וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לאחדות הפלסטינית: 1,500 יחידות בשטחים

5.6.2014 / 0:01

פרסום ראשון: יומיים לאחר ההכרזה על ממשלת האחדות הפלסטינית - ממשלת ישראל חוזרת לבנות בשטחים. 1,100 יחידות ייבנו בגושי ההתנחלויות הגדולים ו-400 בשכונת רמת שלמה בירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(צפו בהכרזת ארה"ב: "נעבוד עם הממשלה הפלסטינית החדשה")

ישראל חוזרת לבנות בשטחים: יומיים לאחר השבעת ממשלת האחדות הפלסטינית, וישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בה נדונו צעדי ענישה כלפי הרשות, קיבלו אמש (רביעי) ראשי מועצות ביש"ע עדכונים מהשר אורי אריאל וממשרד הבינוי והשיכון, כי המשרד יודיע באופן מיידי על שיווקן של כ-1,500 יחידות דיור. יותר מאלף דירות ייבנו בהתנחלויות, בעיקר בגושים הגדולים, ו-400 ייבנו בירושלים.

על פי ההחלטה, עליה סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ישווקו באפרת 223 דירות חדשות, בביתר עילית 484 דירות, באדם 38 דירות, באריאל 76 דירות, באלפי מנשה 78 דירות ובגבעת זאב 155 יחידות דיור - מתוכן 55 באגן האיילות. בירושלים אושר שיווקן של 400 דירות בשכונת רמת שלמה.

לדברי גורמים הבקיאים בתכנית הבנייה המתגבשת, מדובר בביצוע הפעימה הרביעית של הבנייה ביהודה ושומרון, שתוכננה לצאת לפועל במקביל לפעימה האחרונה של שחרור אסירים פלסטינים – שלא התממשה.

עוד בוואלה! חדשות:
ירי תלול מסלול בצפון, כיפת ברזל הופעלה לראשונה
שריפה גדולה משתוללת ליד קניון איילון ברמת גן
אבל בבית הספר: "לא מצליחים לעכל את מות הבנות"

ההתנחלות אפרת. רויטרס
ההתנחלות אפרת/רויטרס

הגורמים אמרו הלילה לוואלה! חדשות כי במקביל, יחל הליך תכנון לקראת בנייה נוספת בגושי ההתנחלויות. לדבריהם, הבנייה החדשה, כמו גם יחידות הדיור שיחל הליך התכנון שלהן, הם באזורים שיהיו תחת שליטה ישראלית בכל הסדר עתידי.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי מדובר בחלק מצעדי הענישה של ישראל על כינונה של ממשלת אחדות פלסטינית. "אני מברך על ההחלטה לתת תגובה ציונית הולמת להקמת ממשלת הטרור הפלסטינית", אמר. "זכותה וחובתה של מדינת ישראל לבנות בכל רחבי הארץ כדי להוריד את מחירי הדיור, אינה מוטלת בספק". הוא הוסיף כי "אני מאמין ששיווקן של יחידות דיור אלו היא רק ההתחלה".

ההכרזה על שיווק הדירות מגיעה יומיים לאחר התבטאותו הראשונה של נתניהו על כינונה של ממשלת האחדות הפלסטינית, לפיה הוא "מוטרד מכוונת ארצות הברית לעבוד עם הממשלה הפלסטינית". גורמים מדיניים בירושלים מסרו על החלטתה של וושינגטון כי "אם הממשל האמריקני מעוניין לקדם את השלום, עליו לקרוא לאבו מאזן לבטל את ההסכם עם חמאס ולשוב לשיחות השלום עם ישראל".

בחודש שעבר התראיין גורם בכיר בממשל האמריקני ל"ניו יורק טיימס", ותלה את האשמה לקריסת השיחות בין ישראל והפלסטינים בבנייה בהתנחלויות. על פי אותו בכיר, הגורם המכריע בהחלטתו של הנשיא אובמה למשוך את ידיו מהמשא ומתן בין הצדדים היה רצף ההכרזות על הרחבת הבנייה בהתנחלויות, שהעכירו את האווירה ומנעו כל סיכוי לפריצת דרך בשיחות. "בכל צומת, הייתה הכרזה בעניין ההתנחלויות, זה היה הדבר שתקע בכל פעם את התהליך", אמר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully