וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד לפיד: "נבלום חוקים של יש עתיד"

13.5.2014 / 0:03

שר הכלכלה זעם על הערר שהגיש השר פרי, ממפלגתו של שר האוצר, שנועד למנוע חנינת מחבלים. "אין סבלנות למשחקים על חשבון הביטחון", אמר בנט. שקד: "פוליטיקה קטנה חזקה מדם אזרחים"

צילום: מור שאולי, עומר מירון, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(ועדת השרים אישרה את הצעת החוק שנועדה למנוע חנינה למחבלים)

למחרת אישורו בוועדת השרים לענייני חקיקה, החוק שנועד למנוע מתן חנינה למחבלים מעורר סערה בקואליציה. שר המדע יעקב פרי הגיש אמש (שני) ערר נגד החוק, שלפיו שופטים יוכלו למנוע בעת מתן גזר הדין למחבלים את האפשרות שהם יזכו בחנינה בעתיד. משמעות הערר היא שהחוק, שאותו הגישה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי), לא יקודם עד שיעלה לדיון מחודש בממשלה.

עוד בוואלה! חדשות:
ראש ממשלה יישלח לכלא? מחר גזר הדין של אולמרט
העיריות שמסרבות לשלם 88 אגורות ליום לתלמידים נזקקים
"סטירת לחי לטייסים": צה"ל מקצץ ב"מונית המעופפת"

שר האוצר יאיר לפיד, יעקב פרי, ועופר שלח  במסע"ת, מאי 2013. יואב דודקביץ'
"אות קלון ל'יש עתיד'". פרי עם יאיר לפיד ועפר שלח/יואב דודקביץ'

בסיעתה של שקד הגיבו בזעם על הצעד שנקט השר מ"יש עתיד". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר אמש כי "בלימת החוק היא אות קלון ל'יש עתיד'. כל יום שהחוק הזה מתעכב יכול לסכן חיי אדם". בהודעה שפרסמה לשכתו של שר הכלכלה מטעמו נכתב: "נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו, ובכלל זה בלימת חוקים של 'יש עתיד', עד שנעביר את החוק הזה. אין ולא תהיה לי סובלנות וסבלנות למשחקים פוליטיים על חשבון חוקים חיוניים לביטחון".

גם שקד עצמה הגיבה על המהלך בחריפות. "הערב מתבררת האמת העגומה – שפוליטיקה קטנה חזקה יותר מדמם של אזרחי מדינת ישראל", אמרה. לדבריה, "בעבר הביע השר פרי בפניי ובפני שותפי ח"כ דוד צור תמיכה בחוק, כך שהגשת הערר תמוהה בעיניי". היא הוסיפה כי "עצוב ששיקולים פוליטיים צרים מכתיבים את התנהלותה של מפלגת 'יש עתיד'. כיצד ייתכן שראש שב"כ לשעבר (פרי, ע"נ) תומך בשחרור רוצחים?".

בצהריים, בפתח ישיבה של סיעת "הבית היהודי" עם שובה של הכנסת מפגרת החורף, התייחס בנט להצעת החוק ואמר: "אנו צריכים להיות מדינת מופת, ולא מדינה שמשחררת רוצחים ואנו מתקדמים לכך עקב בצד אגודל". הוא ציין כי במושב הקודם של הכנסת, "הצלחנו לעשות פניית פרסה לאומית. הצלחנו, עם 12 מנדטים, להביא לאפקט לאומי של 30 מנדטים".

הוא הזכיר גם את המשבר במשא ומתן עם הפלסטינים ועם יו"ר הרשות הפלסטינית: "במהלך הפגרה ישראל התפכחה מאבו מאזן, שהפך לחביב החמאס. עצרנו את שחרור המחבלים, הצבנו עמדה נחרצת והיינו מוכנים לשלם מחיר כבד תמורת המהלך הזה".

(עדכון ראשון 23:15)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully