנו מאמינים שזהו הפתרון היחיד לסכסוך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רובי ריבלין בביקור בכותל לאחר שנבחר לנשיא. יוני 2014. נועם מושקוביץ
ריבלין לאחר ניצחונו, היום/נועם מושקוביץ

ריבלין, איש הליכוד, זכה היום בצהריים בבחירות לנשיאות בפער של 10 קולות על יריבו, מאיר שטרית מקדימה. ריבלין קיבל 63 מקולות חברי הכנסת בסיבוב השני בעוד שטרית קיבל 53 קולות בלבד.

ריבלין, אחד מחברי הכנסת הוותיקים במשכן, הפך לראשונה לחבר כנסת ב-1988, בכנסת ה-12. הוא היה חבר בכל הכנסות הבאות מלבד הכנסת ה-13, בין 1996-1992. בכנסת ה-15 היה שר התקשורת. ריבלין אף שימש יו"ר הכנסת, התפקיד שאולי מזוהה עמו יותר מכל, בכנסות ה-16 וה-18. על אף שריבלין היה מעוניין לשמש בתפקיד גם בכנסת הנוכחית, הוא נאלץ לוותר על כיסאו לטובת חבר מפלגתו יולי אדלשטיין. ביוני 2007 התמודד ריבלין על הנשיאות בפעם הראשונה, אולם בטרם נערך הסיבוב השני – מול שמעון פרס – הוא הכריז בהתרגשות רבה על פרישה מהמרוץ וקרא לבחור ביריבו. בכנסת ה-19 משמש ריבלין יו"ר שדולת ירושלים, יו"ר השדולה לקידום לימודי מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה במגזר החרדי וחבר בשדולה לחיזוק הקשר עם העם היהודי. הוא נשוי לנחמה, ולבני הזוג ארבעה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully