וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות לביקור האפיפיור: 15 יורחקו, ישיבה תפונה

22.5.2014 / 17:16

8,500 שוטרים ישתתפו במבצע "גלימה לבנה 2", שהמפכ"ל דנינו יפקד עליו ישירות. מפקד מחוז ירושלים: "יש כוונות להביך את המדינה או להפר את הסדר". כביש 1 ייחסם לתנועה

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

בירושלים הולכות ונשלמות ההכנות לביקורו ההיסטורי של האפיפיור פרנציסקוס בארץ. להכנות שותפים כלל הגופים הרלוונטיים – מד"א, המשטרה, העירייה ורשויות נוספות. אזורים שונים בעיר ישותקו כליל בשעה שהאפיפיור ינוע בהם וסידורי האבטחה יהיו קפדניים במיוחד, בין היתר בשל החלטתו של מנהיג העולם הקתולי שלא לנוע בכלי רכב עם זכוכית משוריינת.

עוד בוואלה! חדשות:
המטפלת של התינוק שטבע: "התפללו לשלומו של זוהר"
חיל האוויר בקיצוצים - המפקדים טסים ב"מטוסים פרטיים"
הימין הקיצוני באירופה שולח סוס טרויאני לבריסל

הכנות בבית הנשיא לביקור האפיפיור – מאי 2014. GettyImages
הכנות לביקור האפיפיור בבית הנשיא בירושלים, היום/GettyImages

כ-8,500 שוטרים ישתתפו במבצע "גלימה לבנה 2", שיפקד עליו ישירות מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. "ירושלים מהווה את מרכז הכובד של הביקור", הסביר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, בתדרוך לכתבים. "עבודת המטה מתבססת על שלוש מטרות: אבטחה של האפיפיור, שמירה על הסדר הציבורי ועל הסדרי התנועה בזמן הביקור".

פריינטי אמר כי במסגרת הצעדים המקדימים לביקור הוחלט בשיתוף השב"כ להרחיק מאזור הביקור 15 בני אדם שמידע מודיעיני הצביע על כוונתם לחבל בביקור. "ניסינו מאוד לאזן בין הצורך הביטחוני לפגיעה בזכויות של אותם אנשים, ולכן גם כשפנינו לחתימת צווים הרחקנו את אותם אנשים רק ממקומות הביקור לפרקי זמן מינימליים", אמר מפקד המחוז. הוא ציין כי למשטרה "אין מידע על כוונות לפגוע באפיפיור עצמו, אבל יש כוונות להביך את מדינת ישראל או להפר את הסדר בזמן הביקור הרגיש. כל מי שרוצה למחות ופנה אלינו, אנו נקצה מקומות שסגרנו מראש לצורך אותן מחאות. אין לנו שום כוונה למנוע מחאות, אבל נכון לרגע זה לא הוגשה שום בקשה למחאה מאורגנת".

אתמול הוצאו צווים מנהליים לכמה פעילי ימין קיצוני, תושבי יהודה ושומרון, בעקבות מידע מודיעיני. תוקפם של הצווים ארבעה ימים, וחתומים עליהם אלוף פיקוד העורף ואלוף פיקוד המרכז.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד מחוז ירושלים ציין גם כי ישיבת התפוצות, המזוהה עם הימין, תפונה בזמן הביקור. "במסגרת עבודת המטה הגענו לסיכומים עם אותם מקומות שהם בעייתיים", סיפר. "בישיבה הזו הגענו לסיכום עם הרבנים, אותם אנשים שאחראים על הישיבה. הם יורשו להיות באזור, יתפללו ויעשו שיעור תורה".

ההכנות לקראת הביקור בעיצומן גם במשרד החוץ ובבית הנשיא. הנשיא שמעון פרס יערוך לכבוד האפיפיור קבלת פנים ממלכתית, ובמהלכה ייטע האחרון עץ זית בגינת השלום. שני המנהיגים יובילו תפילה משותפת בהשתתפות מאות בני נוער יהודים, נוצרים ומוסלמים, ולאחר מכן יקיימו פגישת עבודה מדינית בארבע עיניים. פרס הזמין את האפיפיור לבקר בישראל לפני כשנה, כאשר הגיע לביקור ממלכתי בוותיקן. גורמים שונים אמרו כי לפרנציסקוס היה חשוב לבוא לארץ לפני שפרס מסיים את כהונתו.

חסימות כבישים במהלך ביקור האפיפיור פרנציסקוס בישראל. מאי 2014. חטיבת דובר המשטרה
דרכים חלופיות באזור ירושלים בזמן ביקור האפיפיור/חטיבת דובר המשטרה

במהלך ביקורו ייפגש האפיפיור גם עם הרבנים הראשיים. הוא צפוי לבקר ביד ושם, בהר הרצל ובכותל המערבי. הוא צפוי להכריז על תמיכה בהקמתו של מרכז בין-דתי בבירה, שייקרא CENTER OF HOPE, ויהיה הראשון מסוגו בעולם. מטרתו תהיה לייצר שיתופי פעולה בין מאמיני הדתות השונות ולקיים פעילויות חינוכיות ותרבותיות לקהל הרחב. לפרנציסקוס תתלווה משלחת של מנהיגים דתיים מ-31 מדינות בעולם, כולל הפטריארך של העדה המארונית בלבנון, שבואו לישראל עורר סערה רבתי בארצו.

נשיא המדינה עם האפיפיור.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רצה לבוא לביקור לפני סיום כהונת פרס. האפיפיור עם נשיא המדינה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

התכונה מורגשת גם במדינות השכנות שהאפיפיור יבקר בהן. כלי התקשורת בירדן דיווחו הבוקר כי ההכנות לקראת הביקור נשלמו. שר התקשורת של ירדן אמר כי הממלכה תארח יותר מ-1,000 עיתונאים. המלכה ראניה פרסמה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה מביקורו של אפיפיור יוחנן פאולוס השני בשנת 1999, וכתבה כי היא "מצפה לקבל את פניו של האפיפיור פרנציסקוס בירדן ביום שבת". גם ברשות הפלסטינית מורגשת תכונה ערה לקראת ביקורו של פרנציסקוס בבית לחם. הפלסטינים שבעי רצון מהעובדה שהוא יגיע מירדן ישירות לבית לחם, מבלי לעבור בישראל.

"נעשה הכול כדי שהפגיעה תהיה מינימלית"

תושבי הבירה מורגלים לביקורים גדולים מסוג זה, שגורמים לשיבושים קשים בשגרת יומם. ניצב פריינטי אמר כי המשטרה הקדישה לנושא תשומת לב מיוחדת. "מטבע הדברים, חלק מצירי התנועה יהיו סגורים, חלקם לפרקי זמן קצרים וחלקם ארוכים יותר, אבל עשינו כל שיכולנו כדי שהפגיע תהיה מינימלית. לכל מפקדה מונה קצין שתפקידו לעבור בית-בית, עסק-עסק, לתאם עם האנשים והתושבים ובעלי העסקים באזור כדי לעשות הכול שהפגיעה תהיה מינימלית".

מאגף התנועה נמסר כי ביום ראשון ייתכן שכביש ירושלים-תל אביב (כביש 1) יחסם לסירוגין מנתב"ג עד ירושלים מ-16:00 עד 18:00. כלי רכב כבדים, למעט אוטובוסים, לא יורשו לנסוע בקטע הדרך הזה כבר מ-15:00. ביום שני ייתכן שהכביש ייחסם לסירוגין בכיוון ההפוך – מירושלים לנתב"ג – מ-18:00 עד 20:00. גם בזמן זה לא תתאפשר תנועה של כלי רכב כבדים, מלבד אוטובוסים. במשטרה ממליצים לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות – כבישים 443 ו-395. כלי הרכב הכבדים יופנו לכביש 443.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנות בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully