וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ נגד מערכת הביטחון: "מניפולציות על הציבור"

31.5.2014 / 12:23

השר מתח ביקורת על איומי משרד הביטחון וצה"ל בעקבות הקיצוץ בתקציב ואמר כי יש צורך ממשי בצמצום תקציב הביטחון. "הדרג המדיני מקבל החלטות - והדרג הפקידותי צריך לבצע"

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013. סטודיו עדי כהן צדק, ספק 500
השר יובל שטייניץ/ספק 500, סטודיו עדי כהן צדק

השר לנושאים אסטרטגיים, לענייני מודיעין וליחסים בינלאומיים, יובל שטייניץ, מתח הבוקר (שבת) ביקורת חריפה על התנהלות משרד הביטחון צה"ל בעקבות המשבר התקציבי. "מערכת הביטחון לעיתים מבצעת מניפולציות על מנת להשפיע על דעת הקהל. יש מידה מסוימת של הטעיה מכוונת כלפי הממשלה, הכנסת והציבור הרחב", אמר שטייניץ באירוע שבתרבות בבאר שבע.

הקיצוץ בתקציב הביטחון - כותרות אחרונות:
חודר שריון: כך פוגע הקיצוץ באימון הטנקים בשיזפון
קיצוצים: צה"ל יקרקע ה"מונית המעופפת" של האלופים
הקיצוץ בביטחון: יופסקו טיסות האימונים בחיל האוויר

שר האוצר לשעבר הודה ש"לא הכול יחסי ציבור, יש מצוקה אמיתית בתקציב הביטחון", אך הבהיר ש"שיש צורך ממשי בצמצום תקציב הביטחון". לדבריו, "אני סבור שחייבים להקפיד שהדרג הצבאי לא יהיה מעורב בוויכוח שיש בו פן פוליטי. הדרג המדיני מקבל את ההחלטות וגם אם הן אינן מקובלות על הדרג הפקידותי הוא צריך לקבל אותן. זו מדינה דמוקרטית".

שטייניץ הסביר כי "יש מקרים שצה"ל בוחר לדחוס מספר מסוים של אימונים בתקופת זמן מוגבלת ומיד לאחר מכן מודיע על ביטול האימונים מחוסר תקציב. זו מניפולציה. לא תמיד האינטרס של ישראל מול האויבים שלה הוא להוציא לתקשורת על ביטולי אימונים. השימוש הציני שנועד להשפיע על המאבק חורג מגדר מה שתקין ומקובל במדינה דמוקרטית".

בשבועות האחרונים איימו גורמים במערכת הביטחון כי הקיצוץ בתקציב יביא לפגיעה ממשית בצבא. כך למשל לוואלה! חדשות נודע השבוע שמפקדי טייסות הקרב של חיל האוויר קיבלו הודעה על כך שבשל המשבר התקציבי ולאור המשא ומתן המורכב מול משרד האוצר, הוחלט כי החל מיום ראשון יופסקו לאלתר כלל הטיסות בחיל למעט פעילות מבצעית, כוננות וטיסות בבית הספר לטיסה. המפקדים התבקשו גם לעדכן את טייסי המילואים כי הפסקת האימונים הרוחביים בחיל כוללת גם אותם. החלטה זו קיבלה את גיבוי שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully