וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על הפיגוע: "להכריז מלחמת חורמה באנטישמיות"

25.5.2014 / 11:07

נשיא המדינה שוחח עם ראש הקהילה היהודית בבריסל לאחר פיגוע הירי שאירע ליד המוזיאון היהודי בעיר, שבו נרצחו שני תיירים ישראלים. נתניהו: "הפיגוע - תוצאה של הסתה נגד ישראל"

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'
חוקרי מז"פ בזירת פיגוע הירי במוזיאון היהודי בבריסל, 25 במאי 2014. AP
זירת הפיגוע בבריסל, אתמול/AP

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח הבוקר (ראשון) עם ראש הקהילה היהודית בבריסל, מוריס סוסנובסקי, בעקבות פיגוע הירי שאירע אתמול במוזיאון היהודי בעיר. הנשיא מסר את תנחומיו לקהילה היהודית בבלגיה וקרא למדינות אירופה להילחם באנטישמיות. "אני קורא לכל מנהיגי אירופה - אל תקלו ראש אל מול גילויי האנטישמיות", אמר פרס. "יש להגיב בעוצמה נגד כל תופעה. על מנהיגי אירופה לנהל מלחמת חורמה נגד האנטישמיות הזוקפת את ראשה במדינות רבות".

"עם ישראל כולו אתכם ברגעים קשים אלו, אנו בישראל שותפים לתחושת ההלם ולעצב העמוק", אמר פרס לסוסנובסקי. "אני מבקש שתיצור עמי קשר באופן אישי בכל דבר שתצטרכו. הלב של עם ישראל עכשיו עמכם - הקהילה היהודית בבריסל - ועם משפחות הקורבנות. מדינת ישראל תעשה ככל שביכולתה כדי להבטיח את ביטחונכם".

סוסנובסקי הודה לנשיא פרס על דבריו וסיפר לו כי המוזיאון הוא האתר היהודי היחיד בעיר שאינו מאובטח, מכיוון שהוא נמצא בתוך מבנה שבו שוכן מוזיאון בריסל, שלא נמצא בשימוש הקהילה היהודית בלבד. לכן, לדבריו, מדובר במטרה נוחה. "ניתן לראות כי הירי הזה תוכנן מראש, זה לא משהו שניתן לאלתר", הסביר סוסנובסקי לפרס. קיימת דאגה רבה בקהילות היהודיות בכל רחבי אירופה, רמת האבטחה עלתה לדרגה הכי גבוהה בכל המוקדים היהודיים. הרשויות המקומיות עושות כל מאמץ בכדי לשים ידן על הפושעים".

עוד ידיעות על הפיגוע בבלגיה
שניים מההרוגים בתקרית הירי בבריסל - זוג ישראלים
"האנטישמיות בבריסל גוברת, ידענו שיגיע אסון"
נתניהו: "הרצח בבריסל הוא תוצאת הסתה בלתי פוסקת"

נשיא המדינה שמעון פרס במסיבת העיתונאים עם ראש ממשלת נורבגיה, מאי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הלב של עם ישראל עם הקהילה היהודית בבריסל". נשיא המדינה, שמעון פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיגוע בבריסל, ואמר כי הפיגוע הוא תוצאה של הסתה מתמשכת נגד ישראל והיהודים. נתניהו קשר בין הפיגוע לבין הביקורת כלפי ישראל באירופה. "יש באירופה גורמים שממהרים לגנות כל בנייה בירושלים, אבל אינם ממהרים לגנות רצח יהודים", אמר נתניהו.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, גינה אתמול גם הוא את הפיגוע. "אירוע הטרור הזה הוא התוצאה בשטח של ההסתה האנטי-ישראלית והאנטישמית שמתבטאת, בין היתר, בקריאות לחרם על ישראל ובחרמות על מוצרים ישראליים, בפעילויות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים ובעמדה חד-צדדית אוטומטית נגד ישראל", אמר.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully