וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון בנטל נוסח לפיד: נשיא תא"ל לא, מי שלא שירתה כן

1.6.2014 / 14:40

סיעת יש עתיד קיבלה הוראה לא לתמוך בבן אליעזר בבחירות לנשיאות כי לא השתתף בהצבעה על חוק הגיוס. תומכיו מוחים על שלא פסל את דליה איציק שלא שירתה. איציק: "זה פצע פתוח"

מערכת וואלה!

תשעה ימים לפני הבחירות לנשיאות, והקרב על מקום בסיבוב השני מתחמם. סיכוייו של ח"כ ראובן ריבלין לעבור את הסיבוב הראשון נחשבים גבוהים, ועל המקום הנוסף מתמודדים ראש בראש יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק וח"כ בנימין בן אליעזר. המפתח לעלות לסיבוב השני הוא קולות סיעת יש עתיד, שהרוב הגדול של חבריה מסרבים לומר במי יתמכו בהתמודדות. עם זאת, ההנחיה היחידה שקיבלו חברי הסיעה השנייה בגודלה היא לא לתמוך בבן אליעזר, כנקמה על כך שלא נכנס להצבעה על חוק הגיוס.

בתום מושב החורף של הכנסת לפני כחודשיים החרימה האופוזיציה את ההצבעה על החוק שקידם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. כתוצאה מכך הצהיר שר האוצר שיטיל וטו על בחירתו של בן אליעזר, ואמר כי מצופה ממי שהיה שר ביטחון לתמוך בחוק.

אלא שחברי כנסת המזוהים עם בן אליעזר מוחים כעת על התנהלות לפיד, שיכולה להביא את איציק לסיבוב השני. "אני לא מבין למה לפיד החליט להטיל וטו על פואד, שהיה בצבא 30 שנה והגיע לדרגת תת-אלוף, אבל לא מטיל וטו כזה על דליה איציק, שלא עשתה שירות לאומי או צבאי", אמר אחד מחברי הכנסת.

עוד על המרוץ לנשיאות:
ליברמן: "אאפשר חופש הצבעה בבחירות לנשיאות"
המרוץ לנשיאות: נתניהו עמד עם הגב לקיר - והתקפל
נתניהו תומך בריבלין: "מקווה שנעבור ימים טובים יותר"

יאיר לפיד נואם לראשונה במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
"לא הוגן לשים איקס על בנאדם בגלל הצבעה אחת". בן אליעזר ולפיד/מור שאולי

איציק, שלמדה בבית הספר הדתי "אוולינה דה רוטשילד" בירושלים, נמנעה מלהתגייס ואף לא שירתה בשירות לאומי, אלא המשיכה ללימודים בסמינר למורות. "ההיגיון של לפיד לא ברור", אמר חבר כנסת אחר. "זה לא הוגן לשים איקס על בנאדם בגלל הצבעה אחת. צריך לבדוק את הרקורד של השניים לאורך שנים בנושאי גיוס ולראות שאין מה להשוות. מלבד זאת, מניין לפיד יודע כיצד איציק, שכטמן או דורנר (שאינם חברי כנסת - ע"נ) היו מצביעים על החוק? אולי הם גם היו נעדרים או מתנגדים".

יש לציין כי ב-2002 וכן ב-2007 התנגד בן אליעזר לחוק טל, שנפסל מאוחר יותר בבג"ץ מכיוון שאינו שוויוני. איציק, לעומת זאת, לא השתתפה בהצבעה על הארכת חוק טל ב-2007.

ביש עתיד סירבו להתייחס לדברים, אך גורמים במפלגה טענו כי החלטתו של לפיד הגיעה כמשקל נגד להצהרת המפלגות החרדיות, שלפיה יצביעו נגד כל מועמד שתמך בחוק הגיוס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

איציק: "הנסיבות שבגינן לא התגייסתי - פצע פתוח"

גורמים בסביבתה של איציק מסרו בתגובה: "דליה איציק הייתה דתייה, היא למדה בבתי ספר דתיים ונישאה בגיל 20. לרוע המזל, לא שפר עליה גורלה ומילדותה, בכיתה ה', היא נאלצה לצאת ולסייע לפרנס את משפחתה בת שמונה האחים והאחיות בעבודות ניקיון. כל ילדיה של דליה איציק שירתו בשירות צבאי משמעותי והיא מטיפה לגיוס לצה"ל. אנחנו נמשיך לשמור על קמפיין הוגן וללא השמצות מתוך כבוד למוסד הנשיאות ולחברי הכנסת, שיודעים להבחין בין מציאות לספין".

איציק עצמה מסרה בתגובה: "הנסיבות שבגינן לא יכולתי להתגייס נותרו כפצע פתוח בתולדות חיי, אבל ילדותי הקשה היא חלק ממני. אם יש משהו שעליו צר לי הוא שלא שפר עליי גורלי והנסיבות לא אפשרו לי להתגייס".

עוד במהדורה:

האם צרפת הופכת ל"בירת הטרור" של אירופה? המשטרה הבלגית עצרה היום חשוד בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל - אזרח צרפתי ממוצא צפון אפריקאי שהתאמן לצד חיילי ג'יהאד בסוריה. בנוסף, מתרבים קווי הדמיון בין הפיגוע בבריסל לבין זה שנעשה בבית ספר יהודי בטולוז במרץ 2012. ארגון יורופול חושף נתונים מדאיגים על עלייה בפעילויות טרור של קיצונים בצרפת. מתוך 152 אירועי טרור 63 קרו בשטחה של צרפת. האם המדינה הופכת לחממה של קיצונים איסלאמיים?

פסיכיאטר על פרשת המין בדרום: נזק פסיכולוגי של שנים לנערים. התפרצויות זעם אלימות, סף גירוי מיני נמוך, פגיעה ביכולת ליצור קשרים אינטימיים ואפילו סבירות להפוך לעברייני מין - ד"ר אילן רבינוביץ' על פוטנציאל הפגיעה הנפשית בקרב הנערים המעורבים בפרשת המין בקריית גת.

בזכות התאטרון או בזכות "קרובים קרובים"? היא הופיעה באינספור תפקידים על בימת התאטרון ונמנתה עם מייסדי "הקאמרי", אך האם חנה מרון, שהלכה לעולמה ביום שישי בגיל 90, הייתה זוכה לכבוד כה גדול לולא ההופעה בסדרה "קרובים קרובים"?

מי הזיז את הגבינה המסריחה שלי: מתכננים ערב גבינות ויין בחג שבועות? תתכוננו לשבור את קופת החיסכון. ריטה גולדשטין כתבת וואלה! אוכל מסבירה למה צריך משכנתא בכדי ליהנות מביס של גבינות משובחות - אותן גבינות שבאירופה קונים בסופר מרקט.

התחזית: הלילה בהיר עד מעונן חלקית. מחר מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully