וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תנחומינו לקהל שסבל את החפירות של שטייניץ"

31.5.2014 / 17:46

גורם ביטחוני תקף את השר שטייניץ, שדיבר על "מניפולציות של מערכת הביטחון" בקרב על התקציב: "סוף שבוע בלי שיופיע בשבתרבות הוא לא סוף שבוע, שיחסוך קודם בטיסות לחו"ל"

השרים יובל שטייניץ ומשה יעלון. סטודיו עדי כהן צדק ויותם רונן, עיבוד תמונה
מי ינצח במאבק על התקציב? שטייניץ ויעלון/עיבוד תמונה, סטודיו עדי כהן צדק ויותם רונן

חילופי מהלומות והתבטאויות נוטפות ארס בין גורמים עלומים במערכת הביטחון לבין השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים יובל שטייניץ, שיצא הבוקר (שבת) נגד מה שכינה "המניפולציות של מערכת הביטחון" במסגרת הקרב על התקציב.

גורם ביטחוני אמר היום כי "סוף שבוע בלי שיובל שטייניץ מופיע בשבתרבות הוא לא באמת סוף שבוע. תנחומינו לקהל שנאלץ לסבול את חפירותיו. עד כמה שזכור לנו יובל שטייניץ התחנן להיות שר הביטחון, אבל יש גבול לכל תעלול. סביר שאם היה שר ביטחון היה מתבטא באופן הפוך לחלוטין. בינתיים היינו ממליצים שיבחן קודם את מספר הנסיעות המופרך שלו לחו"ל, לפני שהוא מטיף לאחרים על חסכנות. כל מי שנחשף עד היום למצוקה הקשה של מערכת הביטחון מחד, ולתהליך ההתייעלות המקיף וחסר התקדים מאידך, מבין את עומק השבר, כמו גם את חוסר האחריות שבהתקפה על צה"ל ומשרתיו. נשמח להסביר זאת לשר שטייניץ כשיתפנה מהופעותיו בשבתרבות".

מקורבים לשר שטייניץ מיהרו להגיב על הדברים החריפים ועקצו בחזרה. "לפני ששר הביטחון מלין על תקציב הביטחון והביקורת בעניין, שווה שישמש דוגמה עצמית ולא ישתמש במסוק צבאי על מנת להגיע לאירועים משפחתיים. שר הביטחון צריך ליטול קורה מעיניו ולא להגיב בצורה ילדותית לביקורת עניינית".

"המאבק חורג ממה שתקין במדינה דמוקרטית"

שטייניץ, שר האוצר לשעבר, אמר באירוע בבאר שבע כי "מערכת הביטחון לעתים מבצעת מניפולציות על מנת להשפיע על דעת הקהל. יש מידה מסוימת של הטעיה מכוונת כלפי הממשלה, הכנסת והציבור הרחב".

הוא הודה ש"לא הכול יחסי ציבור. יש מצוקה אמיתית בתקציב הביטחון", אך הבהיר ש"שיש צורך ממשי בצמצום תקציב הביטחון". הוא הוסיף: "אני סבור שחייבים להקפיד שהדרג הצבאי לא יהיה מעורב בוויכוח שיש בו פן פוליטי. הדרג המדיני מקבל את ההחלטות וגם אם הן אינן מקובלות על הדרג הפקידותי הוא צריך לקבל אותן. זו מדינה דמוקרטית".

שטייניץ הסביר כי "יש מקרים שצה"ל בוחר לדחוס מספר מסוים של אימונים בתקופת זמן מוגבלת ומיד לאחר מכן מודיע על ביטול האימונים מחוסר תקציב. זו מניפולציה. לא תמיד האינטרס של ישראל מול האויבים שלה הוא להוציא לתקשורת על ביטולי אימונים. השימוש הציני שנועד להשפיע על המאבק חורג מגדר מה שתקין ומקובל במדינה דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully