וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תומך בריבלין: "מקווה שנעבור ימים טובים יותר"

28.5.2014 / 16:02

ראש הממשלה הודיע לחבר מפלגתו כי הוא תומך במועמדותו במרוץ לנשיאות המדינה. מוקדם יותר הכריז גם בנט כי יצביע ליו"ר הכנסת לשעבר בבחירות ב-10 ביוני. ליברמן צפוי שלא לתמוך

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

צפו במועמדים מגישים את רשימות החתימות ליו"ר כנסת, אתמול

מהלך משמעותי: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) לחבר הכנסת ראובן ריבלין כי הוא תומך במועמדותו לנשיאות המדינה. "עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקוה שנעבור ימים טובים יותר", אמר נתניהו לחבר מפלגתו. "המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך". ריבלין פרסם בתגובה הודעה בה נכתב: "אני מודה לראש הממשלה על תמיכתו בי לתפקיד נשיא המדינה".

המרוץ לנשיאות - סיקור מיוחד:
דוד לוי לא יתמודד לנשיאות: "לא הייתה תמיכה"
הנוק אאוט של ריבלין לבן אליעזר במרוץ לנשיאות
אתמול: המועמדים לנשיאות הגישו חתימות ליו"ר הכנסת

בנימין נתניהו עם שמעון פרס ועם ראובן ריבלין – 2009. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס והמועמד לנשיאות ראובן ריבלין/AP

מוקדם יותר הודיע גם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, כי כי הוא תומך במועמדותו של ריבלין לתפקיד, בבחירות שיתקיימו ב-10 ביוני. בכך הצטרף בנט למרבית חברי סיעתו, שכבר הודיעו על תמיכה ביו"ר הכנסת לשעבר. תמיכתו הפומבית של בנט מתקבלת לאחר ישיבת סיעת הבית היהודי אליה הוזמן ריבלין ביום שני האחרון, ועל רקע מערכת היחסים העכורה של בנט עם ראש הממשלה נתניהו – כמו גם מערכת היחסים הדומה בין נתניהו לריבלין עצמו.

מנגד, גורמים בישראל ביתנו אמרו כי שר החוץ אביגדור ליברמן אינו צפוי לתמוך במועמדותו של ריבלין לתפקיד הנשיא. בעת האיחוד בין הליכוד וישראל ביתנו הבטיח ליברמן לנתניהו כי יתמוך בכל מועמד שיביא לתפקיד הנשיא. עם זאת, היותו של ריבלין "סדין אדום" בעיני ליברמן מביאה לכך ששר החוץ לא יתייצב לצדו של ראש הממשלה. גורמים הבקיאים בפרטי המגעים בין נתניהו וליברמן אמרו כי שר החוץ אינו רואה את עצמו מחויב למהלך של נתניהו כיוון שהוא נעשה ללא תיאום עימו.

השר בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
הצטרף למרבית חברי סיעתו. נפתלי בנט/נועם מושקוביץ

נתניהו שקל תחילה לבטל את מוסד הנשיאות, ולאחר מכן ניסה להביא לדחיית הבחירות. משלא הצליח להוציא אל הפועל את שתי התכניות הללו, פנה אל אפיק אחר והחל לחפש מועמד חיצוני שיסכים להתמודד לתפקיד. ואולם, גם המאמצים הללו לא נשאו פרי והוא נאלץ להודיע על תמיכתו בריבלין, המועמד היחיד משורות הליכוד – שיחסיו עמו מתוחים ועכורים.

תמיכתם של נתניהו ובנט מחזקת את סיכוייו של ריבלין לנצח בבחירות שיערכו בעוד כשבועיים, בהם הוא נחשב ממילא כמועמד המוביל. אתמול הגישו ששת המועמדים את רשימות חתימות התמיכה של חברי הכנסת ליו"ר הכנסת אדלשטיין. ריבלין היה הראשון להגיש את החתימות, ובצאתו מלשכתו של אדלשטיין אמר: "אני יודע שהחוק קובע שהנשיא נבחר על ידי נבחרי הציבור. ברור שהציבור אומר את דברו ונבחרי הציבור מתייחסים לנטיית הלב של הציבור כולו, ואני מקווה שכך יהיה גם הפעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מועמדים אחרים שסיכוייהם נחשבים טובים יחסית הם ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר ודליה איציק. בין המתמודדים גם ח"כ מאיר שטרית, ושני מועמדים שבאים מחוץ לזירה הפוליטית – חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן, ושופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הודיע כי החליט להקצות משרד בכנסת לכל אחד משלושת המועמדים שאינם חברי כנסת – דורנר, שכטמן ואיציק. זאת על מנת לאפשר להם בשבועיים הקרובים תנאים שווים לשלושת המועמדים האחרים.

(עדכון ראשון: 14:42)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully