וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה מנסים למצוא מועמד לנשיאות: "נמתין 24 שעות"

8.6.2014 / 0:03

הסיעה התכנסה לאחר פרישת בן אליעזר. "ננסה להגיע להסכמה על מועמד משותף לאופוזיציה", אמר הרצוג. מחר ייפגש עם דורנר, שסיכוייה לזכות בתמיכת החברים נראים כגבוהים ביותר

טל אנגלנדר

חברי סיעת העבודה התכנסו אמש (שבת) בבית המפלגה ובתום ישיבה בת שעתיים החליטו בסיעה שייושב ראש המפלגה, יצחק הרצוג, ויושב ראש הסיעה איתן כבל יבחנו במהלך היממה הקרובה את האפשרות לתמיכה במועמד מוסכם על כל סיעות האופוזיציה. ההתייעצות המיוחדת, מגיעה על רקע הודעתו מוקדם יותר של מועמד הסיעה, בנימין בן אליעזר, כי הוא פורש מהמרוץ בשל החקירה המשטרתית נגדו. כמו כן, הסיעה החליטה להתנגד ליוזמה לדחות את הבחירות.

גורמים שנכחו בישיבה סיפרו כי האווירה בה הייתה טעונה והורגשה בה המתיחות בין יושבת הראש הקודמת, שלי יחימוביץ', לבין יושב הראש הנוכחי, יצחק הרצוג. אחת הסיבות לכך היא הצעתה של יחימוביץ' להתלכד סביב מועמדותו לנשיאות של חבר הכנסת רובי ריבלין, אולם חברי כנסת רבים דחו את הרעיון בשל עמדותיו המדיניות.

שמותיהם של דליה דורנר ומאיר שטרית הוזכרו במהלך הישיבה כמי שעשויים לקבל את תמיכתה של המפלגה, אולם בסופו של דבר כיוון שלא הייתה תמימות דעים בין כל חברי הכנסת סביב זהות המועמד, הוחלט שביממה הקרובה ינסו יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, ויו"ר הסיעה, איתן כבל, לתאם עם ראשי סיעות האופוזיציה על מועמד מוסכם. אולם לאור העובדה שמפלגת מרצ כבר הודיעה על תמיכתה בשופטת בדימוס דליה דורנר ואילו רבים בסיעת ש"ס צפויים לתמוך בחברת הכנסת דליה איציק, נראה שהסיכויים לכך קטנים.

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה בראשות שלי יחמוביץ', פברואר 2013. נועם מושקוביץ
מעדיפה את ריבלין. שלי יחימוביץ'/נועם מושקוביץ

"עברנו יממה סוערת ומטלטלת", אמר יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג בפתיחת הישיבה. "אני מאחל לחברנו בן אליעזר שיצא מהצרה והמצוקה שהוא נמצא בה". לדברי הרצוג, "אני מתכוון לקיים התייעצויות עם ראשי מפלגות האופוזיציה, בנוגע לשאלה האם ניתן להגיע להסכמה על מועמד משותף לאופוזיציה. הכי חשוב זה לשמור על הליך הבחירות בצורה מכובדת אחראית ורצינית כפי שעשינו עד כה".

יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ איתן כבל, דיבר גם הוא בפתיחת הישיבה, ואמר כי "החלטנו להזמין ישיבת סיעה בעקבות אירועי 24 השעות האחרונות. סברתי שראוי שננסה למרות הכול לגבש עמדה סיעתית - לאו דווקא לגבי איזה מועמד, אלא לגבי התהליך כולו".

בן אליעזר פרש מהמרוץ לנשיאות - סיקור מיוחד:
אסור שהנשיא הבא יהיה פוליטיקאי | דעה
משפחתו של פואד: "היה לא הגיוני שימשיך להתמודד"
"אולי צריך לא להצביע בגלל ההליך העקום שנוצר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סיעת העבודה התכנסה בבית המפלגה שבתל אביב כדי להחליט על מועמד לנשיאות. יותם רונן
חברי סיעת העבודה בישיבה בתל אביב, אמש/יותם רונן

לדברי אדם שנכח בישיבת הסיעה, ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה במהלך הדיון כי בקשת הדחייה "הגיעה מרחוב בלפור (מקום מושבו של בית ראש הממשלה - ע"נ) ואנחנו לא רוצים למשוך את הפארסה הזאת יותר".

חקירת המשטרה המתנהלת נגד בן אליעזר מקורה בחשד שקיבל כספים בניגוד לחוק לצורך רכישת פנטהאוז יוקרתי ביפו בשווי תשעה מיליון שקלים מאיש העסקים אברהם נניקשווילי. בנוסף, מלבד הדירה, בן אליעזר נדרש לתת הסברים למקורם של מיליוני שקלים הנמצאים בחשבונותיו. המשטרה בודקת חשד להעלמות מס באותם כספים.

סיכוייה של השופטת (בדימוס) דליה דורנר לזכות בתמיכת חברי העבודה במרוץ במקומו של בן אליעזר מסתמנים כגבוהים ביותר. זאת, לאחר שבשעות האחרונות חל סחף לכיוונה בקרב החברים לאור העובדה כי אין סיכוי שהמפלגה תתאחד מאחורי מועמד הליכוד רובי ריבלין או מאחורי דליה איציק שפרשה מן המפלגה. מחר צפויה דורנר להיפגש עם יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, שמצדו הביע היום צער על פרישת בן אליעזר. "קיבלתי את החלטתו לפרוש מהמרוץ לנשיאות. אני מכבד אותו ואת החלטתו ומאחל לו שהאמת תצא לאור", אמר הרצוג.

גם במרצ תומכים בדורנר

בלשכותיהם של ארבעה חברי כנסת מהעבודה אישרו הערב לוואלה! חדשות כי מועמדותה של דורנר נשקלת ברצינות. חברי כנסת במפלגה התומך בדורנר אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לתמוך בעוד אדם שיצוצו עליו סיפורים, ולמעט דורנר ושכטמן יש סיפורים על כל מועמד. צריך נשיא נקי כפיים, ומבין שני המועמדים החיצוניים דורנר המתאימה ביותר". לדבריו, "עומדת לזכותה העובדה שהיא אישה ושמבחינה ערכית אנו מאמינים בהשקפת עולמה. אומרים עלינו שאנחנו סכינאים, וזו תהיה הזדמנות להתאחד סביב מועמד אחד".

עוד בטרם התכנסה סיעת העבודה, קיבלה דורנר בשורות משמחות, לאחר שיו"ר מרצ, זהבה גלאון, כמו גם חברי סיעתה מיכל רוזין, תמר זנדברג ועיסאווי פריג' הודיעו גם הם על תמיכה בה. מוקדם יותר שוחחה גלאון עם כל המועמדים לנשיאות והודיעה להם על החלטתה לתמוך בדורנר. גלאון הבהירה כי היא ממליצה לחברי סיעתה להתייצב סביב מועמדותה של השופטת בדימוס, וקראה ליו"ר האופוזיציה הרצוג, ליו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, ולראשי המפלגות הערביות והחרדיות להתאחד סביבה.

(עדכון ראשון: 22:20)

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully