וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר פורש מהמרוץ לנשיאות: "עשו ממני שק חבטות"

7.6.2014 / 15:42

חבר הכנסת מהעבודה שנחקר באזהרה בחשד לעבירות מס וקבלת שוחד הודיע שהוא מושך את ידיו מהמרוץ לתפקיד הנחשק. הוא הודה שקיבל כסף לרכישת הדירה, אך טען: "כל שקל שקוף וידוע"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: מתן חדד

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, שנחקר אתמול באזהרה בחשד לעבירות מס וקבלת שוחד, הודיע היום (שבת) בצהריים שהוא פורש מהמרוץ לנשיאות. "מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה", הסביר בן אליעזר במכתב שהפיץ לכלי התקשורת.

בן אליעזר נחקר באזהרה אתמול בבוקר במשך כחמש שעות במשרדי יחידת להב 433, בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. החשדות הללו בנוגע למימון לא חוקי לכאורה של ביתו פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות. בין היתר, נבדקות גם תרומות שקיבל. כמו כן, נבדק החשד שהוא קיבל שוחד. זאת, לאור העובדה כי בן אליעזר כיהן בתפקידים ציבוריים שונים במשך עשרות שנים, לרבות יושב ראש מפלגת העבודה, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה וכן קצין בכיר בדרגת תת-אלוף.

פרשת פואד - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
משפחתו של פואד: "העיתוי אינו מקרי, זה סיכול ממוקד"
מופז: "להעביר את הבחירות לנשיאות מהח"כים לעם"
המשטרה: החקירה נגד פואד לא תסתיים עד הבחירות

בנימין בן אליעזר – פואד. תל אביב, אפריל 2014. AP
"כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע". בן אליעזר/AP

"ביום שישי, בישורת האחרונה של התמודדות ארוכה, ארבעה ימים לפני ההצבעה בכנסת על תפקיד נשיא המדינה, אשר בכל הצניעות הייתי המועמד המוביל, זומנתי בהתראה של 20 דקות למשטרה לבדוק את מקורות המימון של דירתי", כתב בן אליעזר. "השבתי על כל מה שנשאלתי, ואף התחייבתי לשוב ולגבות את דברי במסמכים והוכחות. אני שב ומדגיש את מה שאמרתי גם במשטרה וגם באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה – כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אני המועמד בעל הניסיון הרב ביותר"

לדבריו, "ב-24 השעות האחרונות חשבתי והתלבטתי רבות מה לעשות. מחד, האם להרים ידיים בניגוד לאופי שלי, ולפרוש מההתמודדות? שכן ההתמודדות לנשיאות היא הסיבה לגל ההשמצות העכור שתוקף אותי. מאידך, האם להיכנע ולתת למי שעומד מאחורי הדבר הזה את מבוקשם? ויש גם מי שיגידו, שהפרישה היא הודאה באשמה, דבר שאין בכוונתי לעשות. להפך, אין לי ספק כי בזמן הקרוב האמת תצא לאור".

"בגיל 12 עליתי לבד לארץ. 30 שנים שירתי את מדינתי כלוחם ומפקד בצה"ל ו-30 שנים כמשרת ציבור" המשיך. "כיהנתי שבע פעמים כשר, בין היתר כשר הביטחון וכממלא מקום ראש הממשלה ואף כיושב ראש מפלגת העבודה. לפני שמונה חודשים החלטתי להתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל. עם כל הצניעות, אני המועמד בעל הניסיון הרב ביותר והמתאים ביותר, בעל העשייה המשמעותית והמגוונת ביותר למען המדינה.

בנימין בן אליעזר במעמד הגשת טפסי המועמדות לנשיאות ליו"ר הכנסת, מאי 2014. נועם מושקוביץ
בן אליעזר בדרכו להגיש את מועמדתו ליו"ר הכנסת/נועם מושקוביץ

"שמי הטוב מלווה אותי מיום היוולדי, ובכוונתי להמשיך ולשמור על שמי, כבודי ועל האמת. יש לי אמון מלא ברשויות החוק והצדק של מדינת ישראל, ואני בטוח, כי בסיום תהליך הבדיקה, גם רשויות החוק יאמתו את הידוע לי – לא עברתי על החוק, מקורות הכנסתי היו ועודם גלויים ושקופים, וגם המידע על ההלוואה שקיבלתי, המגובה במסמכים, ידוע לרשויות המדינה השונות".

הוא הבהיר כי למרות הפרישה, הוא יילחם שכל "השאלות החשובות" ייבדקו. "כמה זמן היה המידע בידי רשויות המדינה השונות? מדוע הוחלט להתחיל בחקירה דווקא עכשיו ימים ספורים לפני סוף ההתמודדות, כאשר אני מתגורר בדירתי כבר למעלה משנה? מלבד השאלות המשפטיות, עלינו כחברה דמוקרטית ומתקדמת לנהל דיון מעמיק לגבי התנהלותנו", כתב. "האם הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכתם של אישי ציבור לשק חבטות? האם ייתכן, כי רשויות החוק ישמשו כלי בידם של בעלי אינטרס וישפיעו על מהלכים דמוקרטים במדינה?".

בוז'י הרצוג בעימות בחירות באוניברסיטת תל אביב, דצמבר 2012. יותם רונן
"התגלה כמנהיג". הרצוג/יותם רונן

"אני מאמין בחשיבותו של מוסד הנשיאות", הוסיף בן אליעזר. "אדם, אשר מתוקף תפקידו מאחד ומגבש את העם, מהווה ייצוג לכל שכבות האוכלוסייה וסמל למדינתנו. כפי שהובהר לי על ידי גורמים שונים, מוסד היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה לא יקבלו החלטות בימים הקרובים. ומאידך, איני רוצה שהליך הבחירה לנשיאות, שכבר זוהם עד כה יתר על המידה בהכפשות והשמצות, יתעכב ואף יוביל לשינוי חוקי יסוד".

הוא קיווה ש"הסיכול הממוקד" שהוא עובר "יהיה הפרשה האחרונה, בהתמודדות הנוכחית לנשיאות, ואף לעתיד לבוא", איחל בהצלחה לשאר המועמדים והודה "לחברי ורעי, יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, עימו התייעצתי רבות ב-24 השעות האחרונות. הרצוג התגלה בעיני, שוב, כמנהיג, כאיש בעל יושר פנימי ודרך ארץ, שקול וחכם. אני רוצה להודות גם לחברי מסיעת העבודה, לכל חברי הכנסת מסיעות הבית השונות ובראשם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, החברים, השותפים לדרך בתקופות השונות, ולאזרחי ישראל כולם על התמיכה והאהבה הרבה".

הבחירות יידחו עד למיצוי החקירה?

בתוך כך, נשמעו היום במערכת הפוליטית קולות שביקשו לדחות את הבחירות לנשיאות כדי לאפשר את מיצוי החקירה נגד בן אליעזר, אולם עושה רושם שליוזמה הזו אין סיכוי: על פי חוק יסוד: נשיא המדינה, יש לקיים את הבחירות עשרה ימים לאחר מועד הגשת החתימות, ולכל המאוחר חודש לפני שנשיא המדינה מסיים את כהונתו. כיוון שכהונתו של הנשאי המכהן שמעון פרס תפקע ב-27 ביולי, והחתימות כבר הוגשו, ישנה בעיה לדחות את הבחירות - הן בהיבט החוקי והן בהיבט הפרוצדורלי. בכל מקרה, טרם נעשתה פניה רשמית שכזו, וסביר להניח שיתר המתמודדים, שמרוויחים מהסיטואציה בה שרוי בן אליעזר, יתנגדו לדחייה.

בצאת השבת צפוי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ועם היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, ועד מחר בצהריים צפויה להינתן הבהרה בנושא.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully