וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נחת בירדן: "יש להגיע לפתרון צודק לסכסוך"

24.5.2014 / 16:30

כבר בנחיתתו בעמאן, התייחס פרנציסקוס למצב באזור וקרא לסיום מהיר של המלחמה בסוריה השכנה. בדרכו, ביקש פרנציסקוס אישור לחלוף בשמי ישראל, ושלח ברכות לתושבים ולנשיא פרס

עריכה: מתן חדד הקלטה: רשות שדות התעופה

מטוסו של האפיפיור פרנציסקוס נחת היום (שבת) בירדן, שם יחל במסע בן שלושה ימים במזרח התיכון. בעוד פחות מיממה ינחת פרנציסקוס בנמל התעופה בן גוריון, אך נראה שאינו יכול להמתין עד להגעתו לארץ הקודש. זמן קצר לפני שנחת בירדן, כשנכנס המטוס של חברת "אל-איטליה" שעל סיפונו האפיפיור, למתחם האווירי של ישראל בדרכו לעמאן, ביקש פרנציסקוס להעביר מסר לישראל.

לקריאה נוספת על ביקור האפיפיור:
ההכנות לביקור האפיפיור: 15 יורחקו, ישיבה תפונה
ערב ביקור האפיפיור: "ישו בן זונה" על כנסייה בבאר שבע
האפיפיור פרנציסקוס יבוא לישראל בחודש מאי

האפיפיור פרנציסקוס נוחת בירדן. AP
האפיפיור פרנציסקוס לאחר נחיתתו בירדן, היום/AP

האפיפיור, באמצעות קברניט המטוס, ביקש אישור מיחידת הבקרה האווירית במירון לחלוף בשמי ישראל והעביר ברכה מיוחדת לתושבי ישראל ולנשיא שמעון פרס: "אני אתחיל את המסר מהאפיפיור פרנציסקוס ישירות לכבוד הנשיא שמעון פרס, נשיא מדינת ישראל, תל אביב", אמר הטייס. "לארץ הקודש, לכל הישראלים ולך אני שולח את איחוליי. אני מצפה לפגישה עמך ולביקור בארץ הקודש. אני שולח לך ולכל האזרחים את ברכותיי השופעות".

לאחר הגעתו לירדן, פרנציסקוס קרא ליישום צעדים באופן דחוף לסיום מלחמת האזרחים בסוריה השכנה. הוא שיבח את המלך עבדאללה על מאמציו "לרדוף שלום בר-קיימא לאזור כולו".

"המטרה הגדולה דורשת השגת פתרון באופן דחוף למשבר בסוריה, והגעה לפתרון צודק של הסכסוך הישראלי פלסטיני", אמר בעמאן. הוא קרא למלך עבדאללה "אמן של שלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עבדאללה מלך ירדן. AP
"אמן של שלום". המלך עבדאללה/AP

מלך ירדן הוסיף במעמד המכובד: "העולם מלא באנשים בעלי כוונות טובות, הרוצים לחיות בכבוד הדדי ובשלום. יש בימינו אתגרים גדולים בעולם, סכסוכים לאומיים ודתיים, אולם בכוחו של אלוהים להגן עלינו". לדבריו, "יש לנקוט בצעדים על מנת לסייע לישראל ולפלסטינים למצוא פתרון לסכסוך הארוך ביניהם. במצב הנוכחי נגרם אי-צדק לפלסטינים, והפחד מכל שינוי מהווה מתכון להרס הדדי, במקום לכבוד ההדדי לו אנו מייחלים. ביכולתנו לעזור למנהיגים בשני הצדדים לנקוט בצעדים אמיצים ההכרחיים להשגת השלום".

עם נחיתתו בנתב"ג יקיים לכבודו הנשיא טקס קבלת פנים. לאחר מכן יקיימו השניים פגישה בארבע עיניים. במהלך ביקורו בישראל ייפגש האפיפיור גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם הרבנים הראשיים, והוא צפוי לבקר בכמה מוקדים עיקריים בירושלים, בהם יד ושם, הר הרצל והכותל המערבי. בנוסף, צפוי האפיפיור להכריז על תמיכתו בהקמת מרכז בין-דתי בבירה, שייקרא CENTER OF HOPE, הראשון מסוגו בעולם, שמטרתו לייצר שיתופי פעולה בין מאמיני הדתות השונות.

לפרנציסקוס תתלווה משלחת של מנהיגים דתיים מ-31 מדינות בעולם, כולל הפטריארך של העדה המארונית בלבנון, שבואו לישראל עורר סערה רבתי בארצו. במהלך ביקורו במזרח התיכון צפוי האפיפיור לבקר גם בבית לחם וברשות הפלסטינית מורגשת תכונה ערה לקראת הביקור.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 15:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully