וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בבית לחם: "הסכסוך גרם פצעים שקשה לאחות"

פרנציסקוס התקבל על ידי אבו מאזן וקרא להגביר המאמצים לשלום. הוא עורך מיסה בהשתתפות אלפים. אחר כך ינחת בנתב"ג, שם ימתין לו הנשיא פרס. התעדכנו ברחובות שייחסמו בבירה

צילום מסך

שעות ספורות לפני בואו לישראל, נחת הבוקר (ראשון) האפיפיור פרנציסקוס בבית לחם, שם קיבלו את פניו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכירים נוספים. מנהיג העולם הקתולי המריא במסוק מירדן, שם החל אתמול את ביקורו באזור, שיימשך עד יום שלישי. מדובר בפעם הראשונה שאפיפיור נוחת בשטחי הרשות הפלסטינית מבלי לעבור לצורך כך בישראל, וברשות הפלסטינית הביעו שביעות רצון מכך. בכירים בכנסייה הקתולית אמרו כי הביקור הוא דתי במהותו, אולם לפי ההערכות, הוא יתקשה להימנע לחלוטין מאמירות עם גוון פוליטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיד לאחר נחיתתו נשא האפיפיור דברים בבית לחם. הוא הביע תקווה ש"כל הצדדים יימנעו מפעולות הנוגדות את הרצון המוצהר להגיע להסכם אמיתי" שיביא להקמתה של מדינה פלסטינית. "לטובת כולנו, צריך להגביר את המאמצים ואת היוזמות שמטרתם ליצור את התנאים לשלום יציב המבוסס על צדק". פרנציסקוס, ששיבח את היחסים הטובים בין הכס הקדוש לבין "מדינת פלסטין", אמר כי הגיעה העת ש"כולם ימצאו את האומץ להיות נדיבים ויצירתיים" ולהביא לסיום "הסכסוך הארוך שגרם לפצעים רבים שקשה לאחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
האפיפיור פרנציסקוס מגיע לביקור בבית לחם, מאי 2014. רויטרס
האפיפיור נוחת בבית לחם, הבוקר/רויטרס

בשעות הבוקר ערך האפיפיור מיסה חגיגית תחת כיפת השמים ליד כנסיית המולד בבית לחם, סמוך למקום שבו נולד ישו על פי האמונה הנוצרית. באירוע צפויים להשתתף כ-8,000 מאמינים תושבי האזור. לפני בואו של האפיפיור נתלו בעיר שלטים שביקשו להשוות את סבלם של הפלסטינים לזה של ישו, ומארחיו של פרנציסקוס מתכננים להציג בפניו את גדר ההפרדה שבנתה ישראל כשיבקר במחנה הפליטים דהיישה הסמוך. אתמול, עם בואו לעמאן, קרא האפיפיור ל"פתרון צודק" לסכסוך בין ישראל לפלסטינים, נוסח נייטרלי למדי שהוא צפוי להשתמש בו גם בביקורו בימים הקרובים.

האפיפיור פרנציסקוס בעזיבתו את ירדן ובדרכו לבית לחם, מאי 2014. רויטרס
האפיפיור ממריא מירדן לרשות הפלסטינית, הבוקר/רויטרס

אחר הצהריים ינחת האפיפיור בנמל התעופה בן גוריון, שם יקבלו את פניו הנשיא שמעון פרס ובכירי המדינה. משם ימריא במסוקו לירושלים. בבירה יפגוש את ראש הכנסייה האורתודוכסית, הפטריארך ברתולומיאו הראשון, והשניים יציינו יובל שנים לפגישה ההיסטורית ב-1964 בין מנהיגי הכנסייה הקתולית והאורתודוכסית, לאחר 900 שנים של מחלוקת. הביקור האחרון של מנהיג העולם הקתולי בארץ היה זה של בנדיקטוס ה-16, ב-2009. קדמו לו הביקורים של יוחנן פאולוס השני ב-2000 ושל פאולוס השישי ב-1964.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל מורגשת כוננות מוגברת לקראת בואו של האפיפיור, בין היתר מחשש למעשי "תג מחיר" ופשעי שנאה שיביכו את ההנהגה. הלילה נעצרו 26 מתפללים שהתבצרו במתחם קבר דוד בירושלים עקב כוונת המשטרה לפנות את המקום לרגל הביקור. הם התפרעו ויידו אבנים לעבר השוטרים. בין העצורים היה גם חייל שאיים בנשק על שוטר כשניסה למנוע ממנו לעצור את חברו.

הרחובות שייחסמו לתנועה בירושלים

בשלושת ימי הביקור יינקטו אמצעי ביטחון ותיאסר חניה של כלי רכב בכמה רחובות בבירה. כלי הרכב שיחנו ברחובות האסורים ייגררו לחניונים בגן הפעמון ובגבעת התחמושת.

הרחובות שיהיו חסומים לחניית כלי רכב הם: חיים יסקי, אהרון קציר, שדרות האוניברסיטה העברית, יצחק הנדיב, דרך העופל, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, יצחק קריב, אגרון עזה, הרצוג, זלמן שניאור, שמואל בייט, בצלאל בזק, הרצל מרחוב שמואל בייט ועד לרחוב יד ושם, המלך ג'ורג' מרחוב סמולנסקין ועד לרחוב קק"ל, ארלוזורוב, הנשיא, שלמה המלך, חטיבת הצנחנים, יפו מכיכר צה"ל ועד לרחוב חטיבת ירושלים, רבעה אל עדווידה, מרטין בובר, א-טור, שמואל בן עדיה ודרך יריחו.

חסימות כבישים במהלך ביקור האפיפיור פרנציסקוס בישראל. מאי 2014. חטיבת דובר המשטרה
הצירים שייחסמו והדרכים החלופיות/חטיבת דובר המשטרה

בנוסף לרחובות אלה, ייסגרו לתנועה לסירוגין כמה רחובות בהתאם ללוח הזמנים של הביקור. היום ייחסמו לתנועה ולחניית כלי רכב הרחובות הבאים: מנהרת הר הצופים, חיים יסקי, אהרון קציר, שדרות האוניברסיטה העברית, יצחק הנדיב, מרטין בובר, שמואל בן עדיה, דרך יריחו, דרך העופל, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, יצחק קריב ושער יפו.

מחר ייסגרו לתנועה הרחובות הבאים: מנהרת הר הצופים, חיים יסקי, אהרון קציר, שדרות האוניברסיטה העברית, יצחק הנדיב, מרטין בובר, רבעה אל עדוויה, שמואל בן עדיה, דרך יריחו, מעלה מוטה גור, דרך העופל, מעלה השלום, חטיבת ירושלים, יצחק קריב, חטיבת הצנחנים, אגרון, המלך ג'ורג', המלך שלמה, קרן היסוד, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, שמואל בייט, בצלאל בזק, רחוב הזיכרון, רחוב עין כרם, ארלוזרוב ושדרות הנשיא.

כמו כן, רחבת הכותל תהיה סגורה למבקרים מחר עד לשעה 10:30. במהלך שעות הביקור תתאפשר תפילה בכותל מרחוב השלשלת ומרחוב הגיא. הסעות למתפללים יצאו מחניון קרתא בין השעות 5:30-5:00 ובחזרה מהכותל בין השעות 6:30-6:15.

מפת הרחובות שייחסמו היום בירושלים

מפת הרחובות שייחסמו מחר בירושלים

האפיפיור פרנציסקוס מגיע לבית לחם 25 במאי 2014.. AP
האפיפיור נוחת בבית לחם/AP
האפיפיור פרנציסקוס מגיע לבית לחם 25 במאי 2014.. AP
האפיפיור פרנציסקוס מגיע לבית לחם 25 במאי 2014./AP
האפיפיור פרנציסקוס נחת בבית לחם והתקבל על ידי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 25 במאי 2014. רויטרס
האפיפיור ויו"ר הרשות הפלסטינית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully