וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נבחר ריבלין לנשיאות - דקה אחר דקה

ראובן (רובי) ריבלין הוא הנשיא העשירי של מדינת ישראל. הוא זכה ברוב של 63 קולות לעומת שטרית, שקיבל 53 קולות בלבד. כל העדכונים, דקה אחר דקה

LIVE

שידור חי מהכנסת

הצבעה שנייה בבחירות לנשיאות בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן/נועם מושקוביץ

אחרי חודשים של מרוץ פוליטי מלוכלך ורווי השמצות, תסתיים היום (שלישי) מערכת הבחירות לנשיאות ישראל. בתום הסיבוב הראשון לבחירות, עלו לסיבוב השני ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו) וח"כ מאיר שטרית (התנועה), שקיבלו את מספר הקולות הרב ביותר - אך לא רוב מוחלט של 61 קולות. כעת נספרים קולות הח"כים בסבב ההצבעה השני, והמועמד שיזכה למירב הקולות יוכרז כנשיא המדינה. בספירת הקולות של הסיבוב הראשון התקבלו התוצאות: 44 קולות לח"כ ריבלין, 31 קולות לח"כ שטרית, 28 קולות לדליה איציק, 13 קולות לדליה דורנר וקול בודד לפרופסור דן שכטמן.

עקבו אחר העדכונים השוטפים:

15:53: יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס לזכייתו של ריבלין: "יחי הנשיא העשירי ראובן ריבלין. הוא יהיה נשיא מאחד ומלכד, שישמור על מעמדו הרם של מוסד הנשיאות".

15:51: שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בתגובה לבחירתו של ריבלין לנשיאות: "אני בהחלט שמח, לי היה ברור מהרגע הראשון שזה הבנאדם המתאים. הוא יהודי טוב. הוא שייך לכל עם ישראל. יחי הנשיא ריבלין, יחי עם ישראל".

15:34: הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין, הגיב על זכייתו: "אני חושב שרחשי העם באו לידי ביטוי". כשנשאל אם כועס על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה, "אני לא כועס על אף אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם אשל
ההצבעה בסבב הראשון במליאת הכנסת/נועם אשל

15:27: ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את נשיא המדינה הנבחר, ראובן ריבלין, על זכייתו בבחירות. הוא אמר כי "איש הליכוד והמחנה הלאומי ניצח. אני מצפה לשיתוף פעולה עם הנשיא הנבחר, למען אחדות עם ישראל".

15:19: ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) אמרה במשדר וואלה! חדשות: "חבר הכנסת ראובן ריבלין נבחר לנשיאות למרות שראש הממשלה לא הטיל את כל כובד משקלו".

15:14: ראובן ריבלין נבחר לנשיא המדינה העשירי של ישראל עם רוב של 63 קולות, לעומת מאיר שטרית שקיבל 53 קולות בלבד.

14:55: ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אמרה במשדר וואלה! חדשות: "אמרנו שלא נצביע לרובי ריבלין בסיבוב הראשון ולא הצבעתי לו גם בסיבוב השני. הוא מהמורשת של המדינה הישראלית ליהודים בלבד, ואין לי כל קשר לעמדות שלו".

14:45: ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר במשדר וואלה! חדשות: "ביהדות התורה לא קיבלנו החלטת סיעה להצביע יחד, אבל בסיבוב השני היות וזו החלטה יותר קריטית, החלטנו ביחד. ראש הממשלה יפסיד בכל מקרה, לא משנה מי ייבחר. אני בטוח שהוא לא הצביע ריבלין, ואם שטרית ייבחר הליכוד לא ישתוק לו על זה".

14:09: שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר התייחסה לתוצאות הסבב הראשון במשדר וואלה! חדשות: "אלה החיים ואני מקבלת את זה ברוח טובה. אולי בפעם הבאה התמודדות של אדם מבחוץ תצליח, ואולי תהיה זאת אישה. אני רוצה לברך את הנשיא שייבחר מבין שני המועמדים. היה לי מעניין וחשוב, עכשיו אחזור לשגרת חיי - לפעילות ציבורית, לקידום זכויות אדם, ולתפקיד נשיאת מועצת העיתונות".

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
המועמד מאיר שטרית מצביע/נועם מושקוביץ

13:59: ח"כ מאיר שטרית (התנועה) שהעפיל לסיבוב השני בבחירות אמר בראיון לערוץ 10: "כל חיי הייתי ממלכתי, אף פעם לא הייתי שמאל אני איש מרכז. אני תומך בשלום, לא הסתרתי את עמדותיי גם כשהייתי בליכוד. אהיה נשיא של כולם - יהודים וערבים, חרדים, שמאל, ימין. אייצג את ישראל בכבוד, גם פה וגם בחו"ל".

13:54: בסיעת ש"ס החליטו לתת חופש הצבעה. בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב: "מועצת חכמי התורה קיבלה את המלצת יו"ר התנועה, אריה דרעי".

13:45: החל סבב ההצבעה השני.

13:42: יו"ר הכנסת לשעבר והמתמודדת לנשיאות דליה איציק התייחסה לתוצאות הסבב הראשון במשדר וואלה! חדשות: "בעיניי, מאיר שטרית בעיני יכול להיות נשיא מצוין לישראל. זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית, אני סברתי שאני יכולה להיות נשיאה טובה. השתדלתי לעשות קמפיין נקי. אני מכבדת את ההחלטה וחושבת שמוסד הנשיאות ספג מכה קשה".

13:34: ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר במשדר וואלה! חדשות: "נוצר כאן מרוץ שהוא לא בריא בעיניי. לא כל איש ציבור צריך להיחשף כעירום. זו צנעת הפרט. צריך להיות שאם יש חשדות הם ייבדקו. כל חשיפה שהיא נכונה והיא לא רצח אופי - מוסיפה".

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם אשל
המועמד רובי ריבלין מצביע/נועם אשל

13:23: ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) התייחסה במשדר וואלה! חדשות לתוצאות הסיבוב הראשון: "חשבנו שדליה איציק תעלה לסיבוב השני, לפחות לפי ההבטחה של ש"ס. זה מה שקורה כשאין מחוייבות קואליציונית. אין ספק שחלק ניכר מהליכוד לא הצביע לריבלין. כרגע ננסה שהקולות לאיציק ולדורנר יעברו לריבלין ולא לשטרית. פרופסור שכטמן יכול לייצג את המדינה כפרופסור וכמדען בתחומים מהם הוא בא, אבל לא תמיד אתה יכול לייצג את המדינה בתחום המדיני, כשאתה לא מכיר את הקשיים הפוליטיים והלחצים".


12:29: ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו) וח"כ מאיר שטרית (התנועה) עלו לסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה. בספירת הקולות התקבלו התוצאות: 44 קולות לריבלין, 31 קולות לשטרית, 28 קולות לדליה איציק, 13 קולות לדליה דורנר וקול בודד לפרופסור דן שכטמן.

12:17: ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) התייחס במשדר וואלה! חדשות על הפרשות שליוו את הבחירות: "הפוליטיקה הישראלית הרבה יותר נקייה מאיך שמנסים לצייר אותה. יש סימני שאלה לגבי מדוע המשטרה חיכתה לרגע האחרון של המרוץ כדי לפתוח בחקירה".

12:16: תם הסבב הראשון. 119 חברי הכנסת - מאיר פרוש מיהדות התורה שוהה בחו"ל - הצביעו במשכן לאחד מבין חמשת המועמדים לתפקיד.

12:06: שר הביטחון משה יעלון אמר במשדר וואלה! חדשות: "צר לי שהפרשות שהתרחשו במרוץ לנשיאות קרו, אלה אירועים לא נעימים לפוליטיקה הישראלית ואני מקווה שאנחנו הולכים בדרך אחרת. הצבעתי לראובן ריבלין. לא רק לגבי המועמדים לנשיאות יש פרשיות משפטיות; יש לנו ראש ממשלה לשעבר שהולך לכלא, וטוב שהשמש חושפת את הדברים האלה".

בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

12:06: פרופסור ציפי שכטמן, אשתו של המועמד לנשיאות פרופסור דן שכטמן, אמרה במשדר וואלה! חדשות: "המרוץ הזה היה שווה לאו דווקא בגלל התוצאה שלו, אלא בשל החשיבות שבו. התחושה שלי היא שחברי הכנסת רוצים איש מהכנסת. היום הוא (שכטמן) ישתתף במשחק, בשביל הבוחרים שלו".

12:01: שר הכלכלה נפתלי בנט אמר במשדר וואלה! חדשות: "הצבעתי לראובן ריבלין, אני חושב שהוא יהיה נשיא מצוין. בכל מקרה מי שיבחר יהיה טוב, כל המועמדים טובים".

11:53: ח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו) אמר במשדר וואלה! חדשות: "בסופו של דבר, ההחלטה תיפול על חודם של כמה קולות. אצביע כמובן לראובן ריבלין. ראש הממשלה בנימין נתניהו חשב לנסות את מוסד הנשיאות, ובלית ברירה שינה את דעתו, אבל הוא מתכוון לכך כשהוא אומר שריבלין הוא המועמד שלו".

11:42: ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) אמר במשדר וואלה! חדשות: "אני הולך עם המצפון שלי – אצביע לראובן ריבלין, הידיד הכי טוב שלי. נשיא צריך להיות ממלכתי, דמוקרטי, ערכי, אדם שיודע להתחבר לשכבות השונות בחברה – ולרובי יש את זה".

11:35: ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אמר במשדר וואלה! חדשות: "אצביע לראובן ריבלין ואני מאמין שהוא יזכה. בין הסיבוב הראשון לשני יצוצו בריתות שעכשיו הן שקטות, אני מאמין שהסיבוב השני יהיה הכי חשוב. מדינת ישראל, בניגוד למדינות אחרות, זו מדינה עם מורשת – וזה דבר חשוב שצריך לאפיין את הנשיא. גם זכויות אדם ומדע זה חשוב, אבל הכי חשוב זה המסורת".

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
המועמד ח"כ מאיר שטרית לוחץ את ידו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין במליאה/נועם מושקוביץ

11:04: סגן שר הביטחון דני דנון אמר במשדר וואלה! חדשות כי "אצביע לריבלין, אני קורא לכל חברי המפלגה לשים את המחלוקות בצד ולהצביע לו. אני מאמין שמאחורי הפרגוד גם ראש הממשלה יצביע לו, זה אינטרס שלו שריבלין יבחר".

11:00: החלה ההצבעה בכנסת לתפקיד נשיא המדינה. במהלך השעות הקרובות יבחרו 119 חברי הכנסת - מאיר פרוש מיהדות התורה שוהה בחו"ל - נשיא מבין חמשת המועמדים לתפקיד.

10:57: חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) אמר במשדר של וואלה! חדשות, כי "נצביע רובנו לדליה דורנר; אנחנו מפלגה אידיאולוגית, ולכן נצביע למי שקרוב להשקפת עולמנו". עוד הוסיף כי "לגבי הסיבוב השני, נראה כבר מה יקרה ונשקול את עמדתנו".

09:58: המועמד לנשיאות ריבלין: אמר עם יציאתו מביתו כי זהו "אחד הימים היותר משמעותיים בחיי". לדבריו, "אני בטוח שחברי הכנסת יעשו את מה שהם מאמינים בו ויהיו קשובים לרחשי הציבור".

09:08: חבר הכנסת בנימין בן אליעזר (העבודה) הגיע למשכן הכנסת ובכוונתו להצביע בבחירות לנשיאות. זאת, שלושה ימים לאחר הודעתו על פרישה מהמרוץ בשל החשדות כי העלים מס וברקע החקירה המתנהלת בעניינו.

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
כבר לא מועמד. ח"כ בנימין בן אליעזר מצביע/נועם מושקוביץ
מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם אשל
שר האוצר יאיר לפיד מצביע/נועם אשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully