וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחרו בי לנשיאות: המועמדים מסבירים מדוע הם ראויים לתפקיד

10.6.2014 / 0:02

בתום מרוץ רווי טלטלות, יוכרז היום מי ייכנס לנעליו הגדולות של שמעון פרס ויהפוך לאזרח מספר אחת. שעות לפני הרגע הדרמטי הסביר כל אחד מהחמישה מה יביא באמתחתו לבית הנשיא

צילום: טל אנגלנדר, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק

חמישה מועמדים, ולכל אחד מהם הסבר מלומד מדוע הוא - או היא - ראויים להיכנס לנעליו הגדולות של שמעון פרס ולהיבחר היום (שני) לנשיאה העשירי של מדינת ישראל. אחרי שבועות ארוכים של מרוץ רווי טלטלות פוליטיות, חקירות והשמצות, בשעה 11:00 בבוקר יחל סבב ההצבעה הראשון בבחירות לתפקיד הבכיר מכולם. כל אחד מ-120 חברי הכנסת ייגש בתורו אל הפרגוד ויטיל פתק שמודפס עליו אחד השמות הבאים: דליה איציק, דליה דורנר, ראובן ריבלין, מאיר שטרית או דן שכטמן.

עוד על המרוץ לנשיאות המדינה:
רגע לפני: מי תומך במי, ומי עשוי להפתיע?
מגוגלים לנשיאות: מי עובר את מבחן האינטרנט?
המתמודדים לא אלטרואיסטים, עשו קריירה על חשבוננו. דעה

נשיא המדינה ונשיאת ליטא קיימו טקס זיכרון מיוחד בפתח בור ההריגה פונאר. אוגוסט 2013. דוברות בית הנשיא,
מי יזכה להחליפו? נשיא המדינה שמעון פרס/דוברות בית הנשיא

אחרי שיוכרז על שני המועמדים שזכו במספר הקולות הגדול ביותר, ייפתח סבב ההצבעה השני. רק בתומו ייוודע סוף-סוף מי יצטרף לרשימה שכללה עד כה את חיים ויצמן, יצחק בן צבי, זלמן שזר, אפרים קציר, יצחק נבון, חיים הרצוג, עזר ויצמן, משה קצב ושמעון פרס. שעות ספורות לפני היום החשוב, הסביר כל אחד מהמועמדים לוואלה! חדשות את הסיבות שבגינן הוא המתאים מכולם להפוך לאזרח מספר אחת, ומה הוא יביא באמתחתו לבית הנשיא (סדר הדברים נקבע לפי הא"ב ואינו קשור לסיכויי המועמדים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בית פתוח לכלל חלקי העם"

דליה איציק, יו"ר הכנסת לשעבר: "צמחתי מילדות במקום קשה אך מלא תקווה אל צמרת ההנהגה הישראלית. נבחרתי לאישה הראשונה בתפקיד יו"ר הכנסת וכיהנתי גם כנשיאת המדינה בפועל. לאור ניסיוני ומהלך חיי, אדע לפעול בענווה וביראת כבוד כדי לייצג נאמנה את מדינת ישראל בעולם וכדי להפוך את בית הנשיא לגשר ולבית פתוח עבור כלל חלקי העם והחברה בישראל".

דליה איציק בישיבת מפלגת קדימה נובמבר 2009. אורי לנץ
"אדע לפעול בענווה וביראת כבוד". דליה איציק/אורי לנץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זכויות אדם ושוויון הזדמנויות"

דליה דורנר, שופטת בית המשפט העליון בדימוס: "לכל המועמדים כוונות מצוינות, אך אני חשה כי לי יש את הניסיון והמזג המתאים לתפקיד, לאור ניסיוני החברתי הרב. גם כמי שעמדה בראש שתי ועדות חשובות שעסקו בסוגיות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים וזכויות ניצולי השואה, וגם כמי שכשופטת לקחה חלק בעיצוב פניה הדמוקרטיות של מדינתנו, הובלתי קו ברור של כיבוד זכויות אדם, שוויוניות של זכויות והזדמנויות".

דליה דורנר. ניב אהרונסון
"ניסיון ומזג מתאים". דליה דורנר/ניב אהרונסון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לקדם את המפגש בין המחנות השונים"

ראובן ריבלין, חבר כנסת (הליכוד) ויו"ר הכנסת לשעבר: "כל נשיא ונעליו, כל נשיא וסדר יומו. אין בכוונתי להיכנס לנעליו של נשיא כזה או אחר. באופן אישי, אני רואה בבית הנשיא הזדמנות לקידום ערכי היסוד אשר הנחו אותי במשך כל שנותיי כשליח ציבור, ולשמש כמגשר בין צביונה היהודי של מדינת ישראל לבין אופייה הדמוקרטי.

ראובן ריבלין בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"לתרגם את חזון השותפות לתכנית פעולה". ראובן ריבלין/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כיהודי החי במדינה דמוקרטית, אני מאמין כי בית הנשיא הוא המקום שיכול לתרגם את חזון השותפות בין הקבוצות השונות של החברה הישראלית לתכנית פעולה. תמיד אמרתי כי לא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא, נועדנו כולנו לחיות יחד.

"עומק המחלוקות בחברה הישראלית דורש מאתנו לבסס את התשתית החיונית לחיים המשותפים של כלל הקבוצות בחברה. על בית הנשיא לקדם את המפגש בין צעירים ממחנות שונים: חרדים, דתיים וחילונים; צעירים מהפריפריה ומהמרכז; יהודים וערבים. אני מאמין שהתהליך המפרך של בניית הגשרים בינינו הוא גם תנאי הכרחי לבניית הגשר בינינו לבין שכנינו".

"המקומות הרגישים של החברה הישראלית"

מאיר שטרית, חבר כנסת (התנועה): "למעלה מ-40 שנה אני מקדיש את עצמי לפעילות ציבורית. אני חבר הכנסת הוותיק ביותר ומילאתי את מגוון התפקידים הגדול ביותר מבין המועמדים. עשרות החוקים אותם יזמתי לאורך השנים בתחומים החברתיים נגעו במקומות הכי רגישים של החברה הישראלית והובילו שינוי אמיתי ומשמעותי לטובת אזרחי ישראל. מסיבות אלה ונוספות אני הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד נשיאה הבא של מדינת ישראל".

מאיר שטרית בישיבת סיעה של התנועה בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
"מגוון התפקידים הגדול ביותר". מאיר שטרית/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"להחזיר מוחות ולייצג את ישראל בעולם"

דן שטכמן, פרופסור לכימיה וחתן פרס נובל לשנת 2011: "אני שואל את עצמי איפה ישראל רוצה לראות את עצמה בעוד 30-20 שנה. אני רוצה לראות ישראל שבה הנכדים שלנו רוצים ויכולים לחיות. בשביל שזה יקרה, אנחנו צריכים להשקיע בחינוך, בהשכלה ובמיוחד בהשכלה גבוהה. אנחנו גם צריכים להחזיר את המוחות הגדולים שלנו ולייצג את ישראל בעולם.

דן שכטמן יוצא מביתו ביום הבחירות לנשיאות, יוני 2014. אדריאן הרבשטיין
"מייצג את ישראל הנאורה, היפה והדמוקרטית". שכטמן בפתח ביתו בחיפה, הבוקר/אדריאן הרבשטיין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לי תכנית ברורה ומסודרת, ואני יכול לעשות אותה טוב מאוד בבית הנשיא. אני מייצג את ישראל בעולם שנים. נותן מאה הרצאות בעולם בשנה מול קהלים עצומים. אני מייצג את ישראל הנאורה, היפה והדמוקרטית. יש לנו חרם שיוצא מאוניברסיטאות בעיקר. אני מייצג את ישראל היפה. אני חושב שאני יכול לעשות את זה יותר טוב מכל אחד אחר ולכן אני רוצה להיות נשיא".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully